Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@03:00:44 GMT

داروی گران قیمت بیماران پیوند کلیه رایگان شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۶۷۴۸

داروی گران قیمت بیماران پیوند کلیه رایگان شد

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با اعلام رایگان شدن داروی گران قیمت بیماران پیوند کلیه به نام "راپامیون" گفت: این دارو در ماه‌های اخیر رشد دو برابری قیمت را تجربه کرده بود.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، داریوش آرمان (رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی) از رایگان شدن داروی بیماران پیوند کلیه که در ماه‌های اخیر با رشد دو برابری قیمت روبرو شده بود، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرمان تاکید کرد که داروی "راپامیون" در داروخانه‌های سراسر کشور بصورت رایگان توزیع شده و بیماران پیوند کلیه با مراجعه به داروخانه‌ها می‌توانند این دارو را بصورت رایگان تهیه کنند.

آرمان گفت: نسبت به مشکلات جدی بیماران پیوند کلیه برای تهیه این داروی گران قیمت که در ماه های اخیر با رشد دو برابری روبرو شده بود، هشدار داده شد و در نهایت با پیگیری های انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران و دستور فوری مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه پرمصرف ترین داروی بیماران پیوندی کلیه که در ماه‌های اخیر با رشد دو برابری قیمت روبرو شده بود، در داروخانه های سراسر کشور بصورت رایگان توزیع شد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در پایان تاکید کرد که انتظار می‌ورد؛ وزرای بهداشت و رفاه تدابیری اتخاذ کنند تا سایر داروهای پرمصرف این بیماران نیز با قطع فرانشیز بصورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد تا گوشه‌ای از مشکلات مالی این افراد کاهش یابد.

منبع: ایلنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز

ایسنا/خوزستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از نجات جان ۱۰ بیمار نیازمند به پیوند اعضا، با ایثار خانواده‌های خوزستانی در هفته جاری خبر داد.

میثم معزی امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) در این خصوص به رسانه‌ها اظهار کرد: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند در استان خوزستان شدیم که به جرأت یک جهش بی‌سابقه بوده است. از همه  عزیزان تشکر می‌کنیم زیرا قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه، منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این هفته ۱۰ عمل پیوند داشتیم که چهار مورد پیوند کبد و شش مورد پیوند کلیه بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از کلیه اعضای گروه پیوند اعم از گروه‌های جراحی پیوند، جراحی عروق، ارولوژی، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی که با اقدامات لازم و فوری، زمینه‌ساز این حرکت زیبا شدند تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

جواد شریعتی مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان هم در این خصوص گفت: واقعا نمی‌دانم با چه زبانی از خانواده‌های اهداکننده تشکر کنم. با این ایثار و جهاد و کار ارزشمند، ۱۰ انسان به زندگی دوباره بازگشتند و قطعا اجر و پاداش این خانواده‌های ایثارگر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی افزود: امیدوارم فرهنگ اهدای عضو روز به روز توسعه بیشتری یابد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان