Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»-27اسفندماه 59 اولین جلسه دادگاه عباس امیرانتظام-سخنگوی دولت موقت و سفیر ایران در سوئد- به اتهام جاسوسی برای آمریکا برگزار می‌شود. اسناد کشف‌شده از لانه جاسوسی مهمترین مبنای پرونده‌ی تشکیل‌شده برای امیرانتظام بود. امیرانتظام آنقدر برای بازرگان حیثیتی بود که شخصا در اولین جلسه دادگاهش حضور یافت و به نفعش شهادت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند اسناد بدست‌آمده از جاسوسی امیرانتظام شفاف و واضح بود، اما مهندس بازرگان اعلام کرد ارتباطات امیرانتظام با آمریکایی‌ها در راستای «تبادل اطلاعات» بوده که به پیشنهاد خود او[بازرگان] و با اطلاع وزیرخارجه بوده است و در جاسوسی تبادل اطلاعات معنا ندارد. او همچنین گفت چون این کارهای او با اطلاع من بوده، به جای امیرانتظام من باید محاکمه شوم. شاید «حضور بازرگان» در دادگاه امیرانتظام بیش از «حرفهای بازرگان» در این دادگاه اهمیت داشت. چرا که این پیام سیاسی را داشت که نخست‌وزیر دولت موقت حاضر شده اعتبارش را هزینه‌ی معاونش کند.

یکشنبه 16مهرماه سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود خبر از محکومیت دری‌اصفهانی-مسئول امور بانکی تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران- به پنج سال حبس خبر داد. بنابر اعلام قوه قضائیه او با دو سرویس اطلاعاتی مرتبط بوده و در ازای اراده اطلاعات به آنها دریافتهای مالی متعددی داشته است.چند روز بعد وزیر اطلاعات در واکنش به این خبر گفت: «از آنجا که مرجع تشخیص موضوعات مرتبط به جاسوسی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است، از نظر این معاونت، آقای دری اصفهانی نه تنها مرتکب جاسوسی نشده، بلکه در برابر هجمه‌هایی که برخی سرویس‌های بیگانه به وی داشته‌اند، هوشیارانه مقاومت کرده و با معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همکاری داشته است.»

اگر واقعا اقدامات دری قابل دفاع بود، کاش دولت به جای جاخالی دادن در پرونده‌ او، نماینده‌ای به دادگاهش می‌فرستاد و خواستار برگزاری علنی دادگاهش می‌شد تا آفتاب حقیقت بر همگان بتابد. کاش روحانی، ظریف، بعیدی‌نژاد و عراقچی به اندازه‌ی بازرگان برای نیروی زیردستشان ارزش قائل بودند. اما دادگاه دری در حالی در سکوت رسانه‌ای برگزار شد که بعیدی‌نژاد-مسئول مستقیم دری اصفهانی – به عنوان سفیر ایران در انگلستان مشغول بود وتصاویر لندن‌‌گردیهایش را در اینستاگرامش منتشر می‌کرد. ظریف مشغول چاره‌اندیشی برای چالش ترامپ و برجام بود و حسن روحانی که در مراسم رسمی تجلیل از دست‌اندرکاران برجام، نشان «درجه سه خدمت» را به سینه دری نصب کرد هم ترجیح داد کلمه‌ای بر زبان نیاورد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت

به گزارش قدس آنلاین، درآمد خالص ملی سرانه در یک تعریف ساده، سرانه کل عایدی مردم در طول یک سال پس از کسر هزینه استهلاک است. در حالی که در سال پایانی عملکرد دولت دهم (سال ۱۳۹۱) درآمد خالص ملی سرانه در ایران به ۱۷.۲ میلیون تومان (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵) رسیده بود، اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم درآمد ملی روند کاهشی به خود گرفت.

حتی در اوج سال‌های سرخوشی سیاسی برجام هم درآمد خالص ملی سرانه به سطح پایان دولت دهم نرسید و روند نزولی داشت.

بر اساس این گزارش، در سال پایانی عملکرد دولت دوازدهم (سال ۱۳۹۹) درآمد خالص ملی سرانه در ایران به ۱۲ میلیون تومان (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵) سقوط کرد. به عبارتی درآمد خالص ملی سرانه در کشورمان در دولت روحانی به ازای هر نفر ۵.۲ میلیون تومان آب رفت و دولت گذشته از جیب هر ایرانی ۵.۲ میلیون تومان برداشت و آنها را فقیرتر کرد.

رشد منفی یا نزدیک به صفر اقتصادی از یک سو و افزایش مستمر نرخ تورم از سوی دیگر، عامل اصلی آب رفتن درآمد خالص ملی سرانه در کشورمان در دولت گذشته بود.

اما از سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت رئیسی، وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی به تدریج بهبود پیدا کرد به طوری که در سال ۱۴۰۰ درآمد خالص ملی سرانه با ۱۱.۳ درصد افزایش به ۱۳.۳ میلیون تومان رسید و در سال ۱۴۰۱ هم مجددا روند افزایشی خود را حفظ کرد و به ۱۳.۷ میلیون تومان بهبود یافت.

بدین ترتیب در دو سال نخست فعالیت دولت سیزدهم درآمد خالص ملی سرانه در کشور نزدیک به ۱۴ درصد بهبود پیدا کرد و درآمد خالص ملی سرانه هر ایرانی نسبت به پایان دولت روحانی ۱.۷ میلیون تومان بالا رفت، اما این رقم همچنان نسبت به اوایل دهه ۹۰ و قبل از شروع به کار حسن روحانی کمتر است.

طبیعی است که سقوط درآمد خالص ملی سرانه در کشور در ۸ سال دولت روحانی طی ۲ سال قابل جبران نیست؛ بنابراین با وجود رشد متوسط سالانه بالای ۴ درصدی اقتصادی کشور در دولت رئیسی، اما چون در ۸ سال دولت روحانی رشد اقتصادی به شدت نزولی بود و درآمد خالص ملی سرانه افت کرده بود، بهبود رشد اقتصادی در دولت سیزدهم، موجب افزایش سطح رفاه مردم شده، اما به سطح اوایل دهه ۹۰ بازنگشته و انتظار می‌رود با تداوم همین روند در دولت سیزدهم، سطح رفاه مردم به تدریج به روال پیش از دولت روحانی ارتقا یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • ۱۴ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مرز بازرگان کشف شد
  • درخشش اصفهانی‌ها در مسابقات کاراته انتخابی تیم ملی
  • طعنه باشگاه ذوب‌آهن: دکمه پنالتی ما خاموش شده!
  • درخشش کُشتی گیر اصفهانی در رقابت‌های بین‌المللی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • حسرت سپاهانی‌ها با درخشش چهره اصفهانی!
  • ورزش زنجان سال گذشته ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کرد