Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  فرجامی پلان ، کارشناس باستان شناسی استان گفت : این بنا در زمینی به مساحت 30 هکتار واقع شده و مربوط به دوره ی تاریخی قبل از اسلام که شامل قلعه چهارستون معروف به آتشکده و استقرارهای مرتبط در حاشیه ی آن است.

وی ، پی قلعه و پایه ی ستون های سنگی با ملات گچ را از جمله آثار باقی مانده در این اثر عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرجامی پلان  گفت: در حال حاضر این بنا تنها بنای معروف به آتشکده در خراسان جنوبی است که مورد توجه پژوهشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است .

کارشناس باستان شناسی خراسان جنوبی افزود: برنامه ی بعدی میراث فرهنگی مطالعه ی باستان شناسی و دوره ی تاریخی در محدوده ی یاد شده است.

وی گفت: بخشی از سازه ها ی این آتشکده شناسایی و آزادسازی شده و بخشی دیگر نیز حریم آن که در داخل و خارج روستا است توسط تابلوهایی مشخص شده است .

بنای معروف به آتشکده در نهبندان به شماره 28126 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ک

آغاز ساماندهی و تعیین حریم محوطه ی تاریخی آتشکده نهبندان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی باستان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد برخی از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا رضایی عصر جمعه در جمع خبرنگاران از انسداد بعضی از محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر بارش شدید خبر داد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون کلیه محورهای بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به‌علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به علت طغیان رودخانه‌ها و آب گرفتگی آب‌نماها و محور فرعی سر چاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است.

سرهنگ رضایی، از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد در آن خودداری کنند.

کد خبر 6095897

دیگر خبرها

  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • «بهاربد»؛ جشنی قدیمی‌تر از بعثتِ زرتشت
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم
  • استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در نقش ستم
  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • انسداد برخی از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید