Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از قاهره؛ رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر بر روابط عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

ناصر کنعانی رئیس دفتر حفاظت منافع ایران با اشاره به روابط عمیق تاریخی، فرهنگی و تمدنی ایران و مصر گفت چنین رابطه ای هیچگاه قطع نخواهد شد. وی افزود ایرانیان و مصریان در ساخت تمدن و نوشتن تاریخ بشریت شریک هستند، وظیفه ما این است که این شراکت را دوباره احیا کنیم، چرا که این شراکت به نفع دو ملت، به نفع منطقه و به نفع بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جدید دفتر حفاظت منافع کشورمان در قاهره در اولین دیدار خود با اصحاب رسانه و روزنامه نگاران مصری بر نقش بی بدیل روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای در تبیین و معرفی حقایق به مردم تأکید کرد و گفت روزنامه نگاران و اصحاب رسانه چشم های بیدار مردم، و از شرکای اصلی و درجه اول دیپلماتها هستند. وی افزود رابطه مصر و ایران دوران رکود خود را تجربه می کند، دو کشور دچار فراغ و خلاء در گفتگو هستند. گفتگو کلید فهم مشترک است و فهم مشترک زمینه ساز همکاری است، این گفتگو باید احیا شود.
کنعانی در این نشست دوستانه با پاسخ به سؤالات برخی روزنامه نگاران در قضایای مختلف از جمله فلسطین و تبیین موضع ایران نسبت به معامله قرن، ضمن تأکید بر حمایت دائمی و همیشگی ایران پس از انقلاب اسلامی از قضیه فلسطین و محور مقاومت از نقش مصر در قضیه فلسطین و گشایش گذرگاه مرزی رفح به جهت کاهش محاصره و درد و رنج مردم فلسطین در نوار غزه، و همچنین نقش الازهر مصر در کمک به مردم مظلوم در غزه و ارسال کاروانهای امدادی در ماه مبارک رمضان قدردانی کرد. وی همچنین با تأکید بر علاقمندی ایران به ثبات و امنیت مصر ، بر ضرورت ایفای نقش فعال و مؤثر مصر درخصوص قضایای منطقه ای، بین المللی و جهان اسلام تأکید کرد.
کنعانی عنوان کرد با توجه به عضویت ایران و مصر در سازمان همکاری اسلامی، جنبش غیرمتعهدها و گروه دی هشت، و همچنین جایگاه تاریخی و تمدنی مهم دو کشور، مصر و ایران می توانند نقش اصلی و فعالی در تحولات منطقه ای و بین المللی ایفا کنند. وی افزود دو کشور فرصتهای خوبی برای همکاری دارند اما با برخی تهدیدات و چالشهای مشترک داخلی و خارجی مواجه هستند، با اینحال دو کشور می توانند از طریق تبادل تجربیات خود در تخصص های مختلف به و روابط اقتصادی فیما بین را رشد و توسعه دهند.
در خصوص پرسش برخی روزنامه نگاران درباره تصمیم ایران درباره برجام پس از خروج آمریکا، کنعانی گفت: این اولین باری نیست که آمریکا از یک توافقنامه بین المللی خارج می شود، و بر طبق قانون ما حق داریم در برجام بمانیم یا از آن خارج شویم، البته تاکنون درباره خروج یا ماندن در برجام تصمیم نگرفته ایم، بسته ای از پیشنهادهای جایگزین وجود دارد، مذاکرات با طرف های اروپایی همچنان ادامه دارد، با اینحال ما به حفظ امنیت و ثبات منطقه پایبندیم.
رئیس دفتر حفاظت منافع ایران توضیح داد فشارها و تحریم های آمریکا مواضع جمهوری اسلامی ایران را تغییر نخواهد داد، کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و قریب به چهار دهه تحریم است، و توانسته با وجود تحریمها به پیشرفت های قابل توجه علمی و تکنولوژی دست یابد.
سفیر ایران همچنین ابراز امیدواری کرد در زمینه گردشگری بین دو کشور همکاری صورت گیرد، و با توجه به بازدید گردشگران اروپایی از شهرهای متعدد ایران از جمله، تهران، اصفهان، شیراز و کرمان، از مصریان خواست به این شهرها سفر کنند و از جاذبه های طبیعی و باستانی ایران دیدن کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قاهره مصر کنعانی فلسطین الازهر نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟

کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد.اما از سال‌ها پیش آمریکا و همدستان غربی او برای استثمار کشورهای منطقه و جلوگیری از استقلال آن‌ها، مشکلات متعددی را در روابط آن‌ها ایجاد کرده اند.یکی از بزرگ‌ترین مفاسد، ایجاد گروهک‌های تروریستی در مناطق مشترک مرزی ایران و پاکستان است که برای جلوگیری از همکاری‌های دوکشور ایجاد شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • تأکید رئیسی بر رسمی شدن تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است