Web Analytics Made Easy - Statcounter


جامعه استادان بسیجی و ۷۲۳ کانون استادی طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواستند تا در احترام به ایرانیان؛ کرباسیان، سیف، آخوندی، زنگنه، شریعتمداری و ربیعی را فوراً عزل کند.

به گزارش امتداد نیوز،  جامعه استادان بسیجی و ۷۲۳ کانون استادی طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواستند تا در احترام به ایرانیان؛ کرباسیان، سیف، آخوندی، زنگنه، شریعتمداری و ربیعی را فوراً عزل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه بدین شرح است:

«حضور برادر گرامی حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

باسلام و احترام

چنانکه مستحضرید فشارهای اقتصادی به توده‌­های مردم، روند فزاینده­ای به خود گرفته است؛ متأسفانه آشفتگی­‌های اخیر در بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو اعتراض‌­های به حق و دل‌نگرانی­های جدّی را برای همه اقشار مردم به خصوص دانشگاهیان و توده­های مستضعف جامعه فراهم آورده که حلّ آنها نیازمند اقدام عاجل، قاطع و بدون مسامحه کارگزاران است؛ اما به نظر می‌­رسد، راه­حلّ­های موجود برای برون رفت از این شرایط، هرچند عملی و اجرایی هستند اما از عهده برخی وزرا و مدیران مربوطه بخصوص تیم اقتصادی دولت دوازدهم خارج است زیرا عملکرد این مدیران نشان داده مشکل اصلی کشور نه تحریم‌های خارجی و نداشتن راه حلّ و راهکار برای گذار از معضلات؛ بلکه در میان خودِ مدیران تیم اقتصادی دولت؛ وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت مسکن، وزارت نفت، وزارت صنعت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صاحبان و یابندگان منابع باد آورده و کلان حاصل از تحریم، بانک‌ها، شرکت‌­های تأمین سرمایه صندوق‌های بازنشستگی و دیگر شرکت­‌های دولتی و متنفذین دانه درشت جستجو کرد؛ چرخ‌ه­ای انحصارگرا و امتیاز طلب که سوداگرانه، اقتصاد کشور را رو به تباهی برده و پیامد آن ازسوی دشمنان ملّت به­خصوص مؤتلفین صدام در جنگ علیه ایرانیان، به صورتی غیرمنصفانه و ظالمانه متوجه اصل نظام و انقلاب اسلامی شده است.

مزید استحضار حضرتعالی اینکه سازمان بسیج اساتید که بالغ بر ۳۵ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در آن عضویت دارند، در روزهای گذشته، ضمن صدور بیانیه تحلیلی – تعلیلی تحولات جاری کشور با بهره­‌مندی از نظرات استادان علوم اقتصادی و اجتماعی نسبت به ارائه بسته سیاستی خود با عنوان «ارزیابی وضعیت اقتصادی – اجتماعی ایران و الزامات گذار از آن» اقدام نمود؛ بسته‌ای که به نحو مقتضی تقدیم ریاست محترم جمهوری، رؤسای محترم دیگر قوای کشور و همچنین کارگزاران ارشد در هیأت دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه شد؛ برخی از محورهای بسته سیاستی یادشده به شرح زیر است:

الف – شناسایی مراحل اولیه و ثانویه تحریم­‌های ظالمانه

ب- راهبردهای آمریکا در تحمیل آرزوهای پلید خود بر ایران

ج- آسیب‌ها و اثرات واقعی تحریم‌ها

د- بسته سیاستی و راهکارهای عملیاتی برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا و اروپای همدست او مشتمل بر:

اقدامات رسانه­‌ای و مقابله با جنگ روانی دشمن علیه هویت ملّی ایرانیان
بیان فرصتها و تهدیدهای تحریم ظالمانه در حضور ملّت کهن و باتجریه ایران
راهکارهای عملی در حوزه­‌های ارزی، امور بانکی، سرمایه گذاری‌ها، فروش نفت، امنیت غذایی، تولید، فضای کسب و کار، نظام سلامت، بخش مسکن، پیمانهای پولی چندجانبه و …

اینک امّا پس از مشاهده بی­عملی تیم اقتصادی دولت، جامعه گسترده استادان بسیجی و کانونهای استادی این بخش فرهیخته از ملّت بزرگ ایران در ۷۲۳ مرکز علمی، آموزشی و پژوهشی کشور، ضمن احترام به دغدغه­‌های این روزهای حضرتعالی و اظهار شکر برای بیانات ضدّ صهیونیستی، ضدّ آمریکایی و بی­‌اعتنایی به بسته­‌های فریبنده و توخالی اروپاییان برای برون­‌رفت از وضع کنونی، تقاضای عزل فوری وزیران و مدیران زیر را از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران خواستارند:

وزیر اقتصاد و دارایی، آقای مسعود کرباسیان
رئیس کل بانک مرکزی، آقای ولی الله سیف
وزیر مسکن، راه و شهرسازی، آقای عباس آخوندی
وزیر نفت، آقای بیژن زنگنه
وزیر صنعت، معدن و تجارت، آقای محمد شریعتمداری
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آقای علی ربیعی

البته شایسته است بجای مدیران برکنار شده بالا، باتوجه به روزهای پرکار پیش­روی جنابعالی و کابینه، مراقبت شود تا مدیرانی جوان، باانگیزه، پاکدست، شجاع، متخصص، ملّی و انقلابی بر مصادر ملّت گمارده شوند.

پرواضح است علاوه ­بر دولت و ریاست محترم جمهوری، مجلس محترم نیز باید در این زمینه با عمل به وظایف قانونی خود، اقدام فوری و عاجل کند و اگر در انجام این وظیفه کوتاهی نماید، مجلس هم مسئول تشدید آشفتگی‌های اقتصادی و اجتماعی خواهد بود به خصوص شخص رئیس محترم مجلس باید تبعات و نتایج این قصور، تقصیر و بی عملی خویش را بپذیرد.

دوام توفیقات حضرتعالی در خدمت بی­‌منّت به اسلام و ایران را از خدای بزرگ مسئلت داریم.

بسیج اساتید دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور»

true برچسب ها : اخبار سیاسی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل که در این همایش ریاست پنل سلامت را برعهده داشت، ضمن اشاره به توانمند‌های حوزه سلامت و فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در آفریقا، اهمیت گسترش تعاملات با کشور‌های آفریقایی را تشریح کرد.

در این پنل، مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، مدیران سندیکا‌های دارو، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، مدیران شرکت‌های دارو سازی، رئیس انجمن بیمارستان سازی و میهمانانی از کشور‌های زیمباوه، مالی، اتیوپی و الجرایر حضور داشتند.

اعضای پنل ایرانی از حوزه‌های دارو، درمان و گردشگری سلامت، تجهیزات پزشکی، آموزشی، توسعه، جمعیت هلال احمر، سازمان سازمان انتقال خون، انستیتو پاستور ایران، ضمن توضیح درباره توانمندی صادراتی حوزه کاری خود، خواستار افزایش سطح تعلامات با کشور‌های آفریقایی شدند.

درادامه، میهمانان آفریقایی با تمجید از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، علاقمندی خود را جهت گسترش همکاری تجاری با حوزه سلامت ایران اعلام کردند.

نیکنام در پایان گفت: گسترش همکاری ایران و آفریقا در حوزه سلامت قابل پیگیری است و انتقال تجارب و خدمات سلامت به این کشور‌ها وجود دارد.

به گزارش آنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه  ۸ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور افتتاح و به مدت پنج روز ادامه دارد. این نمایشگاه میزبان ۲۰۰۰ صاحب نظر از ۸۰ کشور می‌باشد و ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمند‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • درخواست تلخ کودکان سیل زده برای داشتن دمپایی (فیلم)