Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@17:17:06 GMT

چگونه از داغ شدن گوش جلوگیری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۶۵۶۳

یکی از مشکلات همیشگی گوشی‌های هوشمند داغ شدن آن‌ها است. این مشکل در روز‌های گرم تابستان به دلیل بالا رفتن دمای هوا بیشتر می‌شود. ساختار گوشی‌های هوشمند و نوع عملکرد آن‌ها به گونه‌ای است که باعث تولید حرارت در آن‌ها می‌شود و میزان این حرارت به میزان الکتریسیته‌ای بستگی دارد که درون این گوشی‌ها جا به جا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی این مسأله با گرمای خورشید داغ تابستان همزمان می‌شود، تلفن همراه شروع به داغ شدن می‌کند. در ادامه به ۱۳ روش ساده برای مقابله با داغ شدن گوشی می‌پردازیم. در ادامه به نقل از روزیاتو بخوانید.



با این روش‌ها در روز‌های گرم تابستان از داغ شدن گوشی خود جلوگیری کنید



۱- باتری گوشی را فقط تا ۸۰ درصد شارژ کنید

اگر مجبور هستید گوشی خود را در طول شب شارژ کنید، حتما آن را روی یک سطح صاف و خنک بگذارید، نه روی بالش یا ملافه. اما به هیچ وجه نباید تلفن تان را کامل شارژ کنید. وقتی گوشی خود را دائما کامل شارژ می‌کنید، طول عمر باتری آن کوتاه می‌شود. تلفن‌های همراه وقتی کامل شارژ می‌شوند بیشتر مستعد داغ شدن هستند، بنابراین وقتی باتری گوشی به ۳۰ درصد رسید آن را شارژ و زمانی که به ۸۰ درصد رسید آن را از برق جدا کنید.

۲- گوشی را مستقیما در معرض نور خورشید قرار ندهید

اگرچه بدیهی به نظر می‌رسد، اما بسیاری از ما مرتکب این اشتباه می‌شویم. هرگز گوشی خود را برای مدت طولانی زیر نور آفتاب رها نکنید.

۳- اپلیکشن‌هایی که استفاده نمی‌کنید را ببندید

وقتی همزمان چندین اپلیکیشن را باز می‌کنید در واقع گوشی خود را وادار به اضافه کاری می‌کنید. این مسأله شامل باز کردن تب‌های متعدد در مرورگر وب هم می‌شود؛ بنابراین عادت کنید که گهگاه اپلیکیشن‌های بلااستفاده را ببندید. در هنگام شارژ کردن گوشی هم اپلیکیشن‌ها را ببندید (به ویژه اپلیکیشن‌هایی مثل بازی‌ها که گرافیک سنگینی دارند). همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌هایی روی گوشی خود نصب کنید که به طور خودکار اپلیکیشن‌های بلااستفاده را موقتا غیر فعال و شارژ کلی دستگاه را حفظ می‌کنند.

۴- نور گوشی را کم کنید

نور گوشی را کم کنید، به ویژه زمانی که در فضای بیرون از آن استفاده می‌کنید. اگر با کم کردن نور گوشی به سختی می‌توانید صفحه‌ی آن را ببینید از محافظ‌های ضد تابش برای گوشی خود استفاده کنید.

۵- اپلیکیشن‌ها را آپدیت کنید

سیستم عامل و اپلیکیشن‌های گوشی را همیشه آپدیت کنید، چون ممکن است در نسخه‌های قدیمی باگ‌هایی وجود داشته باشد و بعد از آپدیت شدن و رفع باگ، عملکرد گوشی بهبود یابد.

۶- خوره‌ی اپلیکیشن نباشید

اپلیکیشن‌هایی که هیچوقت از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را حذف کنید. این مسأله شامل غیر فعال کردن نوتفیکیشن ها، اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه‌ی گوشی فعال هستند و سرویس‌های مکان یاب برخی اپلیکیشن‌ها هم می‌شود.

۷- از حالت هواپیما استفاده کنید

وقتی به جایی می‌روید که می‌دانید ساعت‌ها از گوشی خود استفاده نخواهید کرد، گوشی را خاموش یا در حالت هواپیما قرار دهید. وقتی از گوشی خود استفاده نمی‌کنید لزومی ندارد شارژ گوشی تان هدر برود.

۸- از بلوتوث گوشی طولانی مدت استفاده نکنید

سعی کنید برای مدت طولانی از بلوتوث گوشی استفاده نکنید و وقتی کارتان با آن تمام شد مطمئن شوید که بلوتوث را خاموش کرده اید. اگر گوشی شما به طور خودکار به بلوتوث ماشین تان متصل می‌شود حالت auto-pairing (جفت سازی خودکار) را غیر فعال کنید، به ویژه اگر آن روز قصد ندارید با تلفن صحبت یا به موسیقی یا پادکست گوش کنید.

۹- اگر گوشی اندرویدی دارید یک آنتی ویروس روی آن نصب کنید

اگر سیستم عامل گوشی تان اندروید است و تلفن همراه تان مرتبا داغ می‌شود، ممکن است گوشی شما آلوده به ویروس باشد. گوشی‌های اندرویدی در برابر بدافزار‌ها آسیب پذیر هستند، بنابراین با نصب یک آنتی ویروس بر روی گوشی خود احتمال آلودگی به ویروس را از بین ببرید.

