Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای فارس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی متشکل از وزرای ارشد کابینه اصلی این رژیم و سران ارتش، روز یکشنبه برای بررسی وضعیت غزه تشکیل جلسه داد.

 به نوشته وبگاه «دبکا فایل» پس از پایان این جلسه، به ارتش این رژیم دستور داده شده تا به هرگونه حمله موشکی، و به پرواز درآوردن بادبادک‌ها یا بادکنک‌های آتش زا در غزه واکنش نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه از ارتش رژیم صهیونیستی خواسته مانند دو روز اخیر علیه غزه اقدام نظامی انجام دهند. در اطلاعیه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی  هیچ اشاره‌ای به «آتش بس » نشده است.

به دنبال درگیری‌های روز شنبه با گروه‌های مقاومت در نوار غزه، دستکم ۱۷۰ فروند راکت، خمپاره و موشک به سمت شهرک‌های نزدیک منطقه در سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

بر اساس بیانیه رژیم صهیونیستی، سامانه گنبد آهنین این رژیم تنها توانست ۳۰ راکت‌ را هدف گیرد. صهیونیست‌ها با سانسور خبرهای مربوط به تلفات عملیات نیروهای مقاومت فلسطینی تنها اعلام کردند در پی برخورد راکت‌های فلسطینیان به شهرک «سدیروت»، سه نیروی آن‌ها مجروح شدند.

این در حالی است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در حمله‌های رژیم صهیونیستی، دو نوجوان فلسطینی شهید شده و دستکم ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

دو عضو ارشد کابینه رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه در واکنش به حمله‌های راکتی و موشکی نیروهای مقاومت به شهرک‌های این رژیم، ترور رهبران ارشد حماس را خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، «یووال اشتاینیتس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به همراه «اسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات این رژیم که از او به عنوان گزینه محتمل برای جایگزینی «بنیامین نتانیاهو» در مقام نخست‌وزیری یاد می‌شود، از احتمال توسل این رژیم به ترور رهبران فلسطینی خبر دادند.

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، اشتاینیتس با اشاره به حمله‌های راکتی اخیر به شهرک‌های صهیونیستی مدعی شد که ایران و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تلاش برای شعله‌ور کردن تنش‌ها هستند.

وی گفت تل آویو  حمله‌های راکتی، ساخت تونل‌های زیرزمینی و بادبادک‌های آتش‌زا را تحمل نمی‌کند و با «نیروی شدید و قدرتمند» به این حمله‌ها پاسخ می‌دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل از هفتم اکتبر با سرعت بیشتری شهرک می‌سازد

اسنادی که به دست روزنامه گاردین رسیده نشان می‌دهند رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون شهرک‌سازی‌های خود در قدس شرقی را تسریع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین اسناد برنامه‌ریزی‌ها نشان می‌دهند کابیه رژیم صهیونیستی از زمان شروع جنگ اخیرش از بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی علیه نوار غزه شهرک‌سازی‌های خود را در سراسر قدس شرقی تسریع کرده و از شش ماه پیش تاکنون بیش از ۲۰ پروژه مرتبط با شهرکسازی در این منطقه را که مجموعا شامل هزاران واحد مسکونی می‌شوند، تصویب کرده یا به پیش برده است.

بر اساس این گزارش وزارتخانه‌ها و دفاتر متعلق به کابینه رژیم صهیونیستی با شراکت گروه‌های راست افراطی که سابقه اخراج فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان در بخش‌هایی از این شهر را دارند، متصدی بزرگترین و مناقشه‌برانگیزترین پروژه‌های شهرکسازی در قدس شرقی هستند.

روزنامه گاردین تحلیل کرد، تصویب و ساخت سریع این شهرک‌ها که ضد قوانین بین‌المللی انجام شده‌اند احتمالا آسیب بیشتری به روابط کابینه رژیم صهیونیستی با دولت جو بایدن وارد خواهند کرد.

«ساری کرونیش»، یک عضو سازمان حقوق بشری اسرائیلی موسوم به «بیمکوم» گفت: «تسریع این برنامه‌ها در ۶ ماه گذشته بی سابقه بوده است. هر چند بعد از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ خیلی از نهاد‌های تعطیل یا فعالیتشان محدود شد مقام‌های برنامه‌ریزی کننده به پیشبرد این پروژه‌ها با سرعتی بی‌سابقه ادامه داده‌اند.»

شهرک‌های جدید قرار است در بخش‌هایی از شهر قدس که در سال ۱۹۸۰ به صورت یکجانبه توسط رژیم صهیونیستی منضم شدند برای اکثریت یهودی در سرزمین‌های اشغالی ساخته شود و احتمالا برای هر گونه طرحی به منظور تشکیل یک کشور فلسطینی با پایتختی قدس شرقی مانع ایجاد خواهد کرد.

این در حالی است که از بعد از جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بار دیگر به اصطلاح «راه‌حل دو دولتی» مورد توجه برخی کشور‌های غربی و حامیان آن‌ها قرار گرفت.

چندی پیش آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس تحریم‌هایی را علیه شهرک نشین‌های اسیرائیلی ساکن کرانه باختری در واکنش به تشدید خشونت از سوی این شهرک نشین‌ها اعمال کردند.

در گزارش گاردین تصریح شد، مقام‌های برنامه‌ریزی کننده در تل‌آویو ساخت دو شهرک را در قدس شرقی از زمان بروز جنگ اخیر غزه تصویب کرده‌اند؛ این‌ها اولین شهرک‌هایی هستند که این رژیم بعد از گذشت بیش از یک دهه برای ناحیه قدس شرقی تصویب کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی طبق این اسناد در آستانه اجرای پروژه یک شهرک جنجالی مجهز به دیوار‌ها و دروازه‌های امنیتی موسوم به «کیدمات زیون» واقع در قلب محله فلسطینی راس العمود در شرق این شهر قرار دارد.

رژیم صهیونیستی ساخت شهرک کیدمات زیون را ۴۸ ساعت بعد از حمله هفتم اکتبر حماس به سرزمین‌های اشغالی تصویب کرد. کابینه این رژیم رسما شروع به مشارکت در این پروژه با برگزاری یک جلسه برنامه‌ریزی در یک ماه قبل از عملیات طوفان الاقصی کرده بود.

سازمان ملل اخیرا در گزارشی اعلام کرد سیاست‌های کابینه کنونی رژیم صهیونیستی که به عنوان راستگراترین کابینه تاریخ این رژیم قلمداد شده و شامل راستگرا‌های افراطی دارای روابط نزدیک با شهرک‌نشین‌ها است در سطحی بی سابقه همراستا با جنبش شهرک‌نشینی در سرزمین‌های اشغالی بوده است.

در این گزارش سازمان ملل آمده است، شهرک‌های اسرائیلی ساخته شده در اراضی اشغالی فلسطین چنان بی‌سابقه گسترش یافته‌اند که احتمال تشکیل کشور فلسطین را با خطر نابودی مواجه کنند.

به نوشته گاردین ۴۰ درصد از جمعیت حدودا یک میلیون نفری شهر شهر قدس را فلسطینی‌ها تشکیل می‌دهند. کابینه‌های متوالی رژیم صهیونیستی حفظ اکثریت یهودی در این شهر را به عنوان هدف خود تعیین کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی قسمت شرقی شهر قدس را در جریان جنگ ۶ روزه ۱۹۶۷ تصرف کرد و سپس در اقدامی که از سوی اکثریت جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد به سرزمین‌های اشغالی ملحق کرد. طبق قوانین بین‌المللی اسکان دائمی در مناطقی که به طور نظامی اشغال شده‌اند، غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • اسرائیل از هفتم اکتبر با سرعت بیشتری شهرک می‌سازد
  • نظرسنجی در اسرائیل؛ چند درصد صهیونیست‌ها مخالف حمله به ایران هستند؟
  • حمله شدید اللحن مقام سابق امنیتی اسرائیل به کابینه فعلی
  • جدال در کابینه جنگ اسرائیل بر سر ایران؛ همچنان تصمیم نامشخص!
  • لبنان: اسرائیل منطقه را به جنگ می‌کشاند
  • ادامه حملات هوایی به شمال اردوگاه النصیرات غزه
  • نتیجه نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در مورد ایران
  • جدال در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، اینبار بر سر حمله ایران
  • اختلاف در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، اینبار بر سر حمله ایران
  • حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان