Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ یک نماینده مجلس گفت: باید مردم را راضی نگه‌داریم. اگر مردم ناراضی باشند به هر بهانه‌ای به خیابان می‌ریزند. برای راضی نگه‌داشتن مردم باید با مردم شفاف باشیم. همه مسئولان باید به مردم جوابگو باشند و هر چه را هست به مردم بگویند.

شهاب‌ الدین بی‌ مقدار، نماینده تبریز و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور به اعتمادآنلاین گفت: بازار ارز آشفته است و در واقع جنگ اقتصادی شروع‌ شده اما ما با کمبود ارز مواجه نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، از بین رفتن اعتماد و امید به آینده است که مردم هجوم آوردند که پول‌هایشان را به ارز و طلا تبدیل کنند.

او ادامه داد:‌ یک عده‌ای هم مسلماً دوست دارند که پولشان را به خارج از کشور ببرند؛ در حالی‌ که بعد از برجام شرایط متفاوت شده بود و از خارج به داخل پول می‌آمد. در حال حاضر مشکل در سیاست دولت است. دولت اجازه نمی‌داد ارز به‌ صورت قانونی خرید و فروش شود و کسانی که می‌خواهند به مسافرت بروند یا کالایی را خریداری کنند و به ارز نیاز دارند بتوانند، ارز تهیه کنند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما باید مردم را راضی نگه‌داریم. اگر مردم ناراضی باشند، به هر بهانه‌ای به خیابان می‌ریزند. برای راضی نگه‌داشتن مردم باید با مردم شفاف باشیم. همه مسئولان باید به مردم جوابگو باشند و هر چه را هست به مردم بگویند. باید در کشور یک حساب‌ و کتاب داشته باشیم و کتاب بودجه، حساب‌ و کتاب مملکت باشد و هر کسی برای خودش موسسه یا بانکی یا بنیادی نداشته باشد که بتواند در اقتصاد تأثیرگذار باشد.

بی‌مقدار گفت: مجلس و دولت به تنهایی نمی‌توانند سیاستگذاری کنند، چون بنیادهایی داریم که دولت را می‌خرند. این بنیادها در اقتصاد دخالت می‌کنند و سیاست‌ها را رعایت نمی‌کنند. مجلس و دیوان محاسبات هم بر آنها نظارتی ندارد و حساب‌ و کتاب آنها روشن نیست. در این موقعیت آنها موجب برهم ریختن اقتصاد می‌شوند.

او ادامه داد: من معتقدم که باید کشور یک کتاب بودجه داشته باشد که همه‌ چیز در آن بیاید. باید روی بنیادها حساب‌ و کتاب باشد. باید تمامی حساب‌ و کتاب‌ها شفاف شود. برای مثال راجع به بنیاد علوی مقاله نوشتند و در فضای مجازی پخش شد، باید برای مردم شفاف‌سازی کنند و مردم بدانند که این ادعاها واقعیت دارد یا خیر؟ مردم در این وضعیت هستند و این پول‌ها در خارج از کشور سرمایه‌گذاری می‌شود؟ من که باورم نمی‌شود اما این مقاله نوشته‌شده و نیاز به شفاف‌سازی است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: باید نظامی‌ها، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی از اقتصاد بیرون بیایند. چون تا زمانی که این‌ها در اقتصاد هستند بخش خصوصی واقعی که کار بلد هستند و سرمایه و فکر دارند از نظامی‌ها می‌ترسند. زمانی که می‌ترسد سرمایه‌گذاری خود را به خارج از کشور می‌برند و این اتفاقات متأسفانه در کشور افتاده و می‌افتد و باید جلوی آن را گرفت.

بی‌مقدار گفت: رئیس‌جمهور باید با مردم صادقانه صحبت کند و مشکلات را بگوید. نارضایتی در بین مردم هست و باید اجازه دهیم تجمع کنند و حرف‌هایشان را بزنند و اگر بخواهیم با آن‌ها برخورد سلبی، نظامی و انتظامی و امنیتی کنیم، وضع بدتر خواهد شد.

او همچنین با اشاره به مشکلات ایجادشده در مؤسسات مالی و اعتباری، تأکید کرد: من از اتفاقاتی که در کشور می‌افتد تعجب می‌کنم. درست یا نادرست چند صد نفر از دراویش را گرفتند و فوری برای یک نفر اعدام و برای ۲۱۰ نفر حکم صادر کردند. اما الآن چندین سال است که مؤسسات مالی و اعتباری بر سر این مملکت بلا آورده و از بانک مرکزی که بیت‌المال مردم است، پول مردم را داده‌اند ولی یک نفر از کسانی که بنیان کج را گذاشته‌اند، محاکمه نشدند. اخیراً قوه قضاییه گفته ۹ نفر از افراد متخلف در مؤسسات مالی و اعتباری در بازداشت هستند و پرونده آنها رسیدگی خواهد شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی گفت: به‌ منظور ایجاد اعتماد نه مدیرعامل مؤسسات مالی و اعتباری بلکه کسانی که را در پشت آن هستند باید محاکمه کنند و به مردم بگویند که ما این افراد را محاکمه کردیم. به دلیل تخلفات مؤسسات مالی و اعتباری ۲۰ هزار میلیارد تومان به مملکت خسارت وارد شد اما انگار طوری نشده است. این اقدامات موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود. باید هر چه سریع‌تر متخلفان و افراد پشت پرده مؤسسات مالی و اعتباری را محاکمه کنند.

بی‌مقدار ادامه داد: قوه قضاییه با کوچک‌ترین اقدام دانشجویان وارد میدان می‌شود و آنها را به ۸ سال حبس محکوم می‌کند. این دانشجویان آمده بودند حرف دلشان را بزنند اما با آنها چطور برخورد شد.»

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 ارز بخش خصوصی سرمایه گذاری فضای مجازی قوه قضاییه برجام مؤسسات مالی و اعتباری نهادهای امنیتی ارز و طلا خروج ارز از کشور جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیأت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیأت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نایب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 6094118 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد