Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: روایتی عجیب از سرنوشت مردی را می‌خوانید که پس از گذشت ۱۸۶ سال همچنان جسدش در نشست‌ها حضور پیدا می‌کند.

به گزارش رکنا، مردی به نام جرمی بنتام که در زمینه فلسفه و حقوق به صورت حرفه ای فعالیت داشت، با وجود اینکه 186 سال از مرگش می گذرد اما همچنان در اجلاس ها و مراسم رسمی حضور دارد. این مرد زمانی که زنده بود اعتقاد داشت حضورش در این محافل برای حضار بسیار موثر است زیرا وی در حرفه وکالت موفق به ثبت نامش تحت عنوان یکی از 10 وکیل سرشناس تاریخ شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام العربیه وی تلاش های فراوانی بر پایان دادن به برده داری، دفاع از برابری حقوق مرد و زن و دفاع از حیوانات داشته است و در سال 1769 هنگامی که 21 ساله بود در وصیت نامه خود نوشت جسدش پس از مرگ به دست پزشکی که جورج فوردایس نام داشت کالبد شکافی شود و پزشک Doctor دیگری با نام "توماس ساوث وود سمیت" آن را مومیایی کند تا با حضور در مراسم، به عنوانی نمادی الهام بخش در راستای اهداف وی حضور داشته باشد.

سرانجام سال 1382 زمانی که وی 84 ساله بود عمرش پایان یافت و سه روز پس از آن توماس ساوث وود سمیت به وصیت این مرد عمل کرد به این صورت که پس از جدا کردن سرش از بدن، مایع داخل آن را به روش مردم بومی مائوری نیوزلند خالی نمود و درونش را با اسید فسفر پر کرد اما این شیوه مناسبی نبود زیرا موجب بد فرم شدن سر مرد مذکور شد که همین موضوع سرنخی برای پیشرفت در زمینه مومیایی کردن اجساد به این پزشک داد. پس از انجامی تمامی این عملیات سرانجام سر جرمی بنتام را درون یک شیشه قرر داد، سپس تمامی اعضای بدن او را نیز تخلیه و آنها را هم با ماده ضد عفونی کننده و کاه پر کرد.

طبق وصیت جرمی بنتام، جسد مومیایی شده اش روی صندلی متحرکی قرار گرفت تا در اجلاس ها حضور داشته باشد و در سال 1850 جهت زنده ماندن یادش و تقدیر از تلاش های علمی و اجتماعی وی این جسد مومیایی به دانشگاه لندن انتقال یافت.

بد نیست بدانید که در برخی از مراسم دوران گذشته دانشجویان سر این مومیایی را در جشن های هالووین نیز مورد استفاده قرار می دادند و حتی با آن فوتبال بازی می کردند.در سال 1975 سر جرمی به سرقت Stealing رفت و سارقان برای پس دادن آن مبلغ هنگفتی در نظر گرفتند اما پس از گذشت یک ماه ماموران پلیس Police سر او را در شهر آبردین اسکاتلند پیدا و به جای مخصوص خود بازگرداندند.گفتنی است در سال 2013 هم این مومیایی در جلسه هیات امنای یک دانشگاه به عنوان مهمان افتخاری بدون داشتن حق رای حضور پیدا کرد و در پایان شاید برایتان جالب باشد که سال 2017 ،DNA وی برای انجام آزمایشاتی جهت ریشه کردن اوتیسم Autism در اختیار برخی پزشکان قرار گرفت.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

با مسعود دوست صمیمی شوهرم همخوابی کردم، چون شوهرم با دوستم ارتباط داشت

تجاوز به یک زن زیبا در جنگل + عکس

تجاوز به دختر رقصنده در خانه مجردی + عکس

راز مریم فرجی چه بود؟! / نامزد سابق اعتراف کرد + عکس

حمید مظلومین کیست !؟ / بانک مرکزی به سلطان سکه سال 92 دلار داد

وقتی چراغ اتاقم را روشن کردم پسرعمویم بدون لباس از زیر تختخواب بیرون آمد! + عکس

هزار جوان بخاطر ارسال یک ویدیو مجازات می شوند!

هشدار پلیس فتا به دختران زیبا / چه کسی از آن ها خواست تا برهنه شوند؟

مرگ دلخراش بازیکن فوتسال ایرانی+ عکس

چگونه 11 مدیر دولتی پاداش نجومی گرفتند !؟ + جزئیات

جسد سوخته مریم فرجی پیدا شد + عکس

دستگیری زنی بخاطر در آغوش کشیدن خواننده مرد در کنسرت ! + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت پزشکی پزشک Doctor سرقت Stealing پلیس Police اوتیسم Autism مراسم تصاویر گذشت مرده عجیب عکس ایران خانواده زن حوادث قتل مرد فیلم تصاویر ویدیو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان محکوم به برد/ ذوب‌آهن به دنبال دومین پیروزی متوالی

به گزارش خبرنگار مهر، در دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب آهن در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم می‌روند. سپاهان پس از تساوی برابر نساجی و ذوب آهن پس از پیروزی پر گل برابر تراکتور پا به این دیدار خواهند گذاشت. زردپوشان با ۳۹ امتیاز در مکان چهارم جدول حضور دارند و با پیروزی در این بازی می‌توانند یک رده در جدول صعود کنند و جای تراکتور را بگیرند.

سبزپوشان هم با ۳۰ امتیاز در مکان هشتم جدول ایستاده‌اند و اگر بتوانند دومین پیروزی متوالی خود در نیم فصل دوم را به دست آورند، ۳۳ امتیازی خواهند شد و می‌توانند با یک رده صعود جای شمس آذر را در جدول بگیرند.

بازی رفت دو تیم با نتیجه دو بر صفر به سود سپاهان خاتمه یافت و نکته مهم‌تر این که آخرین پیروزی ذوب آهن برابر همشهری خود به ۱۴ آبان سال ۱۴۰۰ بر می‌گردد که این تیم موفق شد با یک گل دربی اصفهان را به نام خود به پایان برساند.

سپاهان برای این دیدار آریا یوسفی و محمد دانشگر دو مدافع کلیدی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و در طرف مقابل ذوب آهن محرومی برای این بازی ندارد و تنها غایبان این تیم، بازیکنانی هستند که در طول فصل با مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی مواجه شدند.

سپاهان با هدایت «ژوزه مورایس» شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و به نوعی غافله قهرمانی در لیگ برتر را به استقلال تهران و پرسپولیس واگذار کرده است و اگر در این بازی هم موفق به کسب پیروزی نشود، شانس این تیم برای رسیدن به صدر جدول بسیار کم رنگ خواهد شد. تیم ذوب آهن در نیم فصل دوم کاملاً شرایطی متفاوت از نیم فصل اول داشته است و عدم نتیجه گیری مناسب باعث شد تا محمد ربیعی سرمربی این تیم پیش از دیدار با تراکتور، دو بار از سمت خود کناره‌گیری کند که با مخالفت اعضای هیأت مدیره این باشگاه همراه شد و در ادامه این تیم توانست با نتیجه خوب ۴ بر یک تراکتور را از پیش بردارد تا به اولین پیروزی خود در نیم فصل دوم دست یابد. ذوب آهن همچنان شانس رسیدن به جمع ۳ تیم برتر را دارد به شرطی که در ۷ بازی باقی مانده خود به تواند اکثر بازی‌های خود را با پیروزی از زمین خارج شود.

این بازی از ساعت ۱۶:۳۰ و با قضاوت پیام حیدری برگزار خواهد شد که قضاوت بحث برانگیز این داور در دیدار دو تیم پرسپولیس و ملوان در هفته گذشته که موجب اعتراض کادر فنی و هواداران ملوان شد، باعث شده تا مسئولان باشگاه سپاهان نیز نسبت به قضاوت حیدری در دربی اصفهان معترض باشند و نگرانی خود را نسبت به این موضوع به گوش مسئولان فدراسیون فوتبال رسانده‌اند.

لازم به ذکر است که در ۱۰ دیدار گذشته رو در روی دو تیم، ۵ پیروزی سهم سپاهان بوده و ۴ بار بازی با نتیجه تساوی خاتمه یافته است و تنها ذوب آهن یک بار موفق به شکست سپاهان شده است. با انجام این بازی پس از مدت‌ها تعداد بازی‌های انجام شده توسط هم تیم‌ها به عدد متحدی خواهد رسید.

کد خبر 6080252

دیگر خبرها

  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد + عکس | امضا کن خسته شدم!
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • آنچلوتی: همه فکر می‌کردند رئال مادرید مرده‌است؛ این تنها راه پیروزی مقابل منچسترسیتی بود
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس‌جمهور
  • (عکس) حضور امین حیایی در مراسم تشییع فرهاد چیذری
  • سپاهان محکوم به برد/ ذوب‌آهن به دنبال دومین پیروزی متوالی
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • رونمایی از جسد یک فرازمینی باردار در پرو
  • نتیجه جلسه مهم شورای عالی کار؛ آیا دستمزد ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد؟