Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت : با شناسایی دو کانون دیگر آلوده به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نجف آباد، تعداد این کانون های آلوده در این شهرستان به پنج کانون افزایش یافت.
شهرام موحدی با بیان اینکه در این کانون ها بیش از 166 هزار و 500 مرغ تخم گذار و بوقلمون مشکوک و مبتلا به این بیماری معدوم شدند، افزود: یک کانون مرغ تخم گذار با ظرفیت 157 هزار و چهار کانون بوقلمون با 9 هزار و 500 قطعه در نجف آباد معدوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه خسارت کنونی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به واحدهای مرغداری نجف آباد حدود 600 میلیون ریال است گفت: بر اساس دستورالعمل هیات وزیران بیمه طیور جزو بیمه های اجباری است و پرورش دهندگان طیور باید طیور خود را بیمه کنند تا در مواقع بروز خسارت با مشکل مواجه نشوند .
وی افزود: دوره جدید این بیماری از اوایل تیر امسال شروع شده و حجم زیادی از ویروس بوسیله وزش باد و گرد و خاک منتشر شده است.
دکتر موحدی با بیان اینکه ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نسبت به گرما مقاوم است گفت: بی توجهی برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارات زیادی به صنعت طیور استان وارد می کند.
وی با بیان اینکه نباید طیور بیمار و تلف شده در اختیار سگ ها و دیگر حیوانات قرار گیرد گفت: اجساد طیور تلف شده باید بلافاصله معدوم شوند .
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: همه مواد غذایی مزرعه پرورش طیور باید زیر نظر دامپزشکی تهیه و هرگونه ورود و خروج مواد مرغداری شامل نهاده ها، کود مرغی و تخم‌ مرغ باید با گواهی سلامت و با مجوز دامپزشکی انجام شود.
وی با بیان اینکه کارگران واحدهای پرورش طیور در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی در انتقال ویروس آنفلوآنزای پرندگان تاثیرگذارند گفت: خشکسالی و آبرسانی سیار و ورود و خروج تانکر به مرغداری ها هم خطر انتقال ویروس را به شدت افزایش می دهد.
استان اصفهان دارای دو هزار و 600 واحد مرغداری صنعتی، 17 کشتارگاه طیور و 33 کشتارگاه دام و 180واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت تولید حدود 6 میلیون قطعه مرغ و 95 هزار تن تخم مرغ در سال، رتبه دوم تولید تخم مرغ در کشور را دارد .

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما آنفلوانزا افزایش نجف آباد مرغ تخم گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، گفت: مرغداران برای جوجه ریزی در واحد‌های خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی و ضدعفونی سالن‌های پرورش  را بایدزیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند.

دکتر محمد سیاح افزود: کسب نکردن گواهی بهداشتی از سوی صاحبان مرغداری‌ها علاوه بر به خطر انداحتن سلامت و بهداشت مرغداری‌ها و باعث اختلال در کنترل میزان تولید و عرضه گوشت و فرآورده‌های استحصالی از مرغداری‌ها در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی‌های و همچنین حمل بهداشتی در مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی است.

 

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات