Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم تکریم و تکریم و معارفه مدیر حوزهای علمیه این استان با بیان این مطلب گفت: روحانیت در طول تاریخ خدمات بسیاری به انقلاب کرده و به بی ادعا بودن و زحمات فضلا و علما افتخار می کنیم.
آیت الله طبرسی با بیان اینکه لباس و جایگاه روحانیت امانتی مقدس است افزود: امروز در شرایطی هستیم که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در ناتوی فرهنگی و فضای مجازی به دنبال از بین بردن اسلام، انقلاب و روحانیت بوده و باید با توکل بر خداوند متعال این امانت الهی را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بر فعال تر شدن حوزه های علمیه نسبت به گذشته تاکید کرده و اتحاد زیر سایه ولایت و اطاعت از فرمان مقام معظم رهبری را یک وظیفه شرعی و ملی برشمرد.
مدیر حوزهای علمیه کشور در این مراسم با اشاره به اینکه باید قدردان ملت فهیم ایران اسلامی باشیم گفت: مامون تلاش کرد تا ولایت در خلافت را حذف کند اما امام رضا علیه السام هجرت تحمیلی را پذیرفته و این شرایط را به یک انتخاب فعالانه،آگاهانه، مناظره و اگویی تمدن ساز و مجاهدتی بزگ مقابل دستگاه فاسد حکومتی تبدیل کرده و پیام اهل بیت علیهم السلام را از مرزها عبور دادند.
حجت الاسلام و المسلمین اعرافی این حرکت امام معصوم علیه السلام را تبدیل تحمیل به فرصت عنوان کرد و افزود: حوزه باید فرزند زمانه و پاسخگوی جامعه بوده و حوزه های علمیه باید دانش بنیان و مهد تولید علم و فکر باشد و علاوه بر پرداختن به موضوعات فقه و اصول معارف دینی از موضوعات علمی و دانش روز غفلت نکند.
عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه بعضی افراد و حتی مسئولان از از ارتباط علوم انسانی با اسلام آگاهی نداشته که لازم است با حفظ اتحاد مرزهای فقه را گسترش دهیم گفت: 5 هزار دانشجو در 2 هزار مراکز آموزش عالی در 20 رشته مانند هوا و فضا و نیز دیگر رشته های علمی در حال تحصیل و پیشرفت هستند.
مدیر حوزهای علمیه کشور با اشاره به تلاش دشمنان برای از بین بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: درس های خارجه، پایان نامه سطح 3 و 4، انجمن علمی، تحقیقات و مجله های علمی باید در دستور کار حوزه های علمیه قرار گیرد.
مدیر سابق حوزه علمیه مازندران قدمت حوزه علمیه در این استان را همزمان با ورود اهل بیت علیهم اسلام از دهه و سده های اول برشمرد و گفت: برای ایجاد و تقویت ساختار حوزه علمیه، تاکنون 9 مدرسه سطح دو با پایه 10 در مازندران ساخته شده و کلنگ زنی اردوگاه حوزه علمیه در جنوب شهرستان ساری سال 94 صورت پذیرفته، اما به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام مانده است.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری افزود: در آتش سوزی مسجد جامع شهرستان ساری، مدرسه امامیه نیز سوخت.
مدیر جدید حوزه علمیه مازندران در این مراسم مساجد را برترین اماکن و مراکز در جامعه اسلام معرفی کرد که مورد هجمه فراوان بدخواهان نظام توحیدی قرار گرفته است.
حجت الاسلام ابوترابی با تاکید بر نگهبانی از این اماکن اسلامی، تحقق اهداف و مطالباتمقام معظم رهبری در پرورش طلاب عالم با نگرش جهانی و توانمندی در امور دینی، گسترش سطوح عالیه و رشته های تخصصی بومی استانی و نیز انجمن علمی را بخشی از برنامه های حوزه های برشمرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تکریم و معارفه حوزه های علمیه مازندران نماینده ولی فقیه در استان مدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در مراسم معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان افزود: از این پس برادران اهل سنت ما در مرکز اسلامی استان، شاهد شتاب و هماهنگی بیشتری در امور فرهنگی، مدرسه علوم دینی و مساجد خواهند بود.
مدیر مرکز اسلامی هرمزگان گفت: زندگی برادرانه، در کنار وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت استان، در کشور مثال زدنی است.
آصف باصره افزود: حرکت در مسیر رشد این وحدت، نیازمند همدلی همه جانبه است.
دبیر شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت هم گفت: جمهوری اسلامی زمینه ساز رشد و ارتقاء علمی و معنوی برادران اهل سنت است.

بیشتربخوانید:برگزاری محفل انس با قرآن در شهرداری بندرعباس
حجت الاسلام کاظم لطفیان افزود: در کشور ما اعتماد به توانایی و ایده‌های برادران اهل سنت جزء اولویت‌ها است.
در پایان این مراسم حجت الاسلام آصف باصره به عنوان مدیر مرکز اسلامی معرفی و از زحمات حجت الاسلام احمدرضا باوقار قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد