Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعى وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سرطان پستان و آمار ابتلا به این بیماری در سنین جوانی گفت: آمارها نشان مى دهد كه ٥٠ درصد موارد ابتلا به سرطان پستان در زنان ايرانى در سنين پايين تر از ٥٠ سالگى رخ مى دهد در حالى كه در كشورهاى توسعه يافته اين آمار ٢٢ درصد است؛ در واقع آمار ابتلا به اين بيمارى در اين رنج سنى ٢ برابر كشورهاى توسعه يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایازی تصریح کرد: نسبت ٢ برابری ابتلا به سرطان پستان در سنین زیر٥٠ سالگی  در مقایسه با کشورهای توسعه یافته آمار تکان دهنده ای محسوب می شود و وزارت بهداشت در این راستا اجتماعی شدن سلامت را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: آیا سرطان سینه با نمونه برداری در بدن پخش می شود؟

سرطان پستان قاتل شماره ٢ زنان ایرانی

معاون اجتماعى وزارت بهداشت با بیان اینکه پس از بیماری های قلبی عروقی دومین علت مرگ زنان ایرانی ناشی از سرطان پستان است، اظهار کرد: اغلب این سرطان در خانم های ایرانی زمانی تشخیص داده می شود که بیماری متاستاز داده و درمان بیماری در این مرحله دشوار است اما این به معنای ان نیست که سرطان پستان درمان ندارد.

وى در ادامه به آمار ابتلا به سرطان پستان در زنان جوان ايرانى اشاره كرد و گفت: آمار ابتلا به سرطان پستان در زير ٤٠ سال ٢٥ درصد بوده در حالى كه اين آمار در كشورهاى توسعه يافته ٤.٥ درصد است، اين آمار نشان مى دهد كه خانم هاى جوان ايرانى برخلاف باورها كمتر به سلامتى خود توجه مى كنند.

آمار ابتلا به سرطان پستان در زنان ايرانى

ايازى به آمار ابتلا به سرطان پستان در زنان ايرانى اشاره كرد و افزود: يكى از بيمارى هاى كه در سنين جوانى در ايرانى شيوع دارد سرطان پستان است، آمار ابتلا به سرطان پستان در ايران ٣٣ از هر ١٠٠ هزار نفر بوده كه اين آمار ٢ برابر كشورهاى توسعه يافته است.

وى در ادامه با تاكيد بر تشخيص به موقع سرطان پستان در زنان گفت: اقدامات پيشگيرانه در تشخيص سرطان بسيار حائز اهميت است ، وقتى فردى نشانه هاى اوليه بيمارى را مشاهده مى كند بايد به پزشك مراجعه كند تا با تشخيص دقيق و به موقع بتوان بيمارى را درمان كرد زيرا درمان سرطان پستان در مراحل اوليه آسان است اما درمان در مراحل پايانى بيمارى دشوار است و حتى مى تواند موجب مرگ فرد شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد: اجتماعی شدن سلامت و مشارکت مردم در پیشگیری از بیماری و سبک زندگی سالم بسیار تاثیرگذار است در سیاست های کلی نظام سلامت تاکید شده است که دستگاه های فرهنگی هنری در  حوزه سلامت نقش خود را ایفا کنند تا با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی جامعه سالم داشته باشیم و مردم خود در پیشگیری از بیماری ها مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: مبتلایان به «سرطان سینه» چشم انتظار بیمه/ این بانوان ماموگرافی را فراموش نکنند

فعالیت ۶۸۰  سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت

ایازی اظهار کرد: افراد باید دغدغه سلامتی خود را داشته باشند اما این مضوع کمتر در کشور ما مورد توجه بوده است و شاید دلیل اینکه برخی بیماری ها در کشور ما شیوع بیشتری نسبت به کشورهای های توسعه دارد همین موضوع باشد.

وی یادآور شد: وزات بهداشت در همین راستا اجتماعی شدن سلامت را در دستور کار قرار داده است و کانون های سلامت راه اندازی می شوند و ۶۸۰ سازمان مردم نهاد حوزه سلامت داریم هرچند که این تعداد سازمان مردم نهاد حوزه سلامت به نسبت جمعیت ۸۰ میلیونی کشور بسیار اندک است هر چند نقش جدی در حوزه سلامت ایفا می کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل فشارخون می‌تواند از ابتلا به فیبروم رحمی پیشگیری کند

به گزارش هلث دی نیوز، زنان میانسالی که در یک مطالعه جدید تا ۱۷ سال تحت نظر بودند، در صورت درمان فشار خون بالا با دارو، ۳۷ درصد کمتر احتمال داشت که به این عارضه دردناک مبتلا شوند.

«سوزانا میترو»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه کایسر کالیفرنیا، گفت: «بیماران مبتلا به فشار خون ۴۵ درصد بیشتر در معرض خطر فیبروم‌های گزارش‌شده جدید بودند».

فیبروم های رحمی تومورهای خوش خیم اما دردناکی هستند که در رحم ایجاد می‌شوند و تا سن ۵۰ سالگی تا ۸۰ درصد زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

فیبروم ها می‌توانند باعث درد و خونریزی شوند، اما در حال حاضر هیچ روش شناخته شده‌ای برای پیشگیری از آنها وجود ندارد.

در مطالعه جدید، گروه تحقیق داده‌های سال‌های ۱۹۹۶-۲۰۱۳ را برای ۲۵۷۰ زن آمریکایی که از سن ۴۵ سالگی در مطالعه سلامت زنان در سراسر کشور ثبت نام کرده بودند، تجزیه و تحلیل کرد.

همه این زنان در زمان پیوستن به مطالعه هیچ سابقه قبلی فیبروم نداشتند، اما طی ۱۷ سال بعد، ۲۰ درصد چنین تشخیصی را دریافت کردند.

فشار خون زنان نیز در طول زمان پیگیری شد.

محققان دریافتند که ارتباط قوی بین فشار خون و احتمال رشد فیبروم رحم در زنان وجود دارد.

به عنوان مثال، افرادی که فشار خون تشخیص داده نشده و درمان نشده داشتند، ۱۹ درصد بیشتر در معرض ابتلا به فیبروم بودند، در حالی که آنهایی که فشار خون بالا درمان شده داشتند، ۲۰ درصد با خطر کمتری مواجه بودند.

این تیم افزود، زنانی که فشار خون بالا خود را با یک دسته خاص از داروها به نام مهارکننده‌های ACE درمان کردند، ۴۸ درصد کاهش خطر ابتلا به فیبروم را داشتند.

هنوز ارتباط دقیق بین فشار خون و خطر فیبروم مشخص نیست، اما اگر ارتباط علت و معلولی باشد، استفاده از داروهای ضد فشار خون در صورت لزوم ممکن است فرصتی برای جلوگیری از رشد فیبروم در این مرحله پرخطر زندگی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کنترل فشارخون می‌تواند از ابتلا به فیبروم رحمی پیشگیری کند
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری