Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر محمد اعتضاد رضوی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آغاز فعالیت بخش شبیه ساز‌های جراحی و اندوواسکولار مرکز جامع مهارت‌های بالینی و فناوری‌های نوین آموزشی، افزود: در این مرکز چهار دستگاه سمیلاتور از شرکت ایدوس به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:در میان سمیلاتور‌های مستقر شده در این مرکز نمونه مانکن بیولوژیکی وجود دارد؛ که تقریبا تمام وضعیت‌های نرمال همودینامیک را در آن می‌شود لحاظ کرد و برای سطوح مختلف فراگیران قابل استفاده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این مرکز به صورت آزمایشی در اتاق عمل قدیمی بیمارستان امام رضا (ع) که قدیمی‌ترین اتاق عمل جراحی در استان خراسان است راه اندازی شد.

دکتر اعتضاد رضوی گفت: این مرکز تلاش دارد آموزش‌های دانشگاهی و ملی منطقه‌ای را در حوزه آموزش‌هایسمیلاتور یا آموزش‌های شبیه سازی شده مهارتی در حوزه پزشکی و جراحی انجام دهد و متعاقب آن به دنبال این هستیم تا محل‌هایی را برای انجام اعمال جراحی بر روی حیوانات طراحی کنیم.

وی افزود: در سایر قسمت‌های این مرکز تلاش داریم فضا‌های مجازی و شبیه سازی شده‌ای را به منظور کلینیک و بیمارستان طراحی و دانشجویان و دستیاران را در محیط‌های شبیه سازی شده قرار دهیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر این اساس تلاش داریم تا از نظر توانمندی اجتماعی و ارتباطی که نیاز دانشجویان و دستیاران در ارتباط با بیمار و همکار است و سایر مهارت‌های بالینی که در رشته‌های مختلف در دانشکده‌های مختلف وجود دارد، بتوانیم در مرحله اول خدماتی را به هفت دانشکده دانشگاه و دانشگاه‌های منطقه و در ادامه این خدمات را در سطح ملی ارائه دهیم.
دکتر اعتضاد رضوی تصریح کرد: در حال حاضر دوره‌ای دو هفته‌ای را جهت آموزش سمیلاتور و ارزیابی این دستگاه‌ها برای اساتید گروه‌های مختلف برگزار خواهیم کرد، که در پایان این مدت نتایج و ارزیابی اساتید دریافت و در نهایت خریداری این دستگاه‌ها در صورت تامین بودجه که تا حدی انجام شده است صورت می‌گیرد.

وی گفت: یکی از کار‌هایی که ما باید در آموزش‌های پزشکی خود انجام دهیم آموزش‌های مهارتی در رشته‌های جراحی، دستیاری و فلوشیپی است، که باید به لحاظ اخلاق حرفه‌ای و اصول پزشکی قبل از این که بر روی انسان و نمونه‌های واقعی افراد انجام شود، بر روی نمونه‌های مشابه مانکن و سیستم‌های سمیلاتور این توانمندی‌های مهارتی ایجاد شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هدف از ایجاد این مرکز را کسب پتانسیل‌های لازم برای افراد و گروه‌های هدف قبل از ورود به محیط واقعی بالینی و آموزشی دانست و افزود: ما به دنبال این هستیم که با کسب این پتانسیل حداقل هزینه را برای بیماران در محیط‌های آموزشی ایجاد کنیم.

دکتر اعتضاد رضوی ادامه داد: در محیط آموزشی مسئولیت همراه با نظارت مستقیم اساتید است و اکنون نیز حداقل هزینه برای بیمار وجود دارد؛ اما برای کامل شدن این روند علاقمند هستیم از دستگاه‌های سمیلاتور و وت لب‌ها جهت کسب مهارت‌های لازم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: این طرح ملی است؛ زیرا دانشگاه مشهد قطب تکنولوژی آموزشی در کشور به شمار می‌رود و یکی از ماموریت‌های ویژه کلان منطقه ۹ که خراسان بزرگ است به بحث ارتقای تکنولوژی آموزشی اختصاص دارد؛ که ماموریت ششم خراسان محسوب می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد چشم انداز این مرکز را ملی و منطقه‌ای عنوان کرد و گفت: با کمک همه دانشگاه‌های منطقه، تلاش در تعریف روشن دوره‌های مهارتی داریم تا این مهم را در سامانه مرکز ملی مهارت‌های حرفه‌ای ثبت و با داشتن گواهی‌های مشخص و امتیازات روشن بتوان هزینه‌های مرکز را تامین کنیم.

دکتر اعتضاد رضوی افزود: شرکت ایدوس متعهد شده است که این مرکز را تجهیز نمایدو ما بتوانیم به صورت قطب خاورمیانه جهت ارتقای سمیلاتور‌ها و آموزش‌های شبیه سازی جراحی در سطح منطقه عمل کنیم.
وی به هزینه انجام شده جهت ایجاد این مرکز مهم اشاره کرد و تصریح کرد: تا کنون تعدادی وسیله خریداری شده است و هزینه‌های مربوط به بازسازی سایر قسمت‌ها وجود دارد که با پشتیبانی ریاست دانشگاه و معاونت توسعه این کار نیز در حال انجام است.     انتهای پیام//ج.ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای ۱۷ کودک مرگ مغزی در مشهد به بیماران جان بخشید

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است که ۱۷۱ مورد  از آن‌ها با رضایت خانواده‌هایشان منجر به اهدای عضو در بیمارستان منتصریه مشهد شده اند.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: حدود ۱۰ درصد از بیماران مرگ مغزی منجر به پیوند در مشهد، معادل ۱۷ نفر مربوط به اطفال بوده است که چهار نفر از آنها ز طریق بیمارستان کودکان اکبر معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: اعضای این کودکان مرگ مغزی شامل ۶ کبد، ۲۴ کلیه و ۲ قلب به بیماران نیازمند پیوند شده است.

خالقی گفت: خوشبختانه فرهنگ اهدای عضو در جامعه روز به روز در حال رشد و پیشرفت است و اکنون خانواده‌هایی را مشاهده می کنیم که به سرعت فرم اهدای عضو را تکمیل می‌کنند تا که چند خانواده دیگر داغدار فرزندان عزیزشان نشوند.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: میزان رضایت خانواده‌های مرگ مغزی بیش از ۷۰ درصد بوده و در تلاشیم تا با فرهنگ‌سازی صورت گرفته با همکاری رسانه‌ها این عدد را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: عمل پیوند در دانشگاه‌های علوم پزشکی مادر کشور از جمله علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود و تمامی دانشگاه‌ها قادر به انجام این عمل نیستند، اکنون دانشگاههای مشهد، تهران و شیراز در این حوزه پیشتاز هستند.

خالقی بیان کرد: این دانشگاه در زمره دانشگاههایی است که اعمال پیوندی قلب، کبد، کلیه، پانکراس، قرنیه، پوست و مغز استخوان را برای تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان انجام می‌دهد.

به گفته مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درصد موفقیت عمل های پیوند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بالای ۹۰ درصد است که در سطح دنیا رتبه بالایی را دارد.

دیگر خبرها

  • بیمارستان توتونکاران رشت موقت تعطیل شد
  • بیمارستان توتونکاران رشت تعطیل شد
  • اختصاص دومین دستگاه «سی تی اسکن» به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه
  • نام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پوستر جهانی
  • اعضای جوان مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۳ بیمار اهدا شد
  • زندگی دوباره به ۳ بیماربا اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • ملاک برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها ابلاغیه وزارت علوم است / تمامی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود
  • اعضای ۱۷ کودک مرگ مغزی در مشهد به بیماران جان بخشید
  • فعالیت ۲۱ مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام تعطیلات نوروزی
  • کسب رتبه برتر کشوری گروه علوم تشریح و بیولوژی سلولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد