Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ روز گذشته ۱۴ ژوئیه مصادف با ۲۳ تیرماه در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی زردآلوی طلایی ایروان در ارمنستان جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره به سجاد افشاریان و ابوالفضل صفاری برای نگارش  فیلم "یک کامیون غروب" رسید.

اصغر فرهادی، لری اسمیت، بکی پروبست، بوریس خلبنیکف و والریا ماسادیان داوران پانزدهمین جشنواره بین المللی زردآلوی طلایی ارمنستان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلمنامه فیلم "یک کامیون غروب" را سجاد افشاریان با همکاری ابوالفضل صفاری کارگردان فیلم نوشته است و پژمان بازغی، نادر فلاح، روشنک گرامی، سامان صفاری، خسرو بامداد، منظر لشگری، امیر رضا وزیری، مسعود مهرگان به عنوان بازیگر در این فیلم حضور دارند.

"یک کامیون غروب" در نوبت اکران است و قرار است به زودی به نمایش عمومی درآید.

پانزدهمین جشنواره فیلم "زردآلوی طلایی" ارمنستان در حالی به کار خود در شهر ایروان خاتمه داد که فیلم "یوا" از آناهید آباد جایزه بهترین فیلم بخش "پانورامای سینمای ارمنستان" و همچنین جایزه بهترین بازیگرد مرد (شانت هاروتیونیان) را از آن خود کرد.

هر دو فیلم "یوا" و "یک کامیون غروب" در بخش "پانورامای سینمای ارمنستان" جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان حضور داشتند.

امسال فیلم اسپانیایی‌زبان "همه‌ می‌دانند" جدیدترین ساخته اصغر فرهادی نیز در بخش غیررقابتی جشنواره به روی پرده رفت و از اصغر فرهادی، دارن آرنوفسکی، شان بیکر و جانفرانکو رزی به پاس نقش چشمگیر در سینمای جهان با اعطای جایزه یک عمر دستاورد سینمایی تقدیر به عمل آمد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جشنواره سینما فیلمنامه ایروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند

به گزارش قدس آنلاین، ارمنستان از دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) خواسته است پرونده جمهوری آذربایجان علیه خود را که در آن به پاکسازی نژادی آذربایجانی‌ها متهم شده است را مختومه اعلام کند. پاکسازی قومی خلاف پیمان بین‌المللی رفع هر نوع تبعیض نژادی است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که درخواست ارمنستان یک هفته پس از اقدام مشابه آذربایجان انجام شده است که از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته است پرونده‌ای را رد کند که توسط ارمنستان علیه آن ایجاد شده است. صدور حکم نهایی درباره هر یک از این پرونده‌ها ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد و این دادگاه هیچ راهی برای اجرایی کردن احکام خود ندارد.

نماینده ارمنستان به قضات دادگاه بین‌المللی گفت آذربایجان به وقایع مربوط به پیش از عضویت در پیمان حذف تمامی اشکال تبعیض نژادی میان دو کشور استناد می‌کند که ارمنستان می‌گوید در سپتامبر ۱۹۹۶ بود.

این پرونده بخشی از نتایج به بار آمده از مناقشه میان این دو کشور منطقه قفقاز است که شدیدترین آن‌ها درگیری‌ها بر سر منطقه قره‌باغ بوده است.

ارمنستان در ابتدا، این پرونده را در سال ۲۰۲۱ در دادگاه بین‌المللی لاهه ایجاد کرد و آذربایجان را به برجسته کردن نژادپرستی علیه ارمنی‌ها محکوم کرد که امکان نفرت‌پراکنی علیه ارمنستانی‌ها و تخریب اماکن فرهنگی ارمنستان را فراهم می‌سازد. باکو این ادعاها را رد کرده است.

سپس، آذربایجان نیز یک هفته بعد، پرونده تبعیض‌ستیزانه جداگانه‌ای را علیه ایروان ایجاد کرد. باکو مدعی شد که ارمنستان از دهه ۹۰ میلادی تا ۲۰۲۰ یک کارزار پاکسازی قومی را به راه انداخت است. ارمنستان این ادعاها را رد کرد.

هفته گذشته، آذربایجان از لاهه خواست که پرونده ارمنستان را رد کند و گفت که بیشتر شکایت‌های آن درباره درگیری‌های مسلحانه بر سر منطقه قره‌باغ بوده و در چارچوب پیمان منع تبعیض قرار نمی‌گیرد.

جلسات استماع فعلی تنها به اعتراضات قانونی به دادرسی دیوان بین‌المللی دادگستری در این باره می‌پردازد و شامل بررسی صحت ادعاهای مطرح شده درباره تبعیض نژادی نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • فیلمی که همه را شوکه کرد؛ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