۱۰- دست از بازی کردن بکشید

اگر در حین بازی، گوشی تان داغ شد، دست از بازی کردن بکشید و حتما مطمئن شوید که بعد از اتمام بازی، اپلیکیشن آن در پس زمینه‌ی گوشی فعال نمانده باشد.

۱۱- کاور گوشی را دربیاورید

اگر گوشی تان داغ شده، کاور آن را دربیاورید تا دمای گوشی پایین بیاید.

۱۲- کابل شارژ را چک کنید

اگر در زمان شارژ کردن، گوشی تان داغ می‌شود، ممکن است مشکلی در رابطه با کابل شارژ وجود داشته باشد؛ بنابراین کابل را جدا و دوباره متصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده یا نه.

۱۳- دوربین گوشی هم می‌تواند علت داغ شدن آن باشد

با جستجوی عبارت phone overheats camera در گوگل به صد‌ها مورد گزارش از این مشکل رایج بر می‌خورید. این مسأله زمانی رخ می‌دهد که با دوربین گوشی ویدئویی طولانی ضبط می‌کنید؛ بنابراین اگر گوشی تان داغ شده و ۵ دقیقه‌ی گذشته را مشغول فیلمبرداری با دوربین آن بوده اید، کار ضبط را متوقف کنید و اپلیکیشن دوربین را ببندید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه فناوری گوشی همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان

فیش حقوق بازنشستگان بانک مسکن را چگونه بگیریمساده‌ترین شیوه دانلود فیش حقوق بازنشستگان بانک مسکن

دانلود فیش حقوق بازنشستگان بانک مسکن

کارکنان و بازنشستگان بانک مسکن از طریق سامانه زیر میتوانند فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

این روز‌ها خدمات بانکداری الکترونیک جزو مسائلی است که بیش از هر چیز نگاه مردم را در مورد بانک‌ها به خود جلب می‌کند. در واقع، کیفیت ارائه خدمات بانکداری الکترونیک توسط بانک‌ها تبدیل به ملاکی برای انتخاب بانک مدنظر برای افتتاح حساب از سوی مردم شده است. در این بین اپلیکیشن‌های اندرویدی همراه بانک جزو راه‌های مهم ارائه خدماتی بانکی از سوی بانک به مشتریان تلقی می‌شود. بانک مسکن با اپلیکیشن همراه بانک مسکن سعی کرده تا خدمات بسیاری را به صورت آنلاین به مشتریان خود ارائه دهد و برنامه‌ای را منتشر کرده که داشتن آن برای تمامی مشتریان این بانک ضروری به حساب می‌آید.

پس از افتتاح حساب در یکی از شعب بانک مسکن، می‌توانید به خدمات همراه بانک مسکن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز دسترسی داشته باشید و بسیاری از کار‌های بانکی خود را به صورت آنلاین انجام دهید. دسترسی به جزئیات سپرده و کارت خود از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن است. شما می‌توانید درخواست ارسال صورت حساب به ایمیل خود را نیز داشته باشید که از جمله دیگر قابلیت‌های جذاب برنامه اندرویدی همراه بانک مسکن است.

انتقال وجه یکی از آن دسته عملیات‌های پرتقاضا است که مشتریان هر بانکی به آن در طول روز نیاز پیدا می‌کنند. شما به کمک اپلیکیشن همراه بانک مسکن به راحتی می‌توانید از کارت و سپرده خود به حساب دیگران وجه انتقال دهید. در واقع انتقال وجه از روش‌های مختلف از جمله روش پرطرفدار و متداول کارت به کارت از جمله مزایای برنامه همراه بانک مسکن برای مشتریان است. شما می‌توانید به راحتی رسید انتقال وجه را نیز به فرد مدنظر ارسال نمایید.

تسهیلات از جمله دیگر خدمات این اپلیکیشن است که بدون شک برای مشتریان بانک مسکن نکته حائز اهمیتی به شمار می‌آید. شما می‌توانید اطلاعات اقساط را دریافت نمایید و در صورت لزوم برای پرداخت اقساط تسهیلات خود نیز از طریق همین اپلیکیشن اقدام نمایید. همچنین خدمات مربوط به چک هم در این برنامه تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توانید کار‌هایی نظیر استعلام چک را انجام دهید.

پرداخت قبوض از دیگر عملیات‌های پرداخت است که مشتریان هر بانکی به آن نیاز دارند. شما می‌توانید به سادگی با استفاده از همراه بانک مسکن، از قبوض خدماتی خود استعلام بگیرید و نسبت به پرداخت‌ها نیز اقدام کنید. همچنین، برای برخی دیگر از خدمات پرداخت نظیر خرید شارژ و بسته اینترنت که اتفاقا جزو عملیات‌های پرتقاضا نیز به حساب می‌آیند، می‌توانید برطرف کردن نیاز‌های خود را برعهده اپلیکیشن همراه بانک مسکن بگذارید. درخواست‌هایی نظیر مسدود نمودن کارت یا اعلام مفقودی کارت نیز از طریق این برنامه میسر شده است. در نهایت، باید گفت که ویژگی جالب نرخ ارز نیز در این برنامه قرار گرفته است.

همراه بانک مسکن یک برنامه کاربردی و مطمئن برای مشتریان بانک مسکن است و نصب آن را به مشتریان این بانک توصیه می‌کنیم.

ویژگی‌های برنامه:

مشاهده جزئیات سپرده و درخواست گردش حساب انتقال وجه از روش‌های مختلف خرید شارژ و بسته اینترنت استعلام چک خدمات مربوط به تسهیلات tags # بازنشستگان سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی