Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند نفر باید جان خود را از دست بدهند تا برای ایجاد امنیت حاشیه جاده چالوس و رودخانه کرج چاره ای اندیشیده شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز ۲۴ «دختر بچه ۲ ساله در رودخانه کرج غرق شد»، این خبری بود که ۷ تیر ماه سال جاری داود رجبی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز با اعلام آن گفت: این حادثه درجاده کرج -چالوس و در منطقه پیچ قلندر رخ داد که جسد توسط امدادگران به بیرون از آب منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: متأسفانه برخی هموطنان در موقع حضور در حاشیه رودخانه ها و سدهای طالقان و کرج به تابلوهای اخباری و اخطاری توجه نمی کنند که این امر به حوادث ناگوار می انجامد.

و اما آنچه مسلم است ضرورت افزایش تعداد نیروهای حفاظتی و راهنما از سوی نهادهای مسئول در اطراف این سدها احساس می شود چرا که “کرج” رودخانه ای است که طی سالهای اخیر هم چنان قربانی می گیرد.

۲۵ فروردین ماه ۹۶ با تماس خانواده ای با ۱۲۵ و آتش نشانی کرج اعلام شد مرد ۳۱ ساله ای در رودخانه کرج غرق شده است. عملیات جستجو از آبگیر بیلقان به سمت شمال رودخانه کرج آغاز شد و به دلیل گل آلود بودن آب رودخانه و تاریک شدن هوا ادامه جستجو به امروز شنبه ۲۶ فروردین موکول شد.

آنچه بیان شد تنها حوادثی است که در سال ۹۶ منجر به قربانی شدن عده ای هموطنانمان در امواج خروشان رودخانه کرج شده است و به نظر می رسد تدابیر برای حفظ امنیت حاشیه این رودخانه باید بیش از پیش باشد.

خرداد ماه سال ۹۵ بود که بر اساس آمار هلال احمر استان البرز طی دو ماه ۸ مورد غرق شدگی در رودخانه کرج به وقوع پیوست و با حضور امدادگران از همان ساعات اولیه اجساد کشف شده توسط غواصان بیرون کشده شد.

رودخانه کرج که از استان البرز می گذرد، همراه و همنشین همیشگی مسافران در بخشهایی از سفر به شمال کشور است و مسافران این سفر، با زیبایی های این رودخانه همراه می‌ شوند اما متاسفانه نام این رودخانه همواره با تیترهای خبری ال ۹۰ و سرنشینانش غرق شدند، غرق شدن دختر ۲۳ ساله در رودخانه کرج، غرق شدن پدر و پسر در رودخانه کرج و … همراه است.

عدم حضور در حاشیه رودخانه هشداری است که بارها توسط هلال احمر، آتش نشانی و … به عموم مردم داده خواهد شد اما متاسفانه گرفتن عکس های سلفی و بی احتیاطی های خانواده ها موجب می شود تا اغلب شاهد حوادثی تلخ در حاشیه رودخانه خروشان کرج باشیم.

آنچه مسلم است تعدد وقوع یک حادثه نشان از نبود امکانات حفاظتی و بی توجهی مسئولین سد و راهداری دارد. باید پرسید چند نفر باید جان خود را از دست بدهند تا برای ایجاد امنیت حاشیه جاده چالوس و رودخانه کرج چاره ای اندیشیده شود؟

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی درخصوص تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های جوی رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگف وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان طی فردا (پنجشنبه) هشدار زردرنگ صادر کرد.

بر این اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت دیدن سازه‌های موقت و احتمال خسارت دیدن نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی پیش‌بینی شده است.

بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است

در این خصوص، سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سازمان هوانشناسی همچنین امروز و پیش از هشدار زرد، درخصوص فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار باران، تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک هشدار نارنجی صادر کرده بود که براساس آن نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان فردا (پنجشنبه) دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف

کد خبر 845200 برچسب‌ها سيل خبر مهم آب و هوا - ایران طوفان سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • رودخانه ماشکید مهرستان قربانی گرفت
  • جست‌وجو برای یافتن نوجوان ۱۸ ساله غرق شده در رودخانه ماشکید ادامه دارد
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت
  • جان‌باختگان بارندگی در هرمزگان به سه نفر رسید
  • هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • سیل و بارندگی‌ و قطع ارتباط با ۷۳ روستا در قصرقند