Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، مرکز پژوهش‌های اسرائیل اعلام کرد عربستان سعودی از امارات برای گرفتن اختیارات کشور اردن بر اماکن مقدس اسلامی در شهر قدس حمایت می‌کند. این اقدام نشان می دهد دیپلماسی مذهبی سعودی علنی و شدت یافته است. این مرکز در مقاله ای پژوهشی اعلام کرد تلاش عربستان سعودی برای تسلط منطقه ای شاید عمق دو دستگی ها و اختلافات را در جهان اسلامی بیشتر کند؛ زیرا این اقدامات درچارچوب حمایت از طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای حل و فصل مناقشه فلسطینیان و اسرائیل صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«جمیز دورسی»، محقق و تحلیلگر سیاسی، با اشاره به سوء استفاده از اوضاع مالی ضعیف در بحرین گفت: «عربستان سعودی و امارات از منامه به عنوان پل ارتباطی برای گشایش راوبط خود با اسرائیل استفاده می کنند». دورسی خاطر نشان کرد بحرین به تازگی به یک هیأت اسرائیلی اجازه داد تا در کنفرانس یونسکو شرکت کند.

در این راستا، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» مدعی شد: بحرین سیاست متفاوتی را برگزیده است و تصمیمش برای اجازه دادن به این هیأت اسرائیلی و شرکت در کنفرانس یونسکو در خدمت منافع بین المللی محسوب می شود. هاآرتص به نقل از یک مسئول بلندپایه اسرائیلی نوشت در برخی اوقات عربستان سعودی و امارات از بحرین به عنوان متحد خود استفاده می کنند اما این کشور کوچکتر و کم نفوذ تر از آن است که بتواند نقش بالون های آزمایشی مربوط به سیاست خارجی را ایفا کند. این موضوع درباره رقابت این سه کشور عربستان سعودی، امارات و بحرین با همسایه خود یعنی قطر برای گشایش روابط با اسرائیل صدق می کند.

گزارش روزنامه هاآرتص می‌افزاید سفارت بحرین در واشنگتن در ماه «مه» در ماه مبارک رمضان یک مراسم افطاری برگزار کرد. دو نفر از سه سخنران این مراسم از رهبران مذهبی آمریکا بودند که به شدت حامی اسرائیل بودند. نخستین سخنران این مراسم خاخام «مارک اشنایر» بود که آشکارا و علنی در برابر کارمندان سفارت و میهمانان از تلاش های بحرین برای نزدیک شدن روابط خود با اسرائیل صحبت کرد و همچنین از سران بحرین برای انجام این تلاش ها و اقدامات قدردانی کرد.

سخنران دوم این مراسم کشیش«جانی مور» یکی از رهبران مسیحی بود که در دسامبر گذشته نامش در صدر عناوین اخبار اسرائیل و بحرین قرار داشت؛ زیرا او هدایت و رهبری هیأتی از شهروندان بحرینی بانفوذ را که به اسرائیل سفر کردند، برعهده داشت.

«جانی مور» یکی از اعضای شورای مشورتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، همچنین در مصاحبه‌ای جداگانه با روزنامه هاآرتص گفت: «اگر جهان و منطقه نیمی از آنچه که بین بحرینی ها و اسرائیلی ها نه در سطح دولتی بلکه در روابط فردیو تجاری اتفاق افتاده است، اطلاع و آگاهی داشتند قطعا احساس می کردند که بین منامه وتل آویو روابط عادی وجود دارد».

در ادامه گزارش آمده است سفارت بحرین همچنین از گزارشگر روزنامه «هاآرتص» دعوت کرد در این رویداد حضور پیدا کند با این وجود که می دانست هاآر تص یک روزنامه اسرائیلی است. همچنین، روزنامه هاآرتص گفت و گوی اختصاصی «عبدالله بن راشد آل خلیفه» سفیر بحرین را در واشنگتن، منتشر کرد.
 

باشگاه خبرنگاران

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: روزنامه هاآرتص روزنامه هاآرتص روزنامه هاآرتص ارتباط آل سعود کشور رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم

به گزارش جماران، سایت دیده‌بان ایران نوشت: محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس در پاسخ به اینکه چنانچه اسرائیل بخواهد اقدام متقابلی انجام دهد، واکنش ایران چه خواهد بود، گفت: «بعید می‌دانم رژیم صهیونیستی چنین گافی را بدهد. چراکه جمهوری اسلامی امروز این توانمندی را دارد که پاسخ محکم‌تری دهد. بنابراین یقینا اسرائیل جرئت تکرارش را ندارد و هرگونه اقدام با پاسخ محکم‌تر جمهوری اسلامی مواجه خواهد بود.»

وی ادامه داد: «ما در عملیات اخیری که انجام دادیم، حمله نکردیم بلکه در چارچوب ماده 51 منشور حقوق بین‌الملل از کشور دفاع کرده‌ایم. رژیم صهیونیستی باید دقت داشته باشد که ما نه خیابان و کوچه‌ای را مورد هدف قرار داده‌ایم و نه بیمارستان و مدرسه‌ای را بلکه مناطق نظامی را مورد هدف قرار داده‌ایم.»

این نماینده مجلس، در ادامه با تایید همکاری برخی کشورهای همسایه با اسرائیل به دیده بان ایران گفت: «هرکشور دیگری بخواهد حریم هوایی، دریایی یا زمینی‌اش را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، مطمئنا جمهوری اسلامی آنجا را مورد هدف قرار می‌دهد.»

ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم

آصفری در پاسخ به اینکه درصورت حمله متقابل اسرائیل به تاسیسات نفتی و زیرساخت ها، ایران چه نوع اهدافی، را در پاسخ هدف قرار خواهد داد، گفت: «ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم. بر اساس تصمیم سران نظام هر اقدامی آن‌ها انجام دهند ما هم مشابه آن را پاسخ می‌دهیم. اگر اسرائیل اهداف غیرنظامی را هدف قرار دهد ما هم در پاسخ به اهداف غیرنظامی و صنعتی آنها را مورد هدف قرار خواهیم داد. »

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • نیروگاه اتمی اسرائیل در حمله ایران آسیب دید | واکنش فوری به ادعای یک روزنامه اسرائیلی
  • نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند
  • ادعای روزنامه اسرائیلی: ۸۴ درصد حملات ایران دفع شد نه ۹۹ %
  • روایت رسانه‌های اسرائیلی از پنهان‌کاری ارتش صهیونیستی درباره موفقیت‌های عملیات «وعده صادق»
  • روزنامه اسرائیلی : موشک ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل اصابت کرد/ 84 درصد حملات ایران دفع شد نه 99 %
  • صهیونیست‌ها علنا از ترس خود در برابر ایران می‌گویند
  • روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند
  • آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم
  • ما نمی خواهیم شاهد جنگ با ایران باشیم