Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی شرایط ادامه و یا کاهش و افزایش خاموشی‌ها را غیرقابل پیش‌بینی و در عین حال به میزان مصرف و مدیریت مشترکین وابسته دانست و تاکید کرد: اگر آحاد مردم نسبت به مصرف برق 10درصد صرفه‌جویی کنند وضعیت بهتر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، گرم شدن هوا و بالا رفتن مصرف انرژی از یک طرف و کاهش منابع آبی تولید برق از طرف دیگر موجب شده است که خاموشی‌های گسترده‌ای در سراسر ایران انجام شود که مشکلات فراوانی را به‌ویژه در شهرهای پرجمعیت به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگی امروزه بسیار به صنعت برق وابسته است و این وابستگی با الکترونیکی شدن خدمات و قرار گرفتن بسیاری از خدمات بر بستر اینترنت روزبه‌روز نیز بیشتر می‌شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در روزهای اخیر به بانک‌ها، ادارات، پایگاه‌های مراقبت سلامت، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ یا مراکز تصویربرداری مراجعه کنید اما به علت قطعی برق خدماتی دریافت نکنید.

در منزل نیز ممکن است مشغول کار با رایانه باشید که ناگهان با خاموشی برق تمام اطلاعات پروژه شما که ذخیره نکرده‌اید نیز از دست می‌رود یا بخاطر خاموش شدن آبگرمکن برقی مجبور باشید دوش آب سرد بگیرید و یا اینکه در زمان‌های اوج مصرف برق چند ساعتی را بدون وسایل سرمایشی سپری کنید و با گرمای شدید هوا دست و پنجه نرم کنید. البته ظاهرا برخی از مناطق شهری نسبت به برخی نقاط دیگر بیشتر قطعی برق را تجربه می‌کنند!

ضرورت تعویض یا تعمیر باتری یو.پی.اس چراغ‌های راهنمایی رانندگی

یکی از معضلاتی که قطعی برق در پی داشته است، ایجاد ترافیک شدید به‌ویژه در چهارراه‌های شلوغ است؛ قطع شدن برق چراغ راهنمایی رانندگی در چهارراه‌های شلوغ و تلاش رانندگانی که از هر چهارطرف به سمت مقابل در حال اصرار برای عبور هستند، هرج و مرج در رانندگی و گره ترافیکی ایجاد خواهد کرد که جز با حضور مامورین نیروی انتظامی قابل رفع نیست. در گذشته اغلب چراغ‌های راهنمایی به باتری یو.پی.اس مجهز شده‌اند که نیاز است هرچه سریع‌تر نسبت به تعمیر و تعویض باتری‌های معیوب اقدام کرد.

آنچه که بسیار مورد مطالبه مردم بوده و حتی مسئولین راهنمایی رانندگی نیز درخواست آن را داشته‌اند، منظم شدن خاموشی‌ها و اطلاع‌رسانی قبلی می‌باشد تا بتوانند با آمادگی بیشتری برای خاموشی نوبتی برنامه‌ریزی کنند.

مشکلات و مطالباتی که در بالا ذکر شد ما را بر آن داشت تا از مسئولین مربوطه درخواست مصاحبه داشته باشیم که مدیرعامل و حتی روابط عمومی شرکت توزیع برق منطقه‌ای فارس پاسخگوی تماس‌های مکرر خبرنگار ما نبودند و تنها معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز نسبت به برخی درخواست‌ها و مطالبات مردمی پاسخگو بود.

مشکل خاموشی چراغ‌های راهنمایی رانندگی رفع می‌شود

حسین صالحی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه از برگزاری جلسه مشترک مسئولین شرکت توزیع نیروی برق، مسئولین راهنمایی و رانندگی، شهردار شیراز، شهرداران مناطق مختلف شیراز و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد و گفت: بیش از 30 نقطه پرتردد است که قطعی برق چراغ راهنما موجب ترافیک شدید در آن مناطق می‌شود که مقرر شده شرکت توزیع نیروی برق شیراز برنامه زمانبندی قطعی برق مناطق مختلف را به پلیس راهور اعلام کند تا از طریق نیروی پلیس تردد خودروها کنترل شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است شورای شهر و شهرداری شیراز با تشکیل کمیته‌ای اضطراری و با حضور نمایندگانی از شرکت توزیع برق و راهنمایی و رانندگی هرچه سریع‌تر نسبت به نصب پنل خورشیدی و یا خرید و تعمیر باتری UPS برای تامین برق چهارراه‌ها تصمیم‌گیری و اقدام نماید.

صالحی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک مسئولین توزیع نیروی برق با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بدون اشاره به جزییات آن گفت: جلسه‌ای نیز با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز برگزار شد که مقرر گشت روزانه برنامه زمان‌بندی خاموشی‌ها در اختیار شهرک‌های صنعتی حوزه توزیع برق شیراز قرار گیرد.

برنامه زمان‌بندی خاموشی‌ها از امروز اعلام می‌شود

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد: از امروز، یکشنبه 24 تیرماه به صورت روزانه برنامه زمان‌بندی خاموشی‌ها بر روی سایت شرکت و همچنین برای اطلاع‌رسانی عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

صالحی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از مناطق جنوب و شرق شیراز خاموشی‌های بیشتری را تجربه می‌کنند، گفت: شیراز به مناطق مختلفی دسته‌بندی شده که مراکز حساس و حیاتی مانند بیمارستان‌ها، محل قرار گرفتن پمپاژ آب شرب و غیره در اولویت آخر قطعی برق هستند.

وی با بیان اینکه چند روزی است طرح جمع‌آوری ریسه‌ها و لامپ‌های پرمصرف مراکز تجاری در سراسر نقاط شهر را با همکاری سایر دستگاه‌ها آغاز کرده‌ایم، گفت: اگر کسی نسبت به کاهش میزان مصرف انرژی مقاومت کند، اجازه داریم انشعاب مشترکین پرمصرف را قطع کنیم.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز ضمن تایید این مطلب که ظرفیت تولید برق استان فارس بیش از مصرف آن است، تصریح کرد: برقی که در هر نقطه کشور تولید شود وارد مدار و شبکه می‌شود و سپس از سوی شرکت برق ملی ایران به سراسر ایران توزیع می‌شود.

صالحی اعلام کرد: طرح‌های تشویقی برای مشترکان همکار در کاهش پیک بار تا ۱۵ شهریور در بخش‌های مختلف و با توجه به نوع مشترکان پیش بینی شده است.

وی توضیح داد: با توجه به اجرای طرح ملی ذخیره عملیاتی صنایع برای مشترکان صنعتی ۲۰۰ کیلووات و بالاتر، لازم است مشترکان در صورت تمایل به همکاری، فرم تفاهم نامه همکاری در کاهش بار سال ۹۷ را با مراجعه به ادارات برق ناحیه مربوطه یا از طریق سایت www.Shirazedc.co.ir (بخش مدیریت مصرف)، تهیه و تکمیل کنند تا بعد از پایان دوره‌ی همکاری، تخفیف‌های مد نظر محاسبه و برای مشترکان اعمال شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز در پایان شرایط ادامه و یا کاهش و افزایش خاموشی‌ها را غیرقابل پیش‌بینی و در عین حال به میزان مصرف و مدیریت مشترکین وابسته دانست و تاکید کرد: اگر آحاد مردم به‌ویژه کسبه، ‌تجار، صنعتگران، اصناف و بازاریان نسبت به مصرف برق 5 تا 10درصد صرفه‌جویی کنند وضعیت بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد از افزایش بیش از ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این اعتبار باید در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، مجید دهقانی‌زاده با بیان اینکه از اقدامات اساسی دولت در راستای کمک به مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، پرداخت عوارض ارزش افزوده است، اظهار کرد: این اعتبار به‌صورت نقد در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا خدمات مناسب و در شأن مردم ارائه دهند.

وی تأمین منابع مالی پایدار از محل توزیع عوارض را مساله مهمی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و افزود: انتظار می‌رود مجموعه شوراها و شهرداری‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا این اعتبار پرداختی از سوی دولت در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه مجموعه شهرداری‌ها باید به فکر ایجاد منابع پایدار درآمدی برای خود باشند، تاکید کرد: شوراها و شهرداری‌ها باید بتوانند منابع مناسبی در کنار منابعی که از محل ارزش افزوده نصیبشان می‌شود را در راستای تکمیل طرح و پروژه‌های حوزه شهری و روستایی و همچنین خدمت مناسب به شهروندان به کار گیرند.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ۹ برابر افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: در دولت سیزدهم دولت به کمک مجموعه مدیریت شهری و روستایی آمد تا در این حوزه تحول اساسی ایجاد کند.

وی عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را در سال ۱۳۹۹ مجموعاً ۳,۳۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد که در این دولت این اعتبار بیش از ۹ برابر افزایش یافته است و افزود: عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال ۱۴۰۲ نیز به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از دلایل رشد این منابع در دولت سیزدهم را تدابیر اندیشیده شده در قالب ستاد درآمد و تجهیز منابع و مساعدت‌های استاندار و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در انتقال تعدادی از پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های یزدی به استان و نیز تلاش‌های ارزشمند دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به ویژه اداره کل امور مالیاتی دانست و گفت: دولت سیزدهم بر تأمین منابع مالی پایدار و عدالت محور در کشور تاکید دارد.

کد خبر 751181

دیگر خبرها

  • صنایع در صورت رعایت مصرف از مشوق‌های پیش‌بینی شده بهره‌مند می‌شوند
  • تعویض۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی
  • تابستان منهای خاموشی
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق اهواز معارفه شد
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند