Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- «میلاد الهجرسی » رئیس ستاد بحران سوخت و گاز لیبی یکشنبه شب گفت، 40درصد از نیاز بازار سوخت تونس از طریق قاچاق از لیبی تامین می شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی لیبیایی «218 تی وی » الهجرسی خواستار کنترل بیشتر بر مرزها برای جلوگیری از قاچاق سوخت شد .
این مقام لیبیایی باندهای بین المللی قاچاق کالا را عامل قاچاق سوخت لیبی به خارج دانست و گفت، این اقدام باعث می شود لیبی با بحران و کمبود سوخت مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الهجرسی در ادامه تصریح کرد، لیبی به دلیل قاچاق سوخت متحمل بیش از یک میلیارد دلار زیان شده است.
این مقام لیبیایی اشاره ای به میزان سوختی که از لیبی به تونس قاچاق می شود، نکرد.
مقام های لیبیایی می گویند گذرگاه مرزی «راس جدیر» که میان تونس و لیبی قرار گرفته است، یکی از مهم ترین محورهای قاچاق می باشد و از این گذرگاه مواد خوراکی از تونس وارد لیبی شده و از آن سو سوخت به تونس قاچاق می شود.
همچنین گفته می شود ساکنان مناطق مرزی نزدیک گذرگاه مرزی «وازن» نیز تانکرهای حامل سوخت را به سمت تونس می برند و مقام های دو طرف نیز معمولا به دلیل شرایط خاص منطقه چشم پوشی می کنند.
مقام های تونسی هنوز به سخنان این مقام لیبیایی پاسخی نداده اند.
لیبی از سال 2011 و پس از سرنگونی رژیم قذافی با مشکل ناامنی مواجه است و تلاش ها برای ایجاد دولت و ارتشی قدرتمند و مرکزی همچنان بدون نتیجه مانده است.
اکنون دو دولت موازی در لیبی حکومت می کنند، نخست دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که ریاست آن را «فایز السراج» بر عهده دارد و جامعه بین الملل از آن حمایت می کند.
دولت دیگر مستقر در شرق این کشور (طبرق) و مورد حمایت مجلس نمایندگان که از حفتر فرمانده ارتش لیبی حمایت می کند.
خاورم **2041*شبس*1488 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تونس ليبي قاچاق سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات

سید محمدرضا مدرسی فرماندار یزد در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان یزد با حضور مدیران فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار و مسئولان دستگاه‌های متولی استان بر لزوم ارتقای کیفیت خدمت رسانی فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار تأکید کرد.

وی گفت: مقرر شد فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در شهر یزد معرفی شوند.

مدرسی افزود: همچنین قرار شد تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند کالا‌های متنوع‌تر و با کیفیت تری را تهیه و به مردم عرضه کنند.

فرماندار یزد اظهار داشت: مقرر شد با پیگیری اجرایی شدن مصوبه کارگروه تنظیم بازار بتوانند اقلام و کالا‌ها را با سود و هزینه تمام شده کمتری به مردم عرضه کنند.

وی تأکید کرد: با استفاده از کالا‌های تولید شده در یزد، اقلام با قیمت کمتر و سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • کشف محموله قاچاق در آبراه اروند
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • سوخت قاچاق توقیف شد
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات