Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > اردبیل - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۶۴ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به منظور افزایش مشارکت مردم در حفاظت و حراست از منابع طبیعی و جنگل ها برای اولین بار بین روستاییان ساکن در مناطق جنگلی این استان توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ شهامت هدایت با بیان اینکه آبگرمکن های توزیعی از مدرن ترین آبگرمکن های خورشیدی است، اظهار کرد: با این کار مردم منطقه در حفاظت از منابع طبیعی و جنگلی پیشقدم بوده و از قطع درختان جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ساکنان مناطق جنگلی بیشتر اوقات برای تامین آتش مورد نیاز خود اقدام به قطع درختان می کنند که در دراز مدت آسیب زیادی به جنگل وارد می شود و امیدواریم با توزیع آبگرمکن های خورشیدی دیگر شاهد قطع درختی در این مناطق نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ظرفیت این آبگرمکن ها ۲۰۰ لیتر است که با استفاده روستاییان و ساکنان مناطق جنگلی از آن نیاز آنها به آبگرم در طول روز تامین می شود.

 

46

 

کلید واژه‌ها : استان اردبیل - خانوار روستایی - درخت - جنگل -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل خانوار روستایی درخت جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد دپوی چوب در شهرستان بهشهر

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: پلمب یک واحد دپوی چوب به جرم خرید و فروش چوب آلات غیرمجاز جنگلی با دستور دادستان شهرستان بهشهر به علت ارتکاب مکرر به خردیدو فروش چوب آلات غیرمجاز جنگلی با حضور مسئول حراست و نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی بهشهر و با همکاری پلیس اماکن در منطقه خلیل شهر انجام شد و چوب آلات غیر مجاز کشف شده ضبط گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • پلمب یک واحد دپوی چوب در شهرستان بهشهر