Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@18:34:10 GMT

کاربردهای جالب قهوه در خانه داری

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۱۸۰۳

کاربردهای جالب قهوه در خانه داری

 
میلیون‌ها نفر در دنیا هستند که قهوه را به هر نوشیدنی دیگری ترجیح می‌دهند. قهوه، آپشن‌های متنوعی هم دارد؛‌ از اسپرسو گرفته تا قهوه با شیر، قهوه‌ی داغ، قهوه‌ی سرد و .... اما مهمتر از همه‌ی اینها، کاربردهایی غیر از نوشیدن است که قهوه دارد. بیشتر این کاربردها ربطی به پخت و پز ندارند.


قهوه به عنوان خوشبو کننده‌ دست
چه کسی هست که بوی جادویی و منحصر بفرد قهوه را دوست نداشته باشد؟ پس چرا از آن برای خوشبو کردن دستهای‌مان استفاده نکنیم؟ می‌توانید با پودر قهوه، بوی نامطبوع به جا مانده از پیاز و سیر را از دست‌های‌تان از بین ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهوه را خوب به همه جای دست‌های‌تان بمالید و سپس آب بکشید. همین! دست‌های‌تان بوی قهوه می‌دهند.


ماسک صورت
قهوه علاوه بر طعم و عطر شگفت انگیزش، برای پوست هم فوایدی دارد. دانه‌های قهوه می‌توانند پوست‌تان را لایه برداری کنند. این دانه‌ها تاثیر ضد چین و چروک روی پوست دارند زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. همین ویژگی قهوه باعث شده که یکی از بهترین محصولات برای مراقبت از پوست باشد. شما می‌توانید از دانه‌های قهوه مستقیما روی پوست‌تان استفاده کنید یا اینکه با ان ماسک صورت تهیه کنید.
مثلا:یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به پودر قهوه اضافه کرده و کاملا ترکیب کنید. ماسک را روی صورت بگذارید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. مرطوب کننده بزنید و خیلی زود نتیجه را ببینید! این ماسک به خوبی می‌تواند پوست چرب را پاکسازی کند.


خوشبو کننده‌ یخچال
برای همه‌ی ما حداقل یک بار پیش آمده که در یخچال را باز کرده‌ایم و بوی بدی به مشام‌مان خورده است. بوهای تند ماهی یا بعضی از غذاهای تند واقعا مقاوم هستند. پس چطور باید مشکل را حل کنید؟ قهوه به خوبی می‌تواند بوی نامطبوع داخل یخچال را از بین ببرد، درست همانطور که بوی بد دست‌های‌تان را از بین می‌برد. یک فنجان قهوه در یخچال بگذارید تا بوهای ناخوشایند را جذب کند. به همین راحتی!


آنتی سلولیت
بیشتر کرم‌های آنتی سلولیت موجود در داروخانه‌ها یک عنصر مشترک دارند و آنهم قهوه است. مشکل اینجاست که همه‌ی آنها نسبتا گرانقیمت هستند، پس اگر در خانه قهوه دارید چرا خودتان برای اینکار از آن استفاده نکنید؟ شما می‌توانید خودتان یک آنتی سلولیت بسازید. پس مانده‌ی قهوه‌تان را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به قسمت مورد نظر زده و با حرکات دورانی به مدت چند دقیقه ماساژ بدهید. سپس آب بکشید. این هم یک راه ارزانقیمت‌تر برای برطرف کردن سلولیت، آنهم با پس مانده‌ی قهوه‌تان !


کک زدایی حیوان خانگی
حیوان خانگی‌تان هم می‌توانید از قهوه بهره ببرد. چطور؟ قهوه به دلیل بوی قوی که دارد می‌تواند کک‌ها و انگل‌های خون آشام را از حیوان خانگی‌تان بتاراند. بعد از حمام کردن حیوان خانگی‌تان، بدنش را با قهوه‌ی دم کشیده ماساژ دهید. حالا یک سگ یا گربه‌ی خوشبو دارید!


تقویت و زیبایی موها
قهوه کاربردهای زیادی برای زیبایی دارد و علاوه بر اینکه برای پوست مفید است برای موهای‌تان هم خوب است. قهوه باعث درخشش موها می‌شود و کافئین درمان بسیار خوبی برای ریزش موهاست زیرا رشد مو را تقویت کرده و آن را تغذیه می‌کند. مقداری قهوه دم کنید (آنقدر که برای تمام موهای‌تان کافی باشد)، بگذارید خنک شود و سپس با آن پوست سرتان را با حرکات دورانی ماساژ دهید، ضمنا می‌توانید قهوه را به تمام موهای‌تان هم بزنید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. این کار را هفته‌ای یکبار انجام دهید.



تقویت خاک گیاهان
این را دیگر انتظار نداشتید، درست است؟! معلوم شده که قهوه می‌تواند خاک باغچه‌تان را با نیتروژن تقویت کند. می‌توانید با قهوه کود درست کنید اما توجه داشته باشید که مقدار قهوه نباید از 20 درصد بیشتر باشد، در غیر اینصورت کود شما، دوز زیادی از قهوه خواهد داشت که به نفع باغچه‌تان نیست. این کود می‌تواند خاک باغچه را تقویت کند و ضمنا برای گیاهان گلدانی‌تان نیز مفید است.


دور کردن گربه‌ها
اگر حیاط، باغچه یا تراس داشته باشید حتما دیده‌اید که گربه‌ی همسایه یا خیابان وارد این فضا شده است. این گربه‌ها دوست دارند روی گیاهان خانگی ادرار کنند. قهوه راهی است که می‌توانید بدون اینکه آزاری به حیوان برسانید آنها را دور کنید. بیشتر گربه‌ها نمی‌توانند بوی تند قهوه را تحمل کنند و معمولا از آن دور می‌شوند. فقط کافیست مقداری قهوه را با پوست پرتقال یا لیمو ترکیب کرده و همانجاهایی بگذارید که دوست ندارید پای گربه‌ای به آنجا برسد.


لایه بردار
قهوه یک لایه بردار طبیعی عالی است که سلول‌های مرده‌ی پوست را می‌زداید. شما می‌توانید خودتان لایه بردار بسازید: قهوه را با مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و به عنوان اسکراب آن را برای قسمت‌هایی از بدن که می‌خواهید لایه برداری کنید به کار ببرید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.



خوشبو کننده‌ی هوا
اگر نمی‌خواهید برای خوشبو کردن فضای اتومبیل یا داخل خانه از خوشبو کننده‌های شیمیایی استفاده کنید می‌توانید از قهوه کمک بگیرید. اگر قهوه می‌تواند فضای داخل یخچال را خوشبو کند پس می‌توان اتاق‌تان را هم خوشبو کند. مقداری قهوه‌ی خشک یا پس مانده را در یک جوراب نایلونی که دیگر استفاده نمی‌کنید بریزید و در اتاق قرار دهید. همین کار را می‌توانید برای کمد و اتومبیل‌تان هم انجام دهید.


پولیش وسایل چوبی
قهوه می‌تواند وسایل چوبی خانه‌تان را تمیز کند و برق بیندازد. به جای اینکه ته مانده‌ی قهوه‌تان را دور بریزید، بگذارید خنک شود و سپس با یک تکه پارچه، روی سطح چوب بمالید. با این کار نه تنها مبلمان و وسایل چوبی‌تان برق خواهند زد بلکه فضای خانه‌تان هم خوشبو می‌شود.


دکوراسیون
فکر نمی‌کنید دانه‌های قهوه زیبا هستند؟ دانه‌های قهوه می‌توانند به عنوان تزئینی برای فضای اطراف‌تان باشند. می‌توانید خلاقیت و ابتکارتان را به کار بگیرید و از زیبایی این دانه‌ها لذت ببرید. یک ایده: یک بطری خوش ترکیب بلوری بخرید و آن را از دانه‌های قهوه پُر کنید. بطری را هر جایی که دوست دارید بگذارید و چشمان‌تان را بنوازید.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قهوه خانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟

زی‌سان: چین و چروک‌ها نشانه‌ای از پیری هستند، اما این چین و چروک‌ها در همه افراد با سرعت یکسانی ایجاد نمی‌شوند. برخی از مردم اولین چین و چروک‌های خود را در اوایل دهه ۲۰ زندگی خود می‌بینند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا سنین پیری ظاهری صاف و جوان داشته باشند.

پس چرا دقیقاً چین و چروک ایجاد می‌شود؟

به گزارش زی‌سان، دکتر «دبرا جیلمن»، متخصص پوست مستقر در نیویورک و عضو آکادمی پوست آمریکا می‌گوید: هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد، زیرا پوست انسان یک عضو پیچیده است و عوامل زیادی می‌توانند بر ظاهر آن تأثیر بگذارند.

پوست از قسمت‌های بافتی تشکیل شده که به سه لایه تقسیم می‌شود: اپیدرم در بالا، درم در وسط و هیپودرم در پایین. درم بسیار ضخیم‌تر از اپیدرم و هیپودرم است، زیرا حاوی اعصاب، رگ‌های خونی، غدد عرق، فولیکول‌های مو و پروتئین‌هایی است که از ساختار کلی پوست پشتیبانی می‌کنند. به طور خاص، این لایه بیشتر از پروتئین‌های فیبری کلاژن و الاستین تشکیل شده که در یک ماتریکس خاکستری معلق هستند. زمانی که این اجزای ساختاری درم شروع به استحاله می‌کنند، چین و چروک‌ها نیز شروع به ظاهر شدن می‌کنند، فرآیندی که به طور گسترده به عنوان پیری پوست شناخته می‌شود. جیلمن گفت، با این حال، اینکه دقیقا چه زمانی چین‌های مرتبط با افزایش سن شکل می‌گیرند به ترکیبی از عوامل از جمله ژنتیک و سبک زندگی فرد بستگی دارد.

 

بیشتر بخوانید زنان این چکاپ سالانه را متوقف نکنند میزان مصرف ویتامین C چقدر باید باشد؟ + همه‌چیز درباره این ویتامین دوست‌داشتنی این ۴ میوه را برای کاهش فشار خون بخورید (توصیه یک متخصص قلب) این رژیم غذایی برای زنان یائسه عالی است!

 

دکتر «جینی منسبرگ»، پزشک مراقبت‌های اولیه مستقر در سیدنی می‌گوید به طور کلی، با افزایش سن، تعداد سلول‌های پوستی که کلاژن و الاستین تولید می‌کنند و به نام فیبروبلاست‌ها خوانده می‌شوند، شروع به کاهش می‌کند و فیبروبلاست‌های باقی مانده نیز بهره‌وری پایینی دارند. علاوه بر این، با افزایش سن، پروتئین‌های ساختاری موجود در پوست با سرعت بیشتری نسبت به گذشته توسط آنزیم‌ها تجزیه می‌شوند. افزایش سن همچنین باعث نازک شدن لایه بالایی اپیدرم پوست به نام لایه شاخی پوست می‌شود. منسبرگ گفت: این تغییر ساختاری حفظ رطوبت را برای پوست دشوارتر می‌کند و پوست خشک باعث می‌شود چین و چروک بیشتر نمایان شود.

یکی دیگر از جنبه‌های پیری که ممکن است باعث ایجاد چین و چروک شود، پیری سلولی است؛ سلول‌های آسیب‌دیده زامبی‌مانند زمانی وارد می‌شوند که در حالت عادی از بین نمی‌روند. به جای برداشتن یا ترمیم، تعداد بیشتری از این سلول‌های زامبی با افزایش سن در پوست جمع می‌شوند و مواد شیمیایی آزاد می‌کنند که می‌تواند باعث تخریب اجزای ساختاری پوست شود.

