Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص تخلفات اخیر رخ داده در حوزه ارز و سکه گفت: برای برخورد با این مفسدین اقتصادی رئیس دستگاه قضا قضات متخصص و مسلط بر امور ارز و ثبت سفارش را انتخاب کرده است. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک و گرامیداشت دهه کرامت میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها و امام رضا علیه السلام را تبریک و شادباش گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ابتدای این نشست خبری در خصوص تخلفات ارزی، تلفن همراه و ورود غیر مجاز خودرو به کشور گفت: همان طور که مردم انتظار دارند دستگاه قضا با متخلفین و مفسدین به شدت برخورد می‌کند و تمام تلاش ما این است که مردم نیز در جریان این برخورد‌ها باشند.

بنا به دستور رئیس قوه قضائیه چند بازپرس مسلط به مسائل ارزی برای رسیدگی به تخلفات بازار ارز، سکه و خودرو تعیین شدند

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه به دنبال برخورد سریع و قاطع با این موضوعات است، گفت: در همین راستا رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور دستور داد چند بازرپرس و دادگاه ویژه به طور خاص برای مسئله سکه، ارز، خودرو و تخلفات مالی اخیر اختصاص داده شود.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: بر این اساس رئیس قوه قضائیه به رئیس کل بازرسی تهران نیز دستور داد تا قضات شجاع، مطمئن و آشنا به مسائل ارزی و ثبت سفارش را با سرعت به دادگاه‌های مورد نظر معرفی کنند تا رسیدگی به این پرونده‌ها خارج از نوبت انجام شود. بر این اساس دادسرای تهران نیز به موضوع ورود پیدا کرد و در این حوزه بازپرس ویژه‌ای اختصاص داد و بنا بر این شد که دادستان کل کشور نیز در این خصوص نظارت و کمک بیشتری داشته باشد. در همین راستا نیروی انتظامی نیز در کنار ضابطین مشغول به کار است و تا جایی که قانون اجازه دهد مردم را در جریان روند کار قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به درخواست مردم و شخص مقام معظم رهبری برای تقویت قوه قضائیه از لحاظ رسانه‌ای گفت: بر این اساس قوه قضائیه چهار کارگروه تشکیل داد و در آن از افراد متخصص استفاده کرد که امیدواریم در آینده تحولاتی در این رابطه ایجاد شود.

امروز دولت اذعان دارد که از ناحیه مسئولان تخلفاتی در حوزه خودرو وجود داشته است

محسنی اژه‌ای در ادامه این نشست خبری در خصوص خودرو و واردات ماشین‌های لوکس به کشور نیز گفت: در این امر اولین نهادی که ورود پیدا کرد سازمان بازرسی کل کشور بود در همین اساس ابتدا برخی مسئولان دولتی منکر این اتفاق بودند، اما پس از تحقیقات به عمل آمده و ورود شخص رئیس جمهور به مسئله مشخص شد که این موضوع واقعیت داشته و امروز دولت اذعان دارد که از ناحیه مسئولان دولتی و غیر دولتی به صورت غیر قانونی تخلفاتی در حوزه بازار خودرو وجود داشته و ناخودآگاه این تخلفات بر بازار خودرو موثر بوده است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: بر این اساس ما منتظر هستیم که دستگاه‌های دولتی موارد تخلف را به قوه قضائیه ارسال کنند که هنوز این اتفاق نیفتاده است و امیدواریم هر چه زودتر این امر عملیاتی شود تا اطلاعات رسیده از نهاد‌های دولتی را با اطلاعات خود مقایسه کرده و به نتیجه گیری مورد اعتمادی برسیم.

وی در خصوص ورود غیرمجاز تلفن همراه به کشور نیز گفت: در این خصوص نیز افرادی احضار و برخی بازداشت شدند و اسناد به دست آمده تا این لحظه نشان می‌دهد تخلفاتی در این حوزه رخ داده است.

متاسفانه ارز دولتی در برخی مواقع در اختیار کالا‌های غیرضروری قرار گرفته است

محسنی اژه‌ای مجددا گریزی به حوزه ارز و سکه زد و گفت: در این حوزه مشکلات ما مضاعف است یک موضوع از طرف بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن و تجارت پیش می‌آید که موظف بود این ارز را در اختیار افرادی قرار دهند تا کالا‌های ضروری وارد شود، اما در برخی از موارد متاسفانه ارز در اختیار افرادی قرار گرفته که کالا‌های غیرضروری را به آن تخصیص داده اند.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه قوه قضائیه به دنبال آن است که مشخص شود ارز تخصیص داده شده با سیاست‌های دولتی هماهنگ بوده یا به صورت بخشی صورت گرفته است، گفت: برخی افراد و شرکت‌ها ثبت سفارشی می‌کردند و نسبت به تقاضایی که داشتند ارزی به آن‌ها تخصیص داده شده است، اما هیچ یک از این شرکت‌ها سابقه‌ای در واردات آن کالای خاص نداشتند بر این اساس موضوع فعالیت آن افراد یا شرکت‌ها مسئله دیگری بود که باید شفاف و روشن شود.

برخی خریداران عمده سکه و ارز مدعی شدند با هماهنگی بانک مرکزی این کار را انجام می‌دادند

وی با اشاره به اینکه لیست افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند از وزارت صمت و بانک مرکزی درخواست شده است، گفت: افرادی در بازار وجود داشتند که در خرید و فروش عمده ارز دخالت داشتند یا به صورت عمده سکه خرید و فروش می‌کردند که براساس تحقیقات میدانی و دستگیری برخی از این افراد و به ادعای آن‌ها مشخص شد که با هماهنگی بانک مرکزی این کار را انجام می‌دادند و بانک مرکزی در حقیقت برای کنترل بازار سیاست خرید و فروش ارز را داشته است.

محسنی اژه‌ای سخنان خود را با طرح این سوالات از بانک مرکزی و دولت ادامه داد که این سیاست و این اقدامات چه قدر مورد تایید بانک مرکزی است؟ آیا این افراد در برخورداری از این امکانات سوء استفاده نکردند و همه ارز خریداری شده را مجددا به بازار منتقل کردند؟ و آیا به طور کلی دولت این سیاست را قبول داشته است یا خیر؟

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به شخص دستگیر شده موسوم به سلطان سکه که دو تن سکه خریداری کرده بود، گفت: این افراد و افراد حاضر در این گروه در سال‌های ۹۱ – ۹۲ نیز به جرم خرید مسکوکات و ارز دستگیر شدند که در آن زمان نماینده و حراست بانک مرکزی رسما اعلام کرد با هماهنگی آن‌ها بوده است، اما هنوز مشخص نشده خریداری این میزان سکه در ماه‌های اخیر نیز با هماهنگی نهاد خاصی بوده یا خیر.

وی ادامه داد: خرید بیش از دو تن سکه توسط یک فرد صحت دارد، اما در زمان دستگیری سکه‌ای از او ثبت و ضبط نشد، اما در جریان خرید و فروش ارز یکی از افراد دستگیر شده اعلام کرده که بین چهار تا هفت میلیون دلار ارز خریده و بانک مرکزی نیز عنوان کرد این خرید با هماهنگی ما بوده است.

قطعا باید با رقصنده فضای مجازی برخورد شود، تا الان هم کوتاهی کردیم/ وی یک شب نیز بازداشت نبوده است

محسنی اژه‌ای در خصوص مستند پخش شده از صدا و سیما که در مورد بازپرسی در خصوص طرح پرسش‌هایی از یک فعال اینستاگرامی بوده است و جار و جنجال‌هایی را در خارج و حتی در داخل به پا کرد، گفت: مایه تاسف است که افراد قضیه را یک جانبه نگاه می‌کنند تصور ما این است که افراد اگر مقید به ارزش‌های اسلامی نیستند حداقل غیرت داشته باشند تا خود را نیمه برهنه نکرده و در معرض دید عموم قرار ندهند.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: متاسفانه در طرح این موضوع کسی این سوی قضیه را محکوم نکرد این اقدام قطعا خلاف قانون است و جرم محسوب می‌شود گاهی این عکس در پیج خصوصی شخصی است، اما وقتی در پیج عمومی قرار دارد چه فرقی دارد با حضور در فضای حقیقی دارد؟ لذا قطعا باید با آن برخورد کرد و تا الان هم اگر کوتاهی از سمت دولت یا قوه قضائیه بوده است در پیشگاه مردم و خانواده شهدا باید پاسخگو باشیم.

وی در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر بازداشت و شکنجه این فرد گفت: این شخص یک شب هم بازداشت نشده است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: من شخصا مستند پخش شده درباره این فرد را از صدا و سیما ندیدم، اما دوستان گفتند اسمی از وی برده نشده و چهره وی هم واضح پخش نشده اگر چنین جیزی باشد این مستند برای انظار جوانان ساخته شده، چون این افراد مستقیما دست اندرکار نیستند و افرادی در خارج از کشور برای از بین بردن قبح گناه و عادی سازی مسائل مربوط به عفاف و حیا به این افراد پول می‌دهند و توجیه شان می‌کنند که این اقدامات را در فضای مجازی یا حقیقی انجام دهند که صرف این کار انجام بی حجابی نیست بلکه آن‌ها از این اقدام خود به دنبال بی هنجاری و قبح شکنی هستند.

در حال تکمیل ...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اژه ای سکه و ارز نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد

تصویری از خیابانی در بروکسل پایتخت بلژیک در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است.  

دیگر خبرها

  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت