Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:04:20 GMT

چهار نظامی عربستانی در مرز یمن کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۷۴۵۱

چهار نظامی عربستانی در مرز یمن کشته شدند

تهران - ایرنا - شبکه خبری الجزیره قطر گزارش داد، چهار نظامی سعودی بامداد دوشنبه در درگیری با نیروهای حوثی (انصارالله) یمن در مرزهای جنوبی عربستان کشته شدند.

به گزارش ایرنا، الجزیره به جزئیات دقیق محل کشته شدن نیروهای عربستان اشاره ای نکرده است.
حمله نظامی سعودی به یمن در سه سال گذشته نه تنها موجب از بین رفتن انقلاب نوپای مردمی یمنی ها نشد، بلکه این جنگ خسارت های جانی و مالی زیادی را برای دو عضو فعال ائتلاف یعنی عربستان و امارات در برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر همین اساس، براساس آماری که منابع یمنی از آغاز تجاوز ائتلاف عربستان تا دی ماه 96 اعلام کردند، 247 نظامی سعودی به دست یگان تک تیراندازهای ارتش و کمیته های مردمی یمن کشته شدند.
علاوه بر تلفات جانی وارد شده به نیروهای سعودی، در این مدت، یکهزار و 200 دستگاه تانک و خودرو زرهی، 12 بالگرد آپاچی، پنج جنگنده اف 16 و بیش از 20 فروند هواپیمای جاسوسی و 10 کشتی ائتلاف سعودی بوسیله ارتش و کمیته های مردمی یمن منهدم شده است.
عربستان و امارات با تشکیل یک ائتلاف خودخوانده و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین ماه 94 به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت، حملات همه جانبه خود به این کشور فقیر عربی را آغاز کردند که در نتیجه آن 11هزار یمنی کشته، 22هزار تن دیگر زخمی و یکهزار معلول برجای گذاشته است.
شبس**9363*1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عربستان انصارالله يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از منابع خبری سوری، نیروهای مردمی تیپ قدس (نیروهای فلسطینی مورد حمایت ارتش سوریه) در کمین تروریست‌ها کشته شدند.

این کمین در شمال منطقه السخنه در شرق بیابان حمص رخ داده است.

هرچند تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شبکه خبری «ال بی سی» نیوز لبنان اعلام کرد که نیروهای وابسته به ارتش سوریه در دو عملیات که توسط گروهک تروریستی داعش انجام شد، کشته شدند.

این شبکه خبری به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

آخرین عملیات گروهک تروریستی داعش به مردادماه ۱۴۰۲ بر می گردد که در آن به یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه حمله کرد و ۲۳ نظامی این کشور را کشت.

داعش، به عنوان یک گروه تروریستی که در سال ۲۰۱۴ در مناطق وسیعی از سوریه و عراق حضور داشت، در سال ۲۰۱۹ متعاقب شکست‌های پی در پی که از سال ۲۰۱۷ متحمل شد، ناچار به ترک همه این مناطق شد.

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه یک کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه