Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهپر سوریه در دیدار جابری انصاری گفت که روابط ایران و سوریه علیرغم تهدیدات داخلی و خارجی روند تکاملی خود را طی خواهد کرد و در عالی ترین سطح ادامه می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه که در حال دیدار از منطقه است، امروز یکشنبه بیست و چهارم تیر ماه ۱۳۹۷ در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه و هماهنگی های دو کشور در مرحله فعلی گفتگو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جابری انصاری در این دیدار با اشاره به تحولات اخیر جنوب سوریه و اعاده حاکمیت دولت این کشور بر بخش های وسیعی از استان های درعا و قنیطره، این پیروزی ها را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت و تاکید کرد: در این شرایط و به موازات موفقیت های میدانی در روند رویارویی با تروریسم، مدیریت روند های سیاسی برای پایان بحران سوریه ضروری است.

وی همچنین در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات مذاکرات جاری درباره کمیته قانون اساسی سوریه ارائه کرد. 

رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار اعلام کرد: پیروزی بر تروریسم در بخش های عمده سرزمین سوریه، زمینه مناسب برای پیشرفت در روند سیاسی و پایان جنگ بر علیه سوریه را فراهم کرده است.

بشار اسد همچنین با اشاره به برخی تهدیدات داخلی و خارجی نسبت به روابط مستحکم بین دو کشور در طول چهار دهه اخیر، تاکید کرد: این روابط علیرغم این تهدیدات همچنان روند تکاملی خود را طی خواهد کرد.

رئیس جمهور سوریه افزود: در دوره جنگ علیه سوریه و مبارزه سوریه با تروریسم، روابط استراتژیک دو کشور روز به روز تقویت شد و این روابط که به مصلحت دو کشور و منطقه است همچنان در عالی ترین سطح ادامه خواهد یافت. 

جابری انصاری نیز با اشاره به تجربه چهار دهه روابط و همکاری های موفق دو کشور و حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مقابله با تروریسم و مداخله خارجی در مرحله اخیر روابط، اظهار داشت: روابط دو کشور در سخت ترین مراحل در طول ۴۰ سال گذشته رو به گسترش بوده و بر اساس منافع مشترک دو ملت و ملت های منطقه و همچنین دیدگاههای راهبردی رهبران دو کشور ادامه خواهد یافت.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه در  آخرین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی گفت: هدف تعریف شده در زمینه روابط اقتصادی با عراق رسیدن به سقف ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور تا سال ۱۴۰۶ است . - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، آخرین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی با کشورهای سوریه و عراق " و با حضور نمایندگانی از  نهادهای ذی ربط برگزار شد.

در ابتدای این نشست معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به تشریح اهمیت ابعاد گسترده و متنوع روابط و همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با دو کشور عراق و سوریه پرداخت و از بخش‌های خصوصی و دولتی کشورمان خواست برای توسعه روابط اقتصادی با این کشورها در همه زمینه‌ها اهتمام بیشتری بورزند.

صفری با تشریح تمهیدات و اقدامات وزارت امور خارجه و همچنین سفارتخانه‌های کشورمان در بغداد و دمشق برای کمک به شرکت‌های فعال یا مشتاق فعالیت در عراق و سوریه و رفع برخی مشکلات آنها، تاکید نمود که معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از هیچ تلاشی برای تسهیل و ه‍موارتر نمودن شرایط فعالیت این شرکت‌ها دریغ نخواهد کرد. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن بر شمردن برخی مشکلات برای فعالیت در سوریه، به تلاش‌های شبانه روزی سفارت کشورمان در دمشق و وزارت امور خارجه جهت رفع موانع و ایجاد ظرفیت‌های تازه برای کار در این کشور اشاره نمود و از شرکت‌های ایرانی خواست ارتباط و تعامل خود را با سفارت و وزارت امور خارجه تقویت کرده و جزئیات دقیق پروژه‌ها، پیشنهادها و مسائل و مشکلات خود را با این دو نهاد در میان بگذارند. 

وی با اشاره به این نکته که سوریه بعد از گذار از یک دوره بحران داخلی آمادگی کامل برای بازسازی و اجرای پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و صنعتی را دارد، ‌اضافه کرد: ‌باید تلاش کنیم در پروژه‌های موجود مشارکت داشته باشیم  و این امر بدون هماهنگی، تمرکز و همراهی همه بخش‌های دست اندر کار ممکن نیست. 

مهدی شوشتری مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این نشست گزارشی از وضعیت روابط اقتصادی کشورمان با سوریه ارائه کرد و با اشاره به تنوع موضوعات همکاری در این زمینه افزود: بسیاری از موضوعات باقی مانده در گفتگو با مقامات سوری حل و فصل و تفاهمات جدیدی برای توسعه روابط انجام گرفته است که از آن جمله می‌توان به توافقات و تفاهمات صورت گرفته در حوزه‌های بیمه، موضوعات بانکی و ارزی، امضای الحاقیه تجارت مشترک، ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی، همکاری‌های گمرکی و حمل و نقل اشاره کرد.

محمدعلی بک مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه نیز در بخشی از این نشست با اشاره به اهمیت عراق برای کشورمان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری خاطر نشان کرد: هدف تعریف شده در زمینه روابط اقتصادی با عراق رسیدن به سقف 20 میلیارد دلار در تجارت با این کشور تا سال 1406 است که با تعریف پروژه‌های عمرانی، تجاری، صنعتی و همچنین تقویت همکاری‌های بانکی، حمل و نقل و گمرک امیدواریم به این هدف تا سه سال آینده دست یابیم.  

در ادامه این نشست نمایندگان شرکت‌های فعال در سوریه به بیان حوزه‌های فعالیت و موانع موجود برای انجام  پروژه‌های مورد توافق با این کشور پرداختند.

در پایان این نشست معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت تمرکز بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه به ویژه دو کشور عراق و سوریه افزود: زمینه فعالیت اقتصادی در همه حوزه ها از جمله صدور خدمات فنی و مهندسی، علم و فناوری، بهداشتی و درمانی، کشاورزی و انرژی در این دو کشور فراهم است و باید برای در اختیار گرفتن طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در این کشورها تلاش کنیم. 

وی افزود: پیگیری پروژه‌های در دست اجرا و تعریف پروژه‌های تازه باید از اولویت برخوردار باشد تا بتوانیم هر چه زودتر تاثیرات مثبت این همکاری‌ها را در روابط دوجانبه شاهد باشیم.

صفری: محصولات غیرنفتی ظرفیت بالایی برای رشد صادرات به کشورهای آفریقایی دارندصفری: تعداد پست‌های وابسته‌های بازرگانی در قاره آفریقا افزایش یافته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد
  • ایستادگی مردم غزه بیانگر توانمندی بالای «مقاومت» است
  • سرلشکر باقری: مقاومت مردم غزه زیر شدیدترین حملات صهیونیست‌ها بیانگر قدرت بالای مقاومت است | وزیر دفاع سوریه: بعد از عملیات طوفان الاقصی جهان تغییر کرد
  • توان مردم غزه زیر شدیدترین حملات صهیونیست‌ها بیانگر قدرت بالای مقاومت است
  • مقاومت مردم غزه زیر شدیدترین حملات صهیونیست‌ها بیانگر قدرت بالای مقاومت است
  • دیدار وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری
  • در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با وزیر دفاع سوریه چه گذشت؟
  • دبیر شورای عالی امنیت: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است
  • رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک
  • هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق