Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان گفت: در زمان حاضر 35 درصد از مجموع ظرفیت تصفیه‌ خانه‌های موجود شهرک‌های این استان بهره‌گیری می‌شود.

حسن آل‌بویه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ظرفیت ایجادشده در تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی استان را یک میلیون و 696 هزار مترمکعب اعلام کرد.
وی اظهارداشت : پنج شهرک صنعتی استان دارای تصفیه‌خانه هستند که به صورت برخط پایش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سمنان در گام اول با ظرفیت 2 هزار و400 مترمکعب به بهره برداری رسید که ظرفیت نهایی آن هفت هزار و 200 مترمکعب در شبانه‌روز است.
وی خاطرنشان کرد: 419 واحد صنعتی به این تصفیه‌خانه متصل‌ هستند و خروجی پساب این مجموعه که تمام آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود 17 لیتر بر ثانیه است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان بیان کرد: در شهرک صنعتی سمنان 153 لیتر برثانیه آب برداشت می شود که 111 لیتر بر ثانیه به طور مستقیم در فرآیند تولید در واحدها مصرف می شود که 73 درصد کل آب تولیدی در این شهرک است.
آلبویه با اشاره به نیاز 140 هکتاری شهرک صنعتی سمنان به فضای سبز گفت : طی سال آینده 10 هزار نهال به این مجموعه اضافه می شود.
وی با بیان این که در شهرک صنعتی سمنان یک میلیون و 978 هزار مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود، افزود: 39 درصد از این میزان از پساب تصفیه‌شده است.
وی گفت: در فضای سبز شهرک صنعتی سمنان 206 کیلومتر سامانه آبیاری قطره ای انجام شده و برای تکمیل باید یکهزار و 80 کیلومتر دیگر از این سامانه برای نگهداری و حفظ فضای سبز موجود اجرا شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خاطر نشان کرد : ضریب تبدیل تصفیه‌خانه های شهرکهای صنعتی استان 64 درصد است.
از چهار میلیون و 295 هزار متر مکعب آب مصرفی صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان سمنان 74 درصد به طور مستقیم در فرآیند تولید مصرف می شود.
واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان سمنان 15 هزار شغل ایجاد کرده‌اند.
کل آب تولیدی در سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب است که سهم بخش صنعت و خدمات در حدود پنج درصد است.
6103/6026

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شهرك صنعتي سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت در راه‌های مواصلاتی بزرگترین مشکل شهرستان بردسکن است

حجت‌الاسلام علی اصغر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود حدود ۱۰۸۰ کیلومتر راه در محدوده شهرستان بردسکن اظهار کرد: متأسفانه حتی یک کیلومتر از راه‌های مواصلاتی این شهرستان، جاده استاندارد و دو بانده نیست که مساله منجر به فوت ۱۹ نفر و مصدومیت ۴۶۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی یازده ماه گذشته شده است.

امام جمعه بردسکن تصریح کرد: با وجود اینکه توسعه و اصلاح راه‌های مواصلاتی طی سال‌های گذشته همواره از وعده‌های انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس بوده است ولی تاکنون اقدامی در این رابطه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه شغل هشتاد درصد مردم این شهرستان کشاورزی و دامداری است ابراز کرد: دامداری شهرستان با گرانی نهاده‌های دامی از بین رفته است و با سخت‌گیری‌های جهاد کشاورزی بر چاه‌های آب با بهانه کمبود برق برای ۳۶۰ حلقه چاه شهرستان که با موتور برق کار می‌کنند، اکثر این چاه‌ها بلا استفاده می‌ماند.

امینی با اشاره به ضرر شش میلیارد تومانی شهرستان بردسکن از ناحیه کشاورزی درباره سوخت پمپ‌ها در اثر ناترازی تولید برق گفت: این شهرستان در برداشت پنبه، انگور و انجیر پنجاه درصد کاهش برداشت داشته است که با این روند کشاورزی منطقه هم به سرنوشت دامداری آن مبتلا خواهد شد و این روند باعث سرازیر شدن جمعیت زیادی از روستاها به شهرها خواهد شد.

امام جمعه بردسکن از قطع میانگین برق چاه‌ها به مدت پنج ساعت در شبانه‌روز خبر داد و افزود: شایعه شده است که این قطعی برق به هفت ساعت در شبانه‌روز افزایش خواهد یافت؛ افزون بر این هر سال چهار ماه خرداد تا شهریور برق موتور چاه‌ها قطع است که گفته‌اند احتمال افزایش این مدت هم وجود دارد که در نتیجه ضرر غیر قابل جبرانی به کشاورزی منطقه وارد خواهد شد.

وی یکی دیگر از معضلات شهرