Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@11:18:47 GMT

روش‌های حفظ تناسب اندام بعد از ۳۰ سالگی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۶۷۲۴

روش‌های حفظ تناسب اندام بعد از ۳۰ سالگی

کاهش توده عضلانی و بر هم خوردن تناسب اندام بخشی از روند افزایش سن محسوب می شود. انسان پس از۳۰ سالگی، ممکن است در هر دهه از زندگی چیزی بین سه تا پنج درصد از توده عضلانی خود را از دست بدهد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، کاهش توده عضلانی و بر هم خوردن تناسب اندام بخشی از روند افزایش سن محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسان پس از۳۰ سالگی، ممکن است در هر دهه از زندگی چیزی بین سه تا پنج درصد از توده عضلانی خود را از دست بدهد.

بیشتر مردان ۳۰ درصد از توده عضلانی خود را در طول زندگی از دست می دهند. احتمالا به همین دلیل است که بسیاری از ما پیری را با ضعف ارتباط می دهیم. در ادامه چند نکته را در زمینه حفظ تناسب اندام پس از ۳۰ سالگی مرور می کنیم.

اولویت با پروتئین های گیاهی
اگر در پی حفظ توده عضلانی بدن خود هستید در حالی که به سن شما افزوده می شود، مصرف مواد غذایی گیاهی به میزان فراوان، به ویژه پروتئین های گیاهی را مد نظر قرار دهید. نتایج پژوهش ها نشان می دهد مصرف طولانی مدت مکمل های اسید آمینه می تواند از کاهش توده عضلانی مرتبط با افزایش سن پیشگیری کند.

تمرین های قدرتی را ادامه دهید
تداوم انجام تمرین های قدرتی با افزایش سن اهمیت بسیاری دارد، حتی اگر تنها تمرین هایی که با کمک وزن بدن انجام می شود، در برنامه شما قرار داشته باشد. تمرکز بر استفاده ازعضلات اطراف کفل ها، زانوها، و شانه ها می تواند در پیشگیری از بروزمشکلات جسمی درآینده کمک شایانی کند.

پیاده‌روی کنید
پیاده‌روی یکی از ساده‌ ترین و طبیعی‌ترین فعالیت هایی است که می توانیم برای حفظ تناسب اندام خود انجام دهیم، اما زندگی مدرن ما را از آن دور کرده است.

تمرینات ذهنی را فراموش نکنید
تمرین دادن ذهن به اندازه تمرین دادن جسم اهمیت دارد. مغز خود را برای پیشگیری از انحطاط روانی و افزایش قشرخاکستری فعال نگه دارید. شما می توانید روزانه یک معما یا جدول کلمات متقاطع حل کنید و فعالیت هایی را که شامل تمرکز و مهارت های ذهنی می شود، مانند صخره نوردی یا تنیس در برنامه خود جای دهید.

منبع: سیمرغ

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توده ۱۸ کیلویی از بدن یک بانوی بهشهری خارج شد

توده‌ ۱۸ کیلویی از شکم زن ۳۶ ساله اهل شهرستان بهشهر خارج شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، دکتر روحانی نژاد؛ جراح عمومی  بیمارستان خاتم الانبیاء بهشهر گفت: توده 18 کیلویی در شکم خانمی36 ساله که با علائم بزرگی شکم  به پزشک مراجعه کرده بود، شناسایی شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه و تشخیص نیاز به عمل جرای برای برداشتن این توده‌ بزرگ، با همکاری یک تیم جراحی در یک عمل موفق، توده از شکم این زن خارج شد.

دکتر روحانی نژاد گفت: هم اکنون شرایط جسمی بیمار خوب است و به‌زودی از بیمارستان مرخص می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
  • جشن تولد 30 سالگی سیامک نعمتی در تمرین تراکتوری ها (+عکس)
  • جشن تولد 30 سالگی سیامک نعمتی در تمرین تراکتوری‌ها
  • قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه جان باخت
  • تناسب و ضرورت دو اصل مهم در دفاع مشروع حق طبیعی یک کشور است
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلوگرمی از شکم بانوی ۳۶ ساله
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلویی از شکم بانوی بهشهری
  • توده ۱۸ کیلویی از بدن یک بانوی بهشهری خارج شد
  • فوتبال از دریچه فان؛ وقتی آرائوخو فردا برای تمرین به باشگاه بارسلونا می رود