Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@22:33:56 GMT

بشار اسد: روابط سوریه و ایران ادامه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۶۲۲۵

خرداد:رئیس جمهور سوریه در دیدار جابری انصاری گفت که روابط ایران و سوریه علیرغم تهدیدات داخلی و خارجی روند تکاملی خود را طی خواهد کرد و در عالی ترین سطح ادامه می یابد.

به گزارش خرداد به نقل از فارس، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه که در حال دیدار از منطقه است، امروز یکشنبه بیست و چهارم تیر ماه 1397 در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه و هماهنگی های دو کشور در مرحله فعلی گفتگو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جابری انصاری در این دیدار با اشاره به تحولات اخیر جنوب سوریه و اعاده حاکمیت دولت این کشور بر بخش های وسیعی از استان های درعا و قنیطره، این پیروزی ها را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت و تاکید کرد: در این شرایط و به موازات موفقیت های میدانی در روند رویارویی با تروریسم، مدیریت روند های سیاسی برای پایان بحران سوریه ضروری است.

وی همچنین در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات مذاکرات جاری درباره کمیته قانون اساسی سوریه ارائه کرد.

رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار اعلام کرد: پیروزی بر تروریسم در بخش های عمده سرزمین سوریه، زمینه مناسب برای پیشرفت در روند سیاسی و پایان جنگ بر علیه سوریه را فراهم کرده است.

بشار اسد همچنین با اشاره به برخی تهدیدات داخلی و خارجی نسبت به روابط مستحکم بین دو کشور در طول چهار دهه اخیر، تاکید کرد: این روابط علیرغم این تهدیدات همچنان روند تکاملی خود را طی خواهد کرد.

رئیس جمهور سوریه افزود: در دوره جنگ علیه سوریه و مبارزه سوریه با تروریسم، روابط استراتژیک دو کشور روز به روز تقویت شد و این روابط که به مصلحت دو کشور و منطقه است همچنان در عالی ترین سطح ادامه خواهد یافت.

جابری انصاری نیز با اشاره به تجربه چهار دهه روابط و همکاری های موفق دو کشور و حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مقابله با تروریسم و مداخله خارجی در مرحله اخیر روابط، اظهار داشت: روابط دو کشور در سخت ترین مراحل در طول 40 سال گذشته رو به گسترش بوده و بر اساس منافع مشترک دو ملت و ملت های منطقه و همچنین دیدگاههای راهبردی رهبران دو کشور ادامه خواهد یافت.

برچسب ها: رئیس جمهور سوریه ، جابری انصاری ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: رئیس جمهور سوریه جابری انصاری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در بدو ورود به پاکستان با «محمد اسحاق‌دار» وزیر امور خارجه این کشور که برای خوش‌آمدگویی در هتل محل اقامت رئیس جمهور حضور یافته بود، دیدار کرد.

رئیس جمهور در این دیدار روابط دو کشور را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده و گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

رئیسی با بیان اینکه اگر همه کشورها و ملل اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست تا این حد به فلسطینیان مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع غزه ظلم کند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، لذا در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.

«محمد اسحاق‌دار» نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس جمهور، رهبری جمهوری اسلامی ایران برای امت اسلامی به خصوص در مسئله فلسطین را حائز اهمیت ویژه دانست و تصریح کرد: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری‌های گسترده و سازنده با ایران خاطرنشان کرد: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و تقویت همبستگی دارد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • رئیسی: تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند