Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان گفت: در کمتر از 2 ماه از افتتاح خط ریلی آستارا-آستارا بیش از 30 هزار تن کالا از طریق 489 واگن به آذربایجان صادر شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان با اشاره به اینکه گیلان از 3 طریق ریلی، دریایی و زمینی با کشور آذربایجان در ارتباط است، گفت: از طریق خط ریلی آستارا-آستارا توسط 18 واگن بیش از هزار تن کالا به کشورهای مختلف ترانزیت و میزان 43 هزار تن از طریق 709 واگن واردات داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رونق تولیدات استان گیلان و پیوند بخش بازرگانی با جمهوری آذربایجان را یکی از وظایف مدیران استانی عنوان و خاطرنشان کرد: گیلان ایستگاه و پل ارتباطی با جمهوری آذربایجان است و از بعد ملی وظایفی برعهده دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: با توسعه سایت بارانداز ریلی موجود در آستارا و الحاق این محدوده به منطقه ویژه اقتصادی که پیشنهاد آن به دولت ارائه شده، تجار 2 کشور ایران و آذربایجان از تسهیلات مدیریتی و معافیت ‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند. توسعه محدوده بارانداز و گسترش صنایع پردازشی و انبارداری در این منطقه می‌تواند علاوه بر افزایش میزان درآمد استان گیلان، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی به وجود ظرفیت‌های مختلف برای توسعه روابط تجاری بین ایران و آذربایجان اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت‌ها می توان برای کارکردهای ملی و استانی نقش‌آفرینی کرد.

استاندار گیلان استفاده از فرصت موجود در خط ریلی آستارا-آستارا را گام نخست برای اتصال راه آهن رشت به آستارا و تکمیل کریدور شمال-جنوب ارزیابی کرد و افزود: در سال‌های آینده شاهد رونق بخش ترانزیت و درآمدهای ملی از طریق این خط ریلی خواهیم بود.

وی بر لزوم فعال کردن تجارت بین 2 کشور از طریق بازارچه مرزی تأکید و تصریح کرد: پایانه مرزی موجود در آستارا با توجه به قدیمی بودن به بازسازی نیاز دارد که تصمیم‌های ملی در این‌خصوص نیز گرفته شده است.
سالاری خاطرنشان کرد: مردم هر زمان که در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ شاهد افزایش میزان اشتغالزایی و درآمد باشند به توسعه امیدوار می‌شوند.

وی با قدردانی از پیگیری‌های جهانگیرزاده سفیر ایران در کشور آذربایجان در مسیر توسعه روابط تجاری و اقتصادی و حجم مبادلات بین 2 کشور گفت: با توجه به پیشینه اتاق بارزگانی گیلان، تجار این استان نقش به‌سزایی در توسعه مبادلات دارند. امیدواریم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها شاهد رونق صادرات از ایران به کشورهای دیگر باشیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان گیلان اسلامی ایران درآمد راه آهن واردات جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • صادرات ۱۰۳ میلیون دلار شیرینی و شکلات از آذربایجان شرقی
  • صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی