Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@10:50:46 GMT

احداث پالایشگاه آناهیتا خواست عمومی مردم است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۴۸۹۸

احداث پالایشگاه آناهیتا خواست عمومی مردم است

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست بررسی پروژه پالایشگاه آناهیتا که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته پیگیری های خوبی برای این پروژه انجام شد که البته هنوز به صورت فیزیکی خود را نشان نداده است.
وی با بیان اینکه مجوزها و مصوبات لازم برای احداث پالایشگاه صادر شده است، افزود: یک کنسرسیوم متشکل از چند بانک کار ساخت این پروژه را دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمانشاه با انتقاد از روند کند وزارت کار برای آغاز احداث پروژه گفت: قرار است سهام بخش صندوق بازنشستگی به شرکت سرمایه گذاری نفت واگذار شود که این پروسه به طول انجامید و هنوز انجام نشده است.
بازوند با اعلام اینکه به زودی جلسه ای در باره پالایشگاه آناهیتا با حضور سهام داران برگزار می شود، عنوان کرد: برای اجرایی شدن مصوبات این جلسه باید آن را به امضای وزیر کشور برسانیم.
وی با بیان اینکه این پروژه اکنون به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، گفت: احداث پالایشگاه آناهیتا می تواند گام موثری در راستای حل معضل بیکاری باشد.


** پالایشگاه آناهیتا نیازمند عزم جدی وزاری نفت و کار است
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: احداث پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه نیازمند عزم جدی وزرای نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
عبدالرضا مصری اظهار داشت: وزارت نفت نسبت به انتقال نفت از سه راهی دزفول به پشت فنس های پالایشگاه آناهیتا متعهد شده است و ۳۴ بانک عامل نیز به منظور همکاری در اجرای پروژه اعلام آمادگی کرده اند.
وی افزود: وزیر کار چند سال پیش به کرمانشاه آمد و پروژه آناهیتا را با بیل مکانیکی کلنگ زنی کرد اما تاکنون هیچ اقدامی برای ساخت آن انجام نشده است.
نماینده مردم‌ کرمانشاه همچنین از عملکرد وزارت نفت انتقاد کرد و گفت: آقای زنگنه معتقد است که فرآوری نفت خام مقرون به صرفه نیست و باید آن را به خارج صادر کرد و از دیگر ‌کشورها محصولات فراوری شده خرید.
ساخت پالایشگاه آناهیتا در سفر دولت نهم به کرمانشاه مطرح شد و پنجم دی 85 به تصویب هیات وزیران وقت رسید؛ اما با گذشت بیش از یک دهه از این مصوبه، تاکنون عملیات ساخت آن شروع نشده و اکنون دولت تدبیر و امید با جدیت به دنبال اجرای این طرح مهم است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و با نرخ بیکاری 21/6 درصد در صدر استانهای کشور قرار دارد.
گفته می شود بیش از 172 هزار بیکار در استان کرمانشاه وجود دارد.
7445/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بازنشستگی دولت نهم سهام مجلس شورای اسلامی وزارت نفت جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به عدم وجود دوربرگردان‌های غیرهمسطح در طول مسیر ۱۱ کیلومتری بزرگراه شهید چمران (حدفاصل پل پارک وی تا تونل توحید)، از تلاش برای احداث ۲ دوربرگردان غیرهمسطح در این بزرگراه خبر داد و گفت: در حالی که احداث دوربرگردان جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران از سال گذشته آغاز شده، تلاش برای اجرای دوربرگردان شمال به شمال نیز از فروردین‌ماه امسال وارد مرحله اجرایی شده است.

صداقتی در تشریح مشخصات فنی پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران، خاطرنشان کرد: این پروژه شامل احداث یک دستگاه پل دوربرگردان به طول ۹۰ متر (۲۹۰ متر با احتساب شیب راهه) و عرض متوسط ۶ متر است. ضمن اینکه اصلاحات هندسی معبر به طول ۱۵۰ متر و اجرای شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی از سایر بخش‌های این پروژه به شمار می‌آید.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، کاهش ۷.۵ کیلومتری پیمایش‌های اضافی در مسیر بزرگراه شهید چمران، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت را از مهمترین تأثیرات اجرای پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران خواند و ابراز امیدواری کرد عملیات احداث این پروژه راهگشای عمرانی تا پایان سال به سرانجام برسد.

کد خبر 6097943 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم