Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@23:31:28 GMT

کَبک فرانسه خروس خواند/ دومین قهرمانی پس از ۲۰ سال

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۵۴۲۶

کَبک فرانسه خروس خواند/ دومین قهرمانی پس از ۲۰ سال

تیم ملی فرانسه با پیروزی ۴ بر ۲ برابر کرواسی برای دومین بار جام جهانی را فتح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، امشب از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تیم‌های فرانسه و کرواسی در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۴ بر ۲ فرانسه همراه بود تا دومین قهرمانی فرانسه در این رقابت‌ها رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل‌ها: مانژوکیچ (دقیقه ۱۸- گل به خودی)، گریزمن (دقیقه ۳۸- پنالتی)، پوگبا (دقیقه ۵۹) و امباپه (دقیقه ۶۵) برای فرانسه؛ پریسیچ (دقیقه ۲۸) و مانژوکیچ (دقیقه ۶۹)

اخطار: انگولو کانته (دقیقه ۲۸) و لوکاس هرناندز (دقیقه ۴۱) از فرانسه؛ ورسالیکو (دقیقه ۹۰+۲) از کرواسی

فرانسه: هوگو لوریس، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، بنجامین پاوارد، لوکاس هرناندز، پل پوگبا، انگولو کانته (۵۴- استیون انزونزی)، کیلیان امباپه، بلیز ماتوئیدی (۷۳- کورنتین تولیسو)، آنتون گریزمان و اولیویه ژیرو (۸۱- نبیل فکیر(

کرواسی: دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، سیمه ورسالیکو، ایوان استرینیچ (۸۱- مارکو پیاکا)، ایوان راکیتیچ، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ (۷۱- آندری کراماریچ)، ایوان پریشیچ و ماریو مانژوکیچ

دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی بین فرانسه و کرواسی برگزار شد که از همان ابتدای بازی شکل تدافعی فرانسه و هجومی کرواسی کاملاً مشخص بود. فرانسه مانند همه دیدارهای قبلی‌اش توپ و میدان را به حریف داده بود و فضا را از آنها گرفته بود، این تاکتیک فرانسه البته جواب هم داد و در دقیقه ۱۸ پس از اینکه صاحب یک ضربه ایستگاهی در موقعیتی مناسب شد "گریزمن" توپ را روی دروازه فرستاد تا این "مانژوکیچ" باشد که دروازه خودی را به اشتباه باز کند. کرواسی که نمی‌خواست خیلی زود تسلیم شود تنها ۱۰ دقیقه بعد روی یک ارسال از میانه میدان که در ادامه با شوت "پریسیچ" همراه شد بازی را به تساوی کشاند. اما در دقیقه ۳۸ فرانسه به لطف کمک داور ویدئویی صاحب یک پنالتی شد و این "گریزمن" بود که دوباره فرانسه را این بار از روی نقطه پنالتی پیش انداخت.

کرواسی که در نیمه دوم به قصد به تساوی کشاندن مجدد بازی به زمین آمده بود قبل از اتمام دقیقه ۱۵ نیمه دوم با گل "پل پوگبا" که روی یک شوت پای چپ از پشت محوطه جریمه به دست آمد شیرازه‌اش از هم پاشید و چند دقیقه بعد نیز با گل زیبای "امباپه" گل چهارم را دریافت کرد.

کرواسی هرچند یک گل را روی اشتباه مضحک "لوریس" و تیز هوشی "مانژوکیچ" در دقیقه ۶۹ جبران کرد اما در ادامه نتوانست اختلاف را کم کند تا این فرانسه باشد که با برتری ۴ بر ۲ برای دومین بار قهرمان جهان می‌شود.

فرانسه در حالی به دومین عنوان قهرمانی خود رسید که در ۲۰ سال اخیر ۳ بار در فینال جام جهانی حضور داشته است که تنها یک بار در سال ۲۰۰۶ برابر ایتالیا مغلوب شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه فرانسه کرواسی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند


به گزارش تابناک به نقل از تاس، برلین اعلام کرد که قصد دارد در پی حمله سایبری روسیه به وب‌سایت‌های حزب سوسیال دموکرات آلمان «الکساندر لامبسدورف»، سفیر خود در مسکو را برای رایزنی فراخواند.

نماینده وزارت امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «آنالنا بربوک، وزیر خارجه کشور تصمیم گرفته است تا سفیر آلمان در مسکو را برای رایزنی به برلین احضار کند».

 وی ادامه داد: «سفیر به مدت یک هفته در برلین می ماند و سپس به مسکو بازمی گردد».

وزارت خارجه آلمان وکیل موقت متخصص در امور روسیه را با ادعای حمله سایبری احضار کرده بود اما سفارت روسیه هرگونه ارتباط با این حمله از سوی هر ساختار یا نهاد دولتی روس را رد کرد.

 

دیگر خبرها

  • برای دومین سال پیاپی: فیورنتینا فینالیست لیگ کنفرانس
  • چرا مکرون برای روس‌ها رجز می‌خواند؟!
  • کرواسی انتخاب لوپز برای کسب پنجمین طلای المپیک
  • (ویدیو) نجم‌الدین شریعتی بر مزار خودش فاتحه خواند
  • پایان لیگ قایقرانی روئینگ بانوان ایران با قهرمانی دانشگاه آزاد
  • تمجید از ناجیان استقلال و پرسپولیس در رسانه ازبکی
  • تیم «امین حزباوی» مربی نایب قهرمان جام جهانی را می‌خواهد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • تیم ووشو کرواسی با حبیب بهمنی به ۵ مدال تاریخی رسید
  • تاتنهام در جهنم آنفیلد سوخت / امید شاگردان کلوپ برای قهرمانی زنده ماند +فیلم