Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گزارش نیویورک تایمز، پلیس شیکاگو به یک مرد که در حال فرار بوده شلیک کرده و او را کشته است ، پلیس مدعی شده به یک مرد مسلح که در حال فرار بوده شلیک کرده است، اما آنچه شاهدان عینی ماجرا می‌گویند با این ادعا تفاوت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در حالی که رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌های مختلف درباره افزایش حملات نژادپرستانه از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور هشدار داده‌اند، خبرها از شیکاگو از شلیک مرگبار پلیس به یک مرد در یک محله عمدتا سیاه پوست‌نشین حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش‌ها، عصر شنبه یک مامور اداره پلیس شیکاگو با تیراندازی به یک مرد در منطقه «ساوت شور»، او را کشته است. این حادثه موجب شد تا برای چندین ساعت اعتراضات گسترده‌ای در این منطقه شکل گیرد.

روایت شاهدان عینی از ماجرای درگیری در این منطقه و کشته شدن این مرد «آرایشگر»، با روایت اداره پلیس شیکاگو تفاوت زیادی دارد.

طبق گزارش «نیویورک تایمز»، رئیس بخش گشت در اداره پلیس شیکاگو مدعی شده که این مرد با سلاح درصدد حمله به نیروهای پلیس بوده و به همین دلیل یک افسر پلیس به وی شلیک کرده است.

«فرد والر» گفت: «آنها (نیروهای پلیس) وقتی به او نزدیک شدند، او سعی کرد که دستانش را پنهان کند. او هنگام فرار، سعی کرد، دستش را به سمت سلاحش ببرد».

به ادعای او، پلیس از این مرد یک سلاح نیمه خودکار ضبط کرده است؛ سلاحی که او مجوز حمل آن را در اختیار نداشت.

شاهدان عینی اما معتقدند که نیروهای پلیس شیکاگو یک مرد بی‌دفاع و فاقد اسلحه را هدف قرار دادند.

به گفته آنها، یک مامور زن پلیس شیکاگو از پشت سر و در حالی که این مرد آرایشگر داشت فرار می‌کرد، شلیک کرد و او را کشت.

پس از انتشار خبر مرگ این مرد که هویتش هنوز اعلام نشده، ساکنان «ساوت شور» در محل این تیراندازی مرگبار، تجمع چند ساعته ترتیب دادند. این تجمع با دخالت نیروهای پلیس، به زد و خورد و درگیری کشیده شد.

نیروهای پلیس شیکاگو ضمن استفاده از باتوم و حمله به معترضان، چندین نفر را بازداشت کردند.
در آن حادثه «میا ایریزاری» در شهر «کوک» ایالت ایلینوی، پس از آنکه مورد آزار و اذیت نژادپرستانه قرار گرفت، از یک مامور پلیس که در صحنه حضور داشت، کمک خواست اما این مامور توجهی به این درخواست کمک نکرد.مرگ این مرد آمریکایی در شیکاگو در ایالت «ایلینوی»، چند روز پس از حمله نژادپرستانه به یک زن «لاتین تبار» در یکی دیگر از شهرهای این ایالت صورت گرفت.مرگ این مرد آمریکایی در شیکاگو در ایالت «ایلینوی»، چند روز پس از حمله نژادپرستانه به یک زن «لاتین تبار» در یکی دیگر از شهرهای این ایالت صورت گرفت.

نام پیرمرد سفید پوستی که به ایریزاری حمله کرده بود، «تیموتی ترایبوس» اعلام شده است. بهانه آزار و حمله او این بود که این زن جوان پیراهنی بر تن داشت که روی آن نوشته شده بود «پورتو ریکو».

پورتوریکو، مجمع‌الجزایری واقع در منطقه کارائیب، از نواحی غیرضمیمه به خاک آمریکا به‌شمار می‌رود که تحت حاکمیت سیاسی ایالات متحده قرار دارد. پورتوریکو بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد و اسپانیایی و انگلیسی زبان‌های رسمی آن است.

این مرد در اظهاراتی نژادپرستانه به این زن جوان گفته بود: «تو نباید در آمریکا این لباس را بپوشی. آیا تو شهروند هستی؟ آیا تو شهروند آمریکایی؟».

تیموتی ترایبوس در ادامه خطاب به این زن گفت: «شما نمی‌توانید آمریکا را تغییر دهید. چرا پیراهن پورتوریکو را پوشیدی؟ آیا تو شهروند آمریکایی؟»

به دنبال بی توجهی «پاتریک کانر» مامور پلیس به درخواست کمک این زن آمریکایی، یکی دیگر از ماموران پلیس وارد ماجرا شد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به عین الاسد

به گزارش جام جم آنلاین، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

دیگر خبرها

  • حمله پهپاد‌ها از لبنان به هدفی نظامی در ساحل اراضی اشغالی برای اولین بار
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • طرح عفاف و حجاب با عنوان «نور» در بیجار اجرا می شود
  • یک افسر آمریکایی به ضرب گلوله کشته شد
  • ناگفته‌های مهم از حمله انتقامی سپاه به اسرائیل/ گزارش ویژه