Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@11:21:52 GMT

ساختار شورای عالی نظامی ترکیه تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۲۶۶۱

ساختار شورای عالی نظامی ترکیه تغییر کرد

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
ساختار شورای عالی نظامی ترکیه بر اساس بخشنامه در حکم قانون ریاست جمهوری این کشور تغییر کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بر اساس این تصمیم، شورای عالی نظامی ترکیه با فراخوان معاون رئیس جمهوری که از سوی رئیس جمهوری به عنوان رئیس این شورا انتخاب خواهد شد، هر سال حداقل یک بار تشکیل خواهد شد و رئیس جمهوری نیز در صورتی که لازم باشد، می تواند این شورا را تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بخشنامه، با حکم ریاست جمهوری ترکیه، معاونان رئیس جمهوری، وزیر دارایی و خزانه داری و وزیر آموزش ملی نیز عضو شورای عالی نظامی خواهند بود.

در این بخشنامه، ستاد کل ارتش ترکیه زیرمجموعه وزارت دفاع این کشور قرار گرفته و پروفسور محمد چلیک معاون مدیرکل شرکت صنایع دفاعی نظامی ترکیه(آسلسان) به عنوان عضو شورای آموزش عالی انتخاب شده است.

بر اساس مفاد آخرین بخشنامه در حکم قانون ترکیه، همچنین شورای امنیت ملی این کشور با درخواست شخص رئیس جمهوری هر دو ماه یک بار تشکیل جلسه خواهد داد و معاون رئیس جمهوری در غیاب وی ریاست جلسات را بر عهده خواهد داشت.

بر اساس این بخشنامه دولتی، اداره کل اوقاف به عنوان زیر مجموعه وزارت فرهنگ و گردشگری فعالیت خواهد کرد و سازمان مدیریت بحران و وضعیت اضطراری نیز زیر مجموعه وزارت کشور خواهد بود.
همچنین بر اساس این بخشنامه، آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه(تیکا) و ریاست جامعه ترک‌های خارج از کشور و جوامع خویشاوند، زیر مجموعه وزارت فرهنگ و گردشگری خواهد بود.

شورای عالی نظامی ترکیه از سال 1972 تشکیل شده و حداقل سالانه یک جلسه رسمی تشکیل می دهد و این شورا عالی ترین مرجع تصمیم گیری نیروهای مسلح و قوای نظامی ترکیه به شمار می رود.

دولت ترکیه پس از انتخابات سوم تیرماه جاری و بر اساس مفاد همه پرسی تغییرات قانون اساسی که اوایل بهار سال گذشته به تایید مردم این کشور رسید، در حال تغییر سیستم حکومتی و گذر از نظام پارلمانی به ریاستی است.

بر این اساس، ساختارهای تشکیلات اداری و دولتی این کشور در حال تغییرات اساسی است.

در همین زمینه: ارزش لیره و سهام در بازار ترکیه کاهش یافت ۷۲ متهم کودتای نافرجام ترکیه به حبس ابد محکوم شدند اردوغان در سفر باکو به دنبال ایده یک ملت دو دولت است برات آلبایراک، داماد اردوغان وزیر دارایی ترکیه شد کابینه جدید دولت ترکیه معرفی شد آغازدوره جدید ریاست جمهوری اردوغان | با نظام ریاستی پست نخست وزیری حذف شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی عنوان کرد که برای اولین بار قرار است پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی این وزارتخانه درشورای عالی کار مطرح شود. - اخبار سیاسی -

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند. 

توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران

 

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است. 

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم