Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
هشت راس کرگدن از گونه کمیاب کرگدن‌های سیاه در یک منطقه محافظت شده در جنوب کنیا تلف شدند.

به گزارش ایسنا، این کرگدن‌ها که نسل آنها در معرض انقراض است از جایی در نزدیکی دریاچه ناکورو و نایروبی، پایتخت کنیا به منطقه محافظت شده پارک وحش "تساوو" در جنوب این کشور منتقل شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مأموران حیات وحش کنیا چندی پیش ۱۱ رأس از این حیوانات را به منظور جفت‌گیری و ازدیاد نسل به این منطقه آورده بودند.

نجیب بالالا، وزیر گردشگری و حیات وحش کنیا با اعلام این خبر و ذکر این که قرار بوده چندین رأس کرگدن سیاه دیگر نیز به پارک وحش تساوو منتقل شوند، گفت: به دنبال مرگ این هشت حیوان، کار انتقال بقیه کرگدن‌ها به این منطقه بی‌درنگ متوقف شد.

بالالا به نقل از دامپزشکان گفت که این حیوانات به دلیل شوری بیش از حد آب در محیط زیست جدید از پای درآمده‌اند. به گفته این مقام مسئول متاسفانه دامپزشکان خیلی دیر متوجه شدند که بدن کرگدن‌های سیاه قادر به تحمل این حد از میزان نمک معدنی در آب آشامیدنی نیست.

دولت کنیا به منظور تشخیص این که رویداد ناگوار پیش آمده بر اثر بی‌توجهی یا خطای حرفه‌ای بوده، پرونده‌ای را برای تحقیق در این زمینه گشوده است.

اکنون سه رأس کرگدن باقی مانده در پارک تساوو تحت کنترل دائمی و پایش دقیق دامپزشکان و مأموران حیات وحش قرار دارند.

به گزارش یورونیوز،‌ تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی، ۷۴۵ رأس کرگدن سیاه در کنیا سرشماری شده بود و قصد از انتقال کرگدن‌ها رساندن تعداد آنها به یک گله بزرگ‌تر به شمار ۸۳۰ رأس بوده است. این طرح تاکنون به هدف نزدیک نشده زیرا به باور کارشناسان، کرگدن سیاه نسبت به محیط زندگی خود حساس بوده و به راحتی با شرایط محیطی تازه سازگار نمی‌شود.

در همین زمینه: خطر سگ‌ها برای حیات‌وحش بومیِ هند ۸۷ گونه جانوری در ایران در خطر انقراض‌اند تلاش برای حفاظت از ۶گونه نادر حیات‌وحش مناظر طبیعی از حیات وحش خالی می‌شوند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب

آفتاب‌‌نیوز :

لوسیتیسم نوعی از زالی است که در آن جاندار به طور وراثتی دچار کمبود آنزیم ملانین است و به دلیل فقدان رنگدانه‌ها، پوست، پولک، فلس یا پر‌ها به سفیدی می‌گراید. انجمن پرنده‌شناسی ولز در اظهارنظری این پرنده را «خیلی غیرمعمول و یک در میلیون» توصیف کرده است.

رایت، عکاس این پرنده کمیاب، خود به بیماری ویتیلایگو یا پیسی مبتلاست که باعث از بین رفتن رنگدانه در قسمت‌هایی از پوست می‌شود.

او با اشاره به اینکه با دیدن این پرنده کمیاب حس کرده که خوش‌شانس‌ترین آدم دنیا است، گفت: دیدن این پرنده باعث شد احساس آرامش کنم و فکر کنم که [در این بیماری]من تنها نیستم.

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • مصاحبه|پیام های منطقه ای سفر رهبر حماس به تهران
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • بر بلندای قلعه صلصال تا سورتمه سواری در جنگل های سیاه داران
  • (عکس) ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب