Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ بهاروند روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این خبر  اظهار کرد: با توجه به این  تعداد طرح، از لحاظ آماری در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده ایم  و از سال 92 تاکنون در حوزه  بهبود و توسعه امکانات،زیرساختها  و تجهیزات پزشکی  رشد خوبی داشته ایم و بر اساس مستندات و آمار و ارقام جزو سه تا 4استان اول هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر اساس آمار در مراکز ملکی سازمان در سال 96 دو میلیون و 376 هزار و  57 نفر  ویزیت شده‌اند که این عدد نسبت به سال 95 حدود 9 درصد رشد داشته است.

بهاروند با بیان اینکه  آمار ویزیت بیماران توسط پزشکان  متخصص در سال 96 نسبت به سال 95 از رشد 22 درصدی برخوردار بوده است ،تصریح کرد: 331 هزار و755 نفر از مراجعین به مراکز درمانی تامین اجتماعی لرستان توسط پزشکان متخصص ویزیت شدند.

او  مراجعین به مراکز ملکی سازمان در سال  96را  بیش از 5 میلیون و 346 هزار و 489نفر عنوان کرد وگفت:  در این زمینه  حدود 8 درصد رشد داشته ایم.

بهاروند با بیان اینکه  در سال 96حدود 30 هزار نفر در بخش‌های مختلف مراکز درمانی تامین اجتماعی استان  بستری شده اند ،یادآورشد: این تعداد نشانه رشد 2 درصدی  بوده  که از این تعداد 19 هزار نفر نیز عمل جراحی  انجام داده اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان  با اشاره به کمبود متخصص در استان گفت: در سال 92 تعداد6 دندانپزشک داشتیم اما الان 24دندانپزشک در مراکز تامین اجتماعی استان  فعالیت دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آمار و ارقام تامین اجتماعی تجهیزات پزشکی درمان مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته – سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز ان‌شاءالله در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت