Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:57:42 GMT

بانک مسکن حق پرداخت تسهیلات تجاری را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۷۵۸۶

بانک مسکن حق پرداخت تسهیلات تجاری را ندارد

کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به رانت‌های دولتی بانک مسکن، گفت: این بانک با توجه به این رانت‌ها حق پرداخت تسهیلات تجاری را ندارد و باید تمام وام‌های پرداختی‌اش در حوزه مسکن باشد. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۳ اقتصادی پول | ارز | بانک راه و مسکن نظرات

فرهاد بیضایی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برنامه دولت برای توسعه‌ای کردن بانک مسکن، اظهار کرد: بر اساس قانون، دولت موظف بوده تا اساسنامه بانک مسکن را به گونه‌ای تغییر دهد که این بانک به یک بانک توسعه‌ای تخصصی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که هنوز  این اتفاق برای بانک مسکن روی نداده است، افزود: همچنان رانت‌های دولتی در اختیار این بانک قرار می‌گیرد که این رانت‌ها را باید با یک شرط به بانک مسکن بدهند.

وی ادامه داد: شرط این است که بانک مسکن حق پرداخت تسهیلات تجاری ندارد و باید تمام وام‌ها در حوزه مسکن و با نرخ‌های قرض‌الحسنه باشد.

کارشناس اقتصاد مسکن یادآور شد: اساسا رانت‌های دولتی به‌عنوان یک پشتوانه در اختیار بانک‌ها از جمله مسکن قرار می‌گیرد تا با پشتوانه آن ریسک منابع آنها را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید؛

*افزایش سرمایه بانک مسکن از جیب مردم ایجاد رانت می‌کند

بیضایی بیان کرد: این‌که زمین یا دارایی در اختیار بانک مسکن برای افزایش سرمایه قرار می‌گیرد چیز بدی نیست، اما باید به این نکته توجه شود که این کار با هدف توسعه شدن بانک انجام می‌شود و در شرایط کنون این رانت‌ها مانند سم است.

وی با اشاره به این‌که تسهیلات بانک مسکن همچنان تجاری پرداخت می‌شود، اظهار کرد: در صورتیکه رانت‌های دولتی در نهایت منجر به توسعه‌ای شدن بانک مسکن و تحقق شرط ذکر شده (عدم پرداخت تسهیلات تجاری و پرداخت تسهیلات فقط در حوزه مسکن با نرخ قرض‌الحسنه) شود، توانایی خانوارها برای استفاده از وام افزایش می‌یابد. چراکه تسهیلات بلند مدت با نرخ قرض‌الحسنه به آنها اعطا می‌شود که اقساط ماهانه پایینی دارد.

اخبار مرتبط؛

*انحراف 8هزار میلیارد تومانی منابع بانک مسکن/ رانتخواری 3ساله بانک دولتی

انتهای پیام/

R1012188/P1361/S7,79,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط معاونت مسكن وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وزارت راه بانک مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت مسکن بازار مسکن وزارت راه بانک مسکن قیمت مسکن بازار مسکن وزارت راه بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو

فرماندار شهرستان ماکو گفت: برای ۱۵۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فرماندار شهرستان ماکو و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ از طرح اقدام ملی مسکن در سایت شهر بازرگان بازدید کردند.

نادر کاظمی در این بازدید اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر ساخت مسکن و صاحب خانه نمودن جوانان فاقد مسکن و اقشار کم درآمد جامعه ضروری است این طرح با کیفیت و اهتمام ویژه پیگیری و اجرایی شود.

وی افزود: برای ۱۵۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان ماکو با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدهم توجه به بحث نهضت ملی مسکن است، گفت: میانگین ساخت اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو از سطح استانی بالاتر است.

کاظمی ادامه داد: در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن شهرستان ماکو تا فروردین ماه ۱۴۰۳ عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰۰ واحد آغاز شده است که دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

کد خبر 745564

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان