Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ استاندار کرمانشاه روز یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور از او خواست 2 مشکل اصلی این استان در حوزه اقتصادی را به وزارتخانه ها اعلام کند تا موانع بر سر راه بهبود وضعیت اقتصادی استان برطرف شود.
هوشنگ بازوند ابتدا از اینکه وزارتخانه ها بدون هماهنگی با استان ها پروژه های اقتصاد مقاومتی را تعریف و تصویب می کنند، انتقاد کرد و گفت: وزارتخانه ها نظر استان ها را برای این پروژه ها لحاظ نمی کنند و هر پروژه ای که منابع مالی داشته باشد را در لیست قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اگر پروژه ای مشکل نداشته باشد و منبع مالی هم داشته باشد وزارتخانه ها آن را در لیست پروژه های اقتصادی مقاومتی می گنجاند در حالیکه شاید در استان ها پروژه های مهمتری وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر هماهنگی وزارتخانه ها با استان ها، گفت: ما در استان بهتر تشخیص می دهیم که چه پروژه ای در لیست اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه موضوع دیگری را نیز یادآوری کرد و گفت: تعداد زیادی پروژه در استان داریم که به تملک بانک ها درآمده است و مدیران بانک های استان نیز در این ارتباط هیچ اختیاری ندارند.
بازوند از اینکه در مرکز برای این پروژه ها به راحتی تصمیم گیری و تملک می شود، انتقاد کرد و افزود: مسئولان بانک ها در تهران مشکلات استان کرمانشاه را نمی دانند و به راحتی تصمیم گیری می کنند.
وی با تاکید بر اینکه به مدیران بانک های استان برای تصمیم گیری در این ارتباط باید اختیار داده شود، گفت: با این روال کنونی هیچ ظرفیت راکدی در استان احیا نمی شود.

** تدوین برنامه توسعه استان با محوریت اقتصاد مقاومتی
رئیس سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه استان کرمانشاه نیز در این جلسه به 123 پروژه استانی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برای اجرای این تعداد پروژه ، چهار هزار و 856 میلیارد تومان اعتبار و سه هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.
طهمورث الیاسی بختیاری ، میزان اشتغالی که از محل این تعداد پروژه پیش بینی شده را 20 هزار شغل اعلام کرد.
او همچنین به تدوین برنامه توسعه استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این برنامه سه سال به تفکیک شهرستان تهیه و تدوین شده است.
وی مرزهای اقتصادی را یکی از ظرفیت های بسیار خوب استان ذکر کرد و گفت: 50 درصد صادرات کشورمان به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه انجام می شود.
او میزان صادرات استان در سال گذشته را بیش از 2 میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: از استان به 41 کشور صادرات انجام شده است.
او همچنین به جذب 527 میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در سال 96 در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در استان در سال گذشته صفر بوده است و در این حوزه وضعیت مطلوب نیست.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
در این استان 2 مرز رسمی و سه بازارچه مرزی فعال است.
نرخ بیکاری در این استان در سال 96 با 173 هزار نفر جویای کار 21.6 درصد ثبت شده است.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بیکاری سازمان برنامه و بودجه سرمایه گذاری منابع مالی وزارتخانه جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳

تین نیوز

نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در مورد تحقق شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار داشت: برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۳ نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم از سوی دولت، تسهیل شرایط و بهبود فضای فعالیت هستیم که باید از سوی دولت مردان مدنظر قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی محمدمیرزائیان با بیان اینکه توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر، از عوامل جهش تولید است، گفت: جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور مکمل یکدیگر هستند.

وی افزود: دولت باید زیرساخت های لازم را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان فراهم کند و یکی از این زیرساخت ها ایجاد کارخانجات تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر به دلیل نزدیکی به نوار ساحلی است که مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه حمل ونقل، رونق فعالیت های در حوزه دریایی و بندری با توجه به ظرفیت های ویژه کشور در این بخش و انتقال تمرکز جمعیتی به سوی سواحل، دارد.

نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تأکید کرد: باید بازارهای صادراتی موثر تعریف شود و بتوانیم سهم خود را در این بازارها داشته باشیم. ضرورت دارد تولیدکنندگان و به ویژه صادرکنندگان برتر را به میدان رقابت اقتصادی بازگردانیم و بتوانیم با فراهم کردن شرایط مورد نیاز، زمینه ساز رونق اقتصاد کشور شویم.

محمدمیرزائیان افزود: یکی از مسائلی که در کنار فعالیت های صنعتی و تولیدی در پسکرانه بنادر برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید مدنظر قرار گیرد، رفع چالش تعهد ارزی است، حداقل این تعهد ارزی باید در مورد محصولات کشاورزی برتر شود زیرا شرایط فعالان بخش خصوصی با شرکت های دولتی متفاوت است.

وی ادامه داد: فعالان بخش خصوصی آمادگی همکاری با دولت در راستای جهش تولید و انجام فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر را دارند، دولت، قوه مققنه و قوه قضائیه نیز باید چالش های موجود را برطرف کند تا فعالان اقتصادی بتوانند به بهترین شکل و بدون دغدغه فعالیت کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور مکمل یکدیگر هستند، اگر شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود جهش تولید رقم می خورد و به دنبال آن توسعه اقتصاد دریامحور محقق خواهد شد، زیرا این دو جدای از یکدیگر نیستند و در صورت فراهم بودن شرایط کاملاً به یکدیگر وابسته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • تعیین نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌های ایران در حال وقوع است/ برای کاهش تورم این اقدام لازم است
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • اعلام آماده‌باش در سیستان و بلوچستان/ همه مدیران ‌پای کارند