تعداد کلی سلول‌های پیر در بدن با افزایش سن رشد می‌کند، اما این تنها عاملی نیست که می‌تواند منجر به این تغییر شود. به عنوان مثال، طبق یک بررسی در سال ۲۰۲۱ که در مجله Ageing Research Review منتشر شده است، پیری می‌تواند توسط التهاب و آسیب DNA ایجاد شود. سرعتی که روند پیری باعث ایجاد چین و چروک می‌شود به عوامل دیگری مانند ساختار ژنتیکی ما بستگی دارد.

جیلمن می‌گوید: به عنوان مثال، افرادی که رنگ پوست روشن‌تری دارند، متوجه می‌شوند که پوستشان سریع‌تر از افرادی با پوست تیره‌تر پیر می‌شود. به این دلیل که همان ژن‌های دخیل در رنگ پوست نیز می‌توانند بر روند پیری پوست تأثیر بگذارند. بر اساس بررسی سال ۲۰۲۲ در ژورنال Scientific Sports، این تا حدی به دلیل ژن‌های مرتبط با رنگدانه محافظ پوست یعنی ملانین است، اما از طرف دیگر به دلیل ژن‌هایی است که از طریق مسیر‌های مستقل از ملانین به ایجاد چین و چروک کمک می‌کنند که البته هنوز کاملا مورد مطالعه قرار نگرفته است. 

 

بیشتر بخوانید مبتلایان به دیابت این مواد غذایی را بخورند به این دلایل حیاتی باید روغن ماهی خورد درمان اضطراب با چند راهکار ساده و در لحظه

 

جدای از ژنتیک، برخی از عواملی که در ایجاد چین و چروک نقش دارند در کنترل ما هستند. به عنوان مثال، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می‌تواند پیری پوست را تسریع کند، زیرا اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث التهاب و آسیب DNA در سلول‌های پوست می‌شود. اشعه ماوراء بنفش می‌تواند نه تنها باعث ایجاد چین و چروک شود، بلکه باعث سرطان پوست نیز می‌شود، به همین دلیل است که ضد آفتاب برای پوست بسیار مهم است.

جیلمن خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و کشیدن سیگار نیز می‌تواند با ایجاد فشار اکسیداتیو، حالت عدم تعادل بین تولید سلول‌ها و حذف مولکول‌های مضر به نام رادیکال‌های آزاد، باعث ایجاد چین و چروک شود. رادیکال‌های آزاد محصولات جانبی تجزیه اکسیژن در بدن هستند. اگر با رادیکال‌های آزاد از طریق آنتی اکسیدان‌ها، چه آن‌هایی که در بدن تولید می‌شوند و چه بلعیده شوند، مقابله نشوند، این ذرات بسیار واکنش پذیر می‌توانند به اجزای ساختاری پوست آسیب برسانند. جیلمن گفت، بنابراین، رژیم غذایی غنی از غذا‌هایی که حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها هستند، مانند میوه‌ها و سبزیجات، ممکن است تا حدودی به کند کردن شکل گیری چین و چروک کمک کند.

با این حال، سوای از اینکه چه می‌خورید یا از چه لوازم آرایشی برای کند کردن روند پیری استفاده می‌کنید، در نهایت باید این را بدانید که چین و چروک خواهید داشت.

tags # سلامت ، مراقبت پوست سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • عطر‌های خوشبو برای سال ۱۴۰۳ معرفی شدند
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
  • کاربردهای جالب پهپاد در چین (فیلم)
  • کاربردهای بالقوه بازخورد لمسی| انتقال حس مجازی به تجربه‌ای واقعی
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • کرم گلدن شاین اصلی