Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@07:02:46 GMT

فرانسه قهرمان جام جهاني روسيه شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۵۴۴۷

فرانسه قهرمان جام جهاني روسيه شد

خبرگزاري آريا - تيم ملي فوتبال فرانسه يکشنبه شب با پيروزي برابر کرواسي قهرمان جام جهاني روسيه شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، تيم هاي ملي فوتبال فرانسه و کرواسي امروز از ساعت 19:30 به وقت تهران در ديدار فينال جام جهاني 2018 روسيه در ورزشگاه «لوژنيکي» Luzhniki مسکو به مصاف هم رفتند که اين ديدار با نتيجه پرگل 4 بر 2 به نفع فرانسه به پايان رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماريو مانژوکيچ (19- گل به خودي)، گريزمان ( 38- پنالتي)، پل پوگبا(59) و امباپه(65) براي فرانسه و ايوان پرشيچ (28) و مانژوکيچ(68) براي کرواسي گلزني کردند.
اين دومين قهرماني فرانسه در جام جهاني بود.
فرانسه در سال 1998 نيز جام را از آن خود کرده بود.
نيمه اول با جذابيت هاي يک فينال جام جهاني و به قضاوت «نستور پتانا» از آرژانتين آغاز شد و دو تيم تمايل زيادي براي باز کردن دروازه حريف داشتند و خبري از بازي تدافعي نبود. با اين حال اين فرانسوي ها بودند که با سر بازيکن حريف به گل اول رسيدند.
در دقيقه 18 اين ديدار بازيکنان کرواسي پشت محوطه جريمه خود مرتکب خطا شدند تا گريزمان فرصت زدن يک ضربه ايستگاهي خطرناک را داشته باشد. اين بازيکن چپ پا ضربه را به زيبايي زد اما تاثيري که مانژوکيچ روي توپ گذاشت باعث شد دروازه کرواسي باز شود. مهاجم کرواسي که براي کمک به دفاع تيمش به عقب برگشته بود قصد دفع توپ را داشت که مرتکب اشتباه شد و توپ وارد دروازه خودشان شد.
پس از اين گل بازيکنان کروات توانستند خيلي زود به شرايط بازي بازگردند و روي يک کار گروهي زيبا در دقيقه 28 به گل تساوي رسيدند. در اين صحنه بازيکنان کرواسي پس از چند پاس تاکتيکي زيبا توپ را براي پرشيچ فرستادند که ضربه ديدني او دروازه حريف را باز کرد.
در ادامه، بازيکنان فرانسه با منطق هميشگي خود به دروازه کرواسي نزديک شدند و در دقيقه 38 صاحب يک پنالتي شدند. اين ضربه در شرايطي به دست آمد که ابتدا داور اعتقادي به خطاي پنالتي نداشت اما بعد از تماشاي دوباره صحنه از طريق ويدئو چک اعلام ضربه پنالتي کرد و گريزمان گل دوم آبي ها را به ثمر رساند.
نيمه دوم اما کاملا متفاوت بود. در اين نيمه فرانسه شروع طوفاني داشت و پس از آنکه يک موقعيت خوب را توسط امباپه در دقيقه 50 از دست داد صاحب فرصت هاي خوبي شد و نهايت استفاده را از آن برد. البته ورود يک تماشاگر به زمين در دقيقه 52 باعث توقف در بازي شد.
درحالي که کرواسي تلاش مي کرد تا گل تساوي را به ثمر برساند، اين فرانسه بود که روي ضربه زيباي پوگبا در دقيقه 65 به گل سوم رسيد. در اين صحنه توپ پس از رفت و برگشت پشت محوطه جريمه به پوگبا رسيد و اين بازيکن با ضربه دقيق پاي چپ گل سوم را وارد دروازه حريف کرد.
شش دقيقه بعد بازهم اين فرانسه بود که به گل رسيد و اين بار ستاره جوان اين تيم از خلا دفاع مياني کرواسي استفاده کرد و با شوتي زميني دروازه حريف را براي چهارميين بار باز کرد. امباپه با اين گل به جوانترين بازيکني تبديل شد که به همراه «پله» در فينال گل زده است.
درحالي که فرانسه به يک پيروزي پرگل اميدوار بود، در دقيقه 68 دروازه بان اين تيم مرتکب اشتباه فاحشي شد و مانزوکيچ از اين اشتباه بهترين استفاده را برد. پاس رو به عقب براي هوگو لوريس يک اشتباه عجيب از وي را رقم زد. اين دروازه بان قصد دريبل زدن مانژوکيچ را داشت که مهاجم کرواسي با هوشياري توپ را با يک بغل پا وارد دروازه کرد تا اختلاف کمتر و جذابيت بازي بيشتر شود.

در دقايق پاياني کرواسي تلاش زيادي کرد تا اختلاف را کمتر کند اما دفاع خوب فرانسوي ها اين اجازه را با شاگردان داليچ نداد و در نهايت خروس هاي آبي پس از بيست سال مجددا به عنوان قهرماني جام جهاني دست پيدا کردند.
پيش از اين تيم ملي فوتبال بلژيک با برتري 2 بر صفر برابر انگليس عنوان سوم بيست و يکمين دوره رقابت هاي جام جهاني را به خود اختصاص داده بود. 117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره کره‌ای بعد از پنج سال از بایرن انتقام گرفت! ‏

به گزارش "ورزش سه"، جونگ وو یونگ، هافبک تهاجمی/وینگر 24 ‏ساله اهل کره جنوبی وقتی امروز به عنوان یار تعویضی برای ‏اشتوتگارت وارد زمین شد انگیزه زیادی داشت تا از بایرن مونیخ انتقام ‏بگیرتد.‏

جونگ که سال 2017 از کشورش کره به تیم زیر 19سال بایرن پیوسته ‏بود در فصل بعد به تیم اصلی بایرن پیوست و دو بازی هم برای این ‏تیم انجام داد. ولی باواریایی‌ها از عملکرد این ستاره کره‌ای راضی ‏نبوده و او را به تیم دوم بایرن فرستادند. ‏

او سپس به فرایبورگ رفت، بار دیگر به بایرن برگشت ولی دوباره به ‏تیم دوم فرستاده شد و چاره‌ای جز بازگشت به فرایبورگ نداشت. ‏جونگ تابستان گذشته به اشتوتگارت پیوست و امروز اولین بازی‌اش ‏را با پیراهن این تیم مقابل بایرن انجام داد. ‏

درحالیکه هفت دقیقه به پایان مانده بود ستاره کره‌ای اشتوتگارت ‌‏که ‏سابقه بازی در بایرن را داشت دروازه مونیخی‌ها را باز کرد. جونگ ‌‏وو ‏یونگ که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود ارسال عالی ‌‌‏اموومپا به تیر دوم را با ضربه سری محکم به طرف دروازه فرستاد. ‌‌‏توپ به نویر برخورد کرد ولی قدرت ضربه به حدی بود که از دست ‌‌‏نویر کاری ساخته نبود.

دیگر خبرها

  • انفجار آزادی در دقیقه ۹۴؛ صدر جدول آبی ماند
  • آغاز هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال با تساوی گل گهر و شمس آذر
  • میلان ۳-۳ جنوا
  • میلان ۳-۳ جنوا: روسونری بردن را فراموش کرده!
  • لیورپول 4-2 تاتنهام: افسوس برای امتیازات از دست رفته!
  • ساسولو ۱-۰ اینتر: دومین شکست فصل قهرمان
  • سیتی با پوکر هالند به قهرمانی نزدیک شد
  • خیرونا 4-2 بارسا: امضای ژاوی زیر حکم قهرمانی رئال
  • سیتی ۵-۱ ولوز: با پوکر هالند، قهرمانی نزدیک شد
  • ستاره کره‌ای بعد از پنج سال از بایرن انتقام گرفت! ‏