Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

سید محمد علوی، دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران گفت: براساس بررسی فهرست دریافت‌کنندگان ارز به نرخ رسمی مربوط به کل صنایع شامل تلفن همراه و نیز صنعت خودرو که به ترتیب در تاریخ‌های دهم و دوازدهم تیرماه در سایت بانک مرکزی منتشر شده است، تعداد 637 شرکت و شخص که جمعا مبلغ 688 میلیون یوروز ارز دولتی دریافت کرده‌اند، توسط موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابرسی نمی‌شوند و بدین ترتیب هیچ‌گونه نظارت مالی بر آن‌ها حاکم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس «ایین‌نامه‌ راهکارهای افزایش ضمانت اجرایی و تقویت حسابرسی» که نهم اردیبهشت‌ماه 1388 تصویب شده بود تدابیر و راهکارهای لازم برای حصول نظارت مالی پیش‌بینی شده است.

به گفته این مقام مسئول به دلیل اینکه اغلب تکالیف این آیین نامه توسط متولیان مربوط به‌ طورکامل اجرا نمی‌شود، در عمل شاهد بروز چنین وضعیتی در کشور هستیم. در این آیین‌نامه، اعطای تسهیلات ارزی و ریالی بدون وجود صورت‌های مالی حسابرسی‌شده ممنوع بوده و متولی آن نیز بانک مرکزی است. این ایین‌نامه در مورد اعطای تسهیلات ریالی نیز به‌ درستی اجرا نمی‌شود.

علوی با بیان اینکه جامعه حسابداران رسمی ایران مدت‌هاست سامانه‌ پردیس را راه‌اندازی کرده، عنوان کرد: شبکه‌ بانکی از طریق این سامانه می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان به صورت الکترونیکی به نحوه‌ حسابرسی و صورت‌های مالی حسابرسی‌شده اشخاص متقاضی دریافت تسهیلات دسترسی داشته باشد.

به باور وی اگرچه این هزینه‌ها به‌تمامی توسط بخش خصوصی در راستای شفافیت و حفظ منافع عمومی تامین شده است، ولی به نظر می‌رسد بخش‌های مشمول حتی حاضر به استفاده‌ رایگان از آن نیستند.

دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران با بیان اینکه نهادهای نظارتی از قبیل سازمان بازرسی کل کشور باید نحوه‌ رعایت آیین‌نامه‌ راهکارهای افزایش ضمانت اجرایی و تقویت حسابرسی را در واحدهای مشمول و تکلیف شده کنترل کنند، یادآور شد: جامعه‌حسابداران رسمی ایران یک سال پیش از این عدم تمکین مشمولان به رعایت آیین‌نامه را در سال قبل به صورت کتبی به بازرسی کل کشور هشدار داده بود، لیکن هیچ اقدام عملی صورت نگرفته و به نظر می‌رسد، هیچ‌گونه اراده‌ای از سوی بخش‌های مختلف برای شفافیت وجود ندارد.

وی گفت: در صورتی‌که اطلاعات مالی قابل‌اتکا و شفاف از ارکان پاسخ‌گویی و حساب‌دهی مالی و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی آگاهانه و از ملزومات بی‌بدیل رشد و توسعه‌ی اقتصادی و مانع اتلاف منابع مالی محدود است که به‌ویژه در شرایط محدودبودن منابع مالی و ارزی الزامی بیش از پیش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جامعه ایران ارز تلفن همراه خودرو بانک مرکزی آیین نامه بخش خصوصی سازمان بازرسی کل کشور بازرسی کل کشور رشد منابع مالی ایران بازرسی کل کشور تلفن همراه خودرو رشد و توسعه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها