Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامحسین دغاغله امروز در همایش هم اندیشی و هماهنگی تشکل های حمل و نقل کالای استان اصفهان اظهار داشت: در راستای حل مشکلات رانندگان تمام دیدگا ها و انتقادهای آنها در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفت و به خواسته های قانونی این قشر پاسخ مناسبی داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اجرای مرحله اول محاسبه کرایه بر اساس تن کیلومتر از هفته آینده خبر داد و بیان داشت: بقیه مطالبات رانندگان در دست بررسی است.

مدیر کل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه مطالباتی که در درون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قابل حل است به جدیت تمام و به صورت ویژه در حال بررسی و رفع نواقص است، افزود: مباحث متعددی از مطالبات رانندگان مربوط به دستگاه های دیگر است که در صورت همدلی و همکاری آنها این مشکلات نیز مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح بازنشستگی رانندگان با ۲۵ سال سابقه کار و شرط سنی ۵۵ سال در حال پیگیری و رایزنی است، گفت: از سال ۷۹ با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، دولت متعهد شد ۵۰ درصد سهم بیمه رانندگان را بپردازد که اردیبهشت ماه امسال با مشکلات مواجه شد و در حال حاضر قابل رفع است.

دغاغله از دیگر مطالبات رانندگان را افزایش ضریب پرداخت حق بیمه عنوان و اظهار کرد: رانندگان به دنبال آن هستند که قبل از بازنشستگی ضریب حقوق بیشتری پرداخت کنند و در زمان بازنشستگی حقوق متناسب با ضریب پرداخت به آنها تعلق گیرد که از ۲۰ روز پیش در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.

وی در رابطه با قرار گرفتن شغل رانندگی در لیست مشاغل سخت و زیان آور، تاکید کرد: طبق قانون فعلی قرارگرفتن این شغل در لیست مشاغل  سخت و زیان آور بودن به ضرر رانندگان است، چرا که محدودیت هایی برای رانندگان ایجاد می کند.

مدیر کل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد:‌ اولا شرط سنی بازنشستگان در مشاغل سخت و زیان آور ۴۵ سال است که اصلا باب میل رانندگان نیست و دوم اینکه ضریب پرداخت بیمه را افزایش خواهد داد که در شرایط اقتصادی کنونی برای رانندگان مقدور نیست و سوم اینکه ساعت مجاز رانندگی و جایگزینی راننده دوم است که در این قانون وجود دارد.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد کرایه ناوگان سوخت رسانی افزایش می یابد که کرایه نفتکش ها و سوخت رسان ها توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی پرداخت می شود.

دغاغله با اشاره به اجرای طرح پیمایش از سال ۹۴ گفت‌: طبق تعهدی که شرکت پخش فرآورده های نفتی دارد به هر ماشین به اندازه کارکرد سوخت تعلق می گیرد و و رانندگان از این نظر هیچ دغدغه ای نداشته باشند، همچنین بحث منطقه بندی طی هفته گذشته برداشته شد و محدودیت برداشتی برای رانندگان در زمینه سوخت وجود ندارد.

وی با اشاره به لزوم رعایت قوانین در اخذ کمیسیون و جلوگیری از تخلفات افزود: برای جلوگیری از وقوع چنین تخلفاتی به دستور ریاست سازمان، کمیسیون های ویژه ای در ستاد و استانها تشکیل شد که به صورت ویژه در کانون ها و شرکت ها حضور یافته و با بررسی اسناد به برخورد با متخلفان اقدام می کنند.

مدیر کل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از رصد فعالیت های مالی شرکت ها به صورت ناشناس توسط مدیران ستادی استان ها خبر داد و گفت: شرکت های بدهکار به رانندگان تعطیل می شود.

وی اظهار داشت: تعدادی شرکت داریم که در گذشته دولتی بودند و بارهای اساسی کشور را جابجا می کردند و رانندگان مطالبات زیادی از آنها دارند که ما این شرکت ها را نیز تعطیل کردیم.

دغاغله با اشاره به اینکه نوبت دهی با روش سنتی به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا امکان پذیر نیست و باعث ایجاد فساد خواهد شد، افزود: شیوه ای در حال طراحی است تا فرآیند نوبت دهی به صورت مشخص و منسجم و الکترونیکی صورت پذیرد و حقی از رانندگان ضایع نشود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش هم اندیشی و هماهنگی تشکل های حمل و نقل کالای استان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

تین نیوز

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی در قزوین
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند