Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،  این خبردر نشست امروز در فرمانداری مهاباد که برای بررسی مشکلات شهرک صنفی کاوه ترتیب یافته بود مطرح شد.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه  با پایان این عملیات کار انتقال صنوف آلاینده داخل شهر به این شهرک انجام می شود گفت: وجود صنوف آلاینده داخل شهر همواره یکی از مشکلات مردم مهاباد بوده و انتقال آنها به شهرک صنفی کاوه به عنوان راه حل این معضل مدت هاست که عنوان میشود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی افزود: در سالهای اخیر امکانات رفاهی شهرک تامین شده  اما مشکل جاده و معابر آن به قوت خود باقیست.

وی با بیان اینکه قرار است تا دو ماه دیگر آماده سازی معابرشهرک صنفی به نتیجه برسد اضافه کرد:  مشکلات آب و برق و گاز حل شده و مقرر شده زیرسازی خیابانهای اصلی و آسفالت ریزی هم صورت بگیرد.

علیزاده آذر شهردار مهاباد هم گفت: تکمیل آماده سازی معابر خوشبختانه به نتیجه رسیده و شهرداری موظف است تا قبل از اتمام شهریور ماه امسال نسبت به انجام تعهدات قبلی اقدام کند.

28 شغل در فهرست مشاغل آلاینده قرار دارد که مکانیکی ، نجاری ، صافکاری ، درب و پنجره سازی ، سنگبری ، تراشکاری  و نقاشی از جمله آنهاست.

طبق مصوبات این نشست با تامین امکانات کامل برای شهرک صنفی کاوه ، از ابتدای فصل پاییز انتقال صنوف آلاینده به این شهرک آغاز می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهاباد مشکلات نشست فرمانداری آماده سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه نرخ مازاد توسط آرایشگاه‌های مردانه در ایام پایانی سال غیرقانونی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه مشهد گفت: مطالبه نرخ مازاد بر مقدار همیشگی آرایشگاه‌ها برای انجام خدمات در ایام پایانی سال کاملا غیرقانونی است.

علی آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طبق روال هرساله موضوع نظارت را در دستور کار خود داریم، اظهار کرد: در ایام تعطیلات کلیه همکاران به صورت مجزا شیفت‌بندی شدند، همه روزه در محل اتحادیه حضور دارند و پاسخگوی شکایات احتمالی هستند.

وی افزود: در کنار فعالیت بازرسان افتخاری، نظارت‌ها نیز وجود دارد. علاوه بر آن دستگاه‌های نظارتی و متولیان امر بر اساس وظایف ذاتی خود در این حوزه ورود پیدا می‌کنند و بازدیدهای مشترکی با آن‌ها داریم که برنامه‌ریزی و زمان‌بندی‌های خاص آن از قبل اعلام شده است. بازرسان افتخاری ما در ایام تعطیلات می‌توانند نظارت بهتری در این خصوص داشته باشند و کاملا آماده هستند تا وظیفه خود را انجام دهند.

آذرکیش ادامه داد: ما کاملا آماده هستیم تا بتوانیم پاسخگوی شایسته‌ای برای مشتریان، زائران و مجاوران باشیم که از واحدهای صنفی ما خدمات می‌گیرند. ثمره فعالیت بازرسان افتخاری که از اعضای رسمی اتحادیه ما هستند، آمار تصاعدی صدور پروانه صنفی در سال ۱۴۰۲ است.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه مشهد با اشاره به تشدید فرایندهای نظارتی در ایام نوروز، تصریح کرد: سیاست‌های واحدهای خُرد و کلان در این حوزه، ایجاد رضایتمندی عام است. کلیه همکاران ما بر این موضوع واقف هستند که برای بقای خود نیاز به مشتری دارند، بنابراین رضایتمندی مشتریان در اولویت دستور کار واحدهای صنفی ما قرار دارد.

روند کاهشی میزان شکایات از آرایشگران

وی با بیان اینکه میزان شکایت‌ها برای صنف آرایشگران نسبت به سال گذشته به شدت کاهشی بوده است، عنوان کرد: ما در محل اتحادیه به صورت روزانه شکایت‌ها را ثبت می‌کنیم. در چند ماه اخیر این شکایت‌ها روند کاهشی داشته است. واحدهای صنفی ما نرخنامه مصوب دارند. با توجه به اینکه آرایشگران ما گردش مالی بسیار بالایی ندارند و بیشتر در روزمرگی به سر می‌برند، هزینه‌کرد این واحدها بسیار بالا است.

آذرکیش اضافه کرد: نرخ ما همیشه متناسب با هزینه‌ها پیش نرفته و این به واسطه مشکلاتی بوده که در تصویب نرخنامه‌ها به وجود آورده است. نرخنامه حال حاضر ما نیز مصوب سال ۱۴۰۱ است. ما در کمیته نرخ‌گذاری برای سال ۱۴۰۲ توافقاتی را انجام دادیم و نرخ را مشخص کردیم اما به دلیل اینکه مصوبه کمیسیون نظارت ندارد و در روزهای پایانی سال هستیم، در سال ۱۴۰۲ نمی‌توانیم نرخ توافق کمیته نرخ‌گذاری را در اختیار داشته باشیم و همچنان همکاران ما مجبور هستند با نرخ ۱۴۰۱ کار کنند که هیچ تناسبی با هزینه‌کرد آن‌ها ندارد.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه مشهد گفت: آیتم‌های عددی نرخنامه فعلی صنف آرایشگران که مصوب ۱۴۰۱ بوده، برای خدمات ساده مقادیر مشخصی است. براساس این نرخنامه با توجه به بروز بودن خدمات، نیاز به ابزار خاص و طولانی شدن فرایند خدمات، هزینه‌ها به صورت توافقی بوده و در این توافق رضایت مشتری شرط است. تمامی همکاران ما نرخنامه مصوب را در معرض دید عموم قرار دهند؛ زیرا این یک وظیفه قانونی بوده و اگر در معرض دید عموم نباشد مصداق تخطی از قوانین است.

وی در خصوص تفاوت قیمت در آرایشگاه‌های مختلف با توجه به ثابت بودن مقادیر آیتم‌های عددی نرخنامه، عنوان کرد: آیتم‌های عددی نرخنامه‌ها مقداری ثابت و مشخص است اما روند قیمت‌گذاری براساس هزینه‌کرد پیش می‌رود، بنابراین تفاوت در نرخ وجود دارد. آیتم‌هایی در نرخنامه مانند اصلاح‌های مدل‌دار و سبک‌های درخواستی وجود دارد که براساس توافق طرفین تعیین نرخ می‌شود. این موضوع در نرخنامه نیز لحاظ شده و در توافق شکایت معنایی ندارد.

آذرکیش با اشاره به اینکه مطالبه نرخ مازاد بر مقدار همیشگی آرایشگاه‌ها برای انجام خدمات در ایام پایانی سال کاملا غیرقانونی است، تصریح کرد: همه آرایشگاه‌ها باید براساس نرخ مصوب خود کار کنند و در آیتم‌هایی که خدمات ویژه‌ای را طلب می‌کند قیمت‌گذاری باید به صورت توافقی انجام شود. آرایشگران نمی‌توانند براساس سلیقه شخصی خود و با توجه به اینکه تراکم مشتری در این ایام زیاد است، هر نرخی را اعمال کنند. این موضوع از نظر ما یک تخلف است و تقاضا داریم شهروندان در صورت مشاهده چنین واحدهایی به ما گزارش کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با اتحادیه ما به شماره ۳۷۶۸۸۱۴۵ تماس حاصل کرده و شکایت‌های خود را گزارش کنند. ما آمادگی کامل برای رسیدگی به شکایات مردم را داریم؛ زیرا معتقدیم باید تغییری در دیدگاه عموم جامعه نسبت به حرفه و هنر خود ایجاد و حس خوب را برای افرادی که از واحدهای صنفی ما خدمات می‌گیرند، القا کنیم. طی اقداماتی که پیش‌بینی شده اعضای هیات مدیره در روزهای تعطیل همه روزه در ساعت اداری در محل اتحادیه حضور دارند و در اسرع وقت پاسخگوی شکایات مردم هستند.

آذرکیش در خصوص مهم‌ترین مشکلات صنف آرایشگران مردانه، خاطرنشان کرد: ما شغل خطرناکی داریم و به واسطه مواد، ابزار مورد استفاده و تعدد افراد در واحدهای صنفی به عنوان یک شغل ناقل محسوب می‌شویم. توجه به دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی که واحدهای صنفی مکلف به رعایت هستند باید انجام شود. اگرچه این کار هزینه‌های بالایی خواهد شد اما انجام آن ضروری است. مردم نیز باید آگاه باشند که ابزار مورد استفاده در واحدهای صنفی ما استریل باشد و دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی رعایت شود.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه مشهد ادامه داد: آنچه برای ما اهمیت دارد، سلامت افراد جامعه است. یک آرایشگر در ابتدای جوانی با امراض مختلفی از جمله دیسک کمر، واریس، آرتروز گردن و... مواجه می‌شود. با توجه به درآمدی که دارند، آتیه‌ای نیز برای سنین بالاتر نخواهند داشت. وقتی این موارد دیده نشود آسیب‌های اجتماعی در سنین بالاتر را در پی خواهد داشت. آرایشگر باید برای حفظ خود در چرخه بازار هرساله هزینه‌های سنگینی را به عنوان مثال در تغییر دکور و به روزرسانی ابزارآلات متحمل شود که این هزینه‌ها دیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: از واحدهای صنفی می‌خواهیم مانند همیشه وظایف اخلاقی و انسانی خود را در دستور کار قرار دهند، به بهترین شکل خدمات را به شهروندان ارائه کنند و ضمن در نظر گرفتن انصاف، در نرخ‌های توافقی رضایت مشتری را در دستور کار خود داشته باشند. مردم نیز بیش از نرخ، باید به سلامت خود، خانواده و جامعه اهمیت دهند و از واحدهای صنفی بخواهند دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۵ واحد صنفی متخلف همدان در ماه مبارک رمضان پلمب شدند
  • واحدهای صنفی با افزایش قیمت غیرمجاز پلمب می شوند
  • ۳۵ واحد صنفی متخلف در همدان پلمب شد
  • انجام ۴۲۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در بندرانزلی
  • مطالبه نرخ مازاد توسط آرایشگاه‌های مردانه در ایام پایانی سال غیرقانونی است
  • فعالیت ۵۰ رستوران در مشهد در طول روز طی ماه مبارک رمضان
  • صدور ۱۲۰۰۰ پروانه کسب صنفی با اشتغال ۳۰ هزار نفر در استان بوشهر
  • کم رونقی بازار پوشاک در آستانه شب عید/ دستفروشان نظام بازار را تحت تاثیر قرار داده‌اند
  • پلمب ۱۱ واحد صنفی متخلف در بوانات
  • تشدید نظارت بر واحدهای صنفی خوزستان