Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران، ضمن تشکر از حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت و استقبال از رهنمودهای ایشان، بر عزم جدی همه اعضای دولت در پیگیری کامل و اجرای این رهنمودها تاکید کرد. آفتاب‌‌نیوز :  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه امروز دولت بار سنگین امید و اعتماد مردم برای حل مشکلات آنان را بر دوش دارد، همراهی همگان با دولت در شرایط خطیر کشور و مقابله موثر با دشمنان را ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور در ادامه اظهار امیدواری کرد در پرتو توانمندی های ملی، عزم استوار مردم، مشارکت کامل بخش خصوصی و تلاش مجدانه دولتمردان، مسیر آینده روشن تر و منافذ نفوذ دشمن بسته خواهد ماند.
آیین نامه اجرایی مربوط به اختصاص اعتبار برای حمایت از طرح های اشتغالزا تصویب شد
هیات وزیران در ادامه آیین نامه اجرایی مربوط به اختصاص اعتبار و تسهیلات برای حمایت از طرحهای تولیدی اشتغالزا را مورد بررسی و تصویب قرار داد.
برنامه های مشمول این آیین نامه شامل رسته فعالیت های منتخب، بازسازی و نوسازی صنایع، تکمیل و راه اندازی طرحهای کشاورزی، صنعتی و معدنی نیمه تمام بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، اجرای طرحهای صنایع کوچک و حمایت از توسعه خوشه های کسب و کار، بافت های فرسوده و طرحهای حمل و نقل عمومی و ریلی از جمله جایگزینی خودروهای عمومی و ماشین آلات کشاورزی فرسوده، کارورزی جوانان و طرحهای اشتغالزایی مناطق مرزی، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی می باشد.مبلغ 5 هزار میلیارد ریال از منابع این آیین نامه صرف اعطای تسهیلات بابت تشویق و کمک به صادرات کالاها و خدمات غیرنفتی با اولویت محصولات نهایی و فعالیت های دانش بنیان خواهد شد.
همچنین به منظور تحریک تقاضای داخلی، دستگاه های اجرایی ذیربط موظف شدند گروه کالایی مشمول افزایش تقاضا برای خرید از کالاهای مصرفی بادوام، واسطه ای و سرمایه ای مشروط به خرید کالای تولید داخل را به همراه برنامه حمایت مالی از آنها از محل منابع مالی مرتبط، به تایید سازمان برنامه و بودجه کشور رسانده و دستورالعمل اجرایی آن را با همکاری این سازمان و بانک مرکزی تهیه نمایند.
کد خبر: ۵۳۴۵۶۰ تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روحانی بیانات رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید

به گزارش همشهری آنلاین، در نامه مجمع کارآفرینان به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، برخی کم‌توجهی‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول در اجرای تکالیف قانونی به‌عنوان تشدیدکننده چالش‌های بزرگ زیر سایه تحریم‌های بین‌المللی و فشار تورم عنوان شده و از دولت خواسته‌اند تدابیری برای حل‌وفصل و آنها بیندیشد.

متن کامل نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری

با درود و صلوات بر حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) و خاندان پاک و مطهرش و ضمن آرزوی توفقیات روزافزون برای مجموعه پرتلاش دولت جمهوری اسلامی ایران بر خود لازم می‌دانیم برخی نکات را در راستای هم‌افزایی ایده‌ها یادآور شویم. همان‌طور که مستحضرید، مسئله «تولید»، به‌ویژه تسهیل زمینه‌های آن و رونق وضعیت اقتصاد ایران که توسط رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی به‌عنوان شعار سال نیز مورد تأکید قرار گرفته است مهم‌ترین ابزار و روشی است که می‌توان با اتکا بر آن، در راستای بهبود و شکوفایی اقتصاد ایران اقدام کرد.

باوجوداین، برخی کم‌توجهی‌ها موجب شده است تا در هنگامه تشدید تحریم‌های بین‌المللی و فشار تورم، چالش‌های بزرگ‌تری پدیدار شود؛ یکی از این موارد، مسئله اجرای دقیق تکالیف سالانه مقرر در احکام قانون بودجه از سوی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه توسط سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران است. ازآنجایی‌که هرگونه تأخیر در ارسال آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی تکالیف مقرر نه‌تنها موجب تردید و خودداری صاحبان کالا از اظهار و انجام تشریفات گمرکی می‌گردد بلکه به علت ابهام در مقررات و مأخذ حقوقی ورودی کالاها و عوارض پرداختی، موجب رسوب کالاهای اساسی به‌ویژه مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان به‌عنوان پیشرانان اقتصاد مولد کشور، در انبارها و اماکن گمرکی می‌شود.

مجموعه این تأخیرها نه‌تنها موجب ضایع‌ شدن برخی از این کالاها می‌شود بلکه درنهایت به هدررفت منابع ارزی کشور، افزایش هزینه تولیدکنندگان و اختلال گسترده درحرکت قطار اقتصاد مولد ایران منجر خواهد شد. بروز حجم انبوهی از اختلافات بین تولیدکنندگان و بازرگانان با سازمان گمرک در اثر دوباره‌کاری و یا سوءبرداشت و اختلال در روندهای اداری، وضعیت پیچیده‌تری را به وجود آورده است. در شرایط عادی، اجرای برخی احکام مستلزم ارسال به‌موقع و آنی فهرست کالاها و ردیف‌های تعرفه از سوی مراجع مربوطه در آغاز سال جدید خورشیدی است اما عدم پایبندی به این اصل ضروری، پدیدآورنده حجم عظیمی از اختلافات به‌ویژه در حوزه اقتصاد مولد شده است. درواقع، تأخیرهای چندماهه، (بعضاً بیش از 4 الی 6 ماه پس از آغاز سال جدید) در ارسال فهرست کالاها و ردیف‌های تعرفه‌ای به گمرک ایران، وضعیتی بسیار آشفته در این حوزه را رقم زده است.

ازآنجایی‌که دولت محترم، اصلی‌ترین بازوی اجرای قوانین موضوعه کشور و پیشگام تحقق شعار سال به‌ویژه تمرکز بر تولید و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای شکوفایی اقتصاد مولد کشور است خواهشمند است دستور فرمایید این مسئله در دولت به‌طور جد پیگیری و در مورد تأکید بر اهمیت اجرای دقیق و به‌موقع این مسئله، تصمیمات مقتضی گرفته شود.

کد خبر 845311 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها کارآفرینی گمرک

دیگر خبرها

  • بخش‌نامه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابلاغ شده است
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته
  • برر سی طرحهای محرومیت زدایی در نقده
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزها پیش از پایان دولت
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده