Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این مشکل از قرار معلوم به جمعیت بهره بردار از آب بر می گردد که به گفته اهالی کفاف نمی دهد و باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.
اهالی روستای تیمور آباد پلدختر هر روز با قطعی یا افت فشار آب مواجه هستند بطوریکه زندگی روزمره آنها مختل شده است.
یکی از اهالی روستای تیمورآباد درباره این مشکل به خبرنگار ایرنا گفت: لوله کشی آبی که حدود 16 سال برای تامین آب روستای تیمورآباد از طرف شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدختر صورت گرفته به نام ما و به کام ساکنان روستای کیان آباد تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منوچهر بازوند افزود: انشعاب آب آشامیدنی روستای ما از روستای کیان آباد می گذرد لذا قبل از اینکه آب به روستای ما برسد آن را برای مصرف گاو و گوسفند خود استفاده می کنند که این مسئله موجب شده از مقدار آب آشامیدنی روستای تیمورآباد کاسته شود.
وی گفت: عده ای از ساکنان روستای کیان آباد در بالا دست روستای ما اقدام به ساخت مسکن نموده و در آنجا سکنی گزیده اند که آنها نیز لوله کشی آب آشامیدنی خود را از همین انشعاب کشیده اند و بر مشکلات افزوده اند.
یکی دیگر از اهالی روستای تیمورآباد پلدختر اظهار داشت: انشعاب آب آشامیدنی این روستا دستخوش تجاوز اهالی روستای کیان آباد شده در حالی که بهره برداران واقعی آن به خاطر قطعی یا افت فشار آب مدام در مضیقه هستند.
مرتضی لطفی پور با انتقاد از شرکت آب و فاضلاب روستایی افزود: این شرکت نباید اجازه دهد که دامداران و ساکنان روستای کیان آباد از انشعاب آب تیمورآباد استفاده کنند و لازم است آنها را از هم مجزا و تفکیک کند.
یک بانوی روستای تیمورآباد نیز گفت: قطعی آب یا افت فشار آب مشکل همیشگی اهالی این روستا است و اهالی روستا را تحت فشار قرار داده است.
ماه بانو نیازی افزود: قطعی آب آشامیدنی موجب شده نتوانیم کارهای روزمره خود مانند آشپزی، ظرف شستن و غیره را به خوبی انجام دهیم و برای سایر مصارف خانگی با مشکل جدی مواجه هستیم.
دهیار روستای تیمورآباد پلدختر در این باره با گلایه از کم آبی و بی آبی در این فصل سال در روستا گفت: روستای تیمورآباد با بیش از 64 خانوار و 233 نفر جمعیت با قطعی و افت شدید فشار آب مواجه است.
مظفر لطفی پور افزود: لوله آب آشامیدنی روستای تیمورآباد در سال 81 برای 50 خانوار لوله گذاری و نصب شد که از داخل روستای کیان آباد عبور می کند.
وی تصریح کرد: هم اکنون پس از گذشت 16 سال تعداد ساکنان و خانوار این روستا به 130 خانوار افزایش پیدا کرده و دیگر مقدار آبی که برای این روستا می آید پاسخگوی جمعیت ساکن در روستا نیست.
دهیار روستای تیمورآباد افزود: دامداران روستای کیان آباد با بیش از 2 هزار دام سبک و حدود 150 دام سنگین بدون احتساب گوساله ها نیز از آب روستای تیمورآباد استفاده می کنند با این وجود شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدختر به این دامداران مجوز کنتور آب داده است.
وی گفت: از آنجا که لوله آب بر روستای تیمورآباد از داخل روستای کیان آباد می گذرد، بخشی از این روستا به نام تازه آب در پایین دست طی 15 سال اخیر به 70 خانوار رسیده اند و آنها نیز آب آشامیدنی خود را از همین لوله تامین می کنند.
لطفی پور افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدختر برای بخش جدید روستا به نام تازه آباد در رابطه با تامین آب آشامیدنی اقدامی نکرده و از آب روستای تیمورآباد مصرف می کنند در صورتی که این شرکت می بایست برای تامین آب آشامیدنی این قسمت از روستا تدابیری در نظر می گرفت.
وی اضافه کرد: هم اکنون از مقدار آب آشامیدنی که برای 50 خانوار در نظر گرفته شده در شرایطی کنونی تعداد 135 خانوار استفاده می کنند که پاسخگو نیست.
دهیار روستای تیمور آباد گفت: این دهیاری به نمایندگی از اهالی روستا خواستار سه اقدام برای تامین آب آشامیدنی خود و رفع مشکل بی آبی در روستا هستند.
وی افزود: دامداران روستای کیان آباد به جای استفاده از آب آشامیدنی برای مصرف دام از آب رودخانه کشکان که در 100 متری آنها است استفاده کنند یا اینکه مانند روستای مورانی از آب ذخیره شده تانکر برای دام ها مصرف نمایند.
لطفی پور تصریح کرد: لوله آب بر روستای تیمورآباد را همانند دیگر روستاها مجزا کنند و برای بخش تازه آباد روستای کیان آباد انشعاب دیگری در نظر بگیرند.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدختر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: منبع آب آشامیدنی روستای تیمور آباد در بخش بالایی روستای کیان آباد واقع شده و به ناچار انشعاب آب روستای تیمورآباد باید از روستای کیان آباد عبور کند.
مرتضی کاییدی اظهار داشت: تعدادی از اهالی روستای کیان آباد اقدام به انشعاب بدون مجوز نموده اند و به جز 2 واحد دامداری که شرکت آب و فاضلاب روستایی به آنها مجوز انشعاب داده مابقی انشعاب غیرمجاز دارند.
وی افزود: اهالی روستای کیان آباد به جای استفاده از آب رودخانه برای مصارفی مانند دام ها و آبیاری باغات و باغچه ها از آب آشامیدنی استفاده می کنند که همه این مسایل موجب کاهش فشار آب و یا قطعی آن شده است.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدختر گفت: تعدادی از ساکنان روستای تیمورآباد اقدام به ساخت مسکن در سطحی بالاتر از سطح مخزن نموده اند که این امر موجب شده آب آشامیدنی آنها قطع و یا با افت فشار شدید مواجه شود.
وی افزود: از طرفی این روزها به خاطر برقی بودن چاه های تامین کننده آب آشامیدنی قطعی برق موجب قطع شدن آب در روستاها می شود.
کاییدی گفت: روزانه قطعی 2 ساعته برق 10 چاه آب واقع در روستای گل گل موجب قطعی آب و ایجاد بحران در شهر و روستاها می شود.
وی افزود: در راستای رفع مشکل قطعی و افت فشار آب آشامیدنی روستای تیمورآباد دامداران و ساکنانی که اقدام به انشعاب غیرمجاز نموده اند را شناسایی، به دادگاه معرفی و برای آنها تشکیل پرونده شده است.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدختر اظهار داشت: برای رفع قطعی روزانه برق که موجب قطعی آب در این روستاها و شهر می شود از طریق فرمانداری و تماس با مدیرعامل برق استان پیگیر موضوع شدیم که در رابطه با جلوگیری از قطع برق چاه های تامین کننده آب قول مساعد داد.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
7272/3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 برق تجاوز زندگی روزمره شرکت آب و فاضلاب مسکن جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان

به گزارش «تابناک»، مهرداد حسن‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار نارنجی جوی در هرمزگان، اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های شب گذشته ۴ روستا در جاسک تخلیه و در سه اردوگاه اسکان اضطراری داده شدند.

وی تعداد خانوار این روستاها را ۱۸۰ خانوار دانست و افزود: ۱۰۰ دستگاه چادر و به اندازه نیاز اقلام زیستی و خوراکی توسط جمعیت هلال‌احمر استان بین این افراد توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تصریح‌کرد: در جزیره قشم با توجه به حجم بالای بارندگی که وجود داشت ۸۰ خانوار از مسافرین نیز در اماکن ورزشی جزیره اسکان اضطراری داده شدند.

حسن‌زاده ادامه داد: در حال حاضر برق ۱۶ روستا در استان هرمزگان قطع است و بخش عمده قطعی‌ها حاصل سقوط تیرهای برق است؛ البته این آمارها متغیر است و تلاش‌ها برای تعویض تیرهای برق در حال انجام است.

وی اظهار داشت: تا این لحظه آسیب دیدگی ۱۹۱ تیر برق فشار متوسط گزارش شده که از این بین ۱۴۱ تیر برق تعویض شده و مابقی تیرها نیز در حال تعویض هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بیان کرد: از ۶۱ مورد سقوط تیرهای برق فشار ضعیف نیز ۴۱ مورد تعویض صورت گرفته و ۱۵۸ مورد نیز اصلاح پاره شدن کابل‌ها و سیم‌های برق انجام شده است.

حسن‌زاده با اشاره به تعویض ۱۲ ترانس برق، عنوان‌کرد: از ابتدای بارش‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ مشترک اتصالشان را به شبکه برق از دست داده‌اند که این آمار تاکنون به ۱۲۰۰ مشترک رسیده است و برق اکثر مشترکین وصل شده است.

وی بیان‌کرد: در حوزه آب نیز بالغ بر ۲۰ روستا آب شرب‌شان قطع شده است و عمده این قطعی‌ها به دلیل از بین رفتن محور روستایی و لوله‌های در مسیر یا قطع شدن برق منطقه متأثر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر همه محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان
  • تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد ۸ مصدوم برجا گذاشت
  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • سیل راه ۴ روستای قلعه گنج را مسدود کرد
  • صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم
  • قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • ورود روان آب به روستای زین آباد داراب
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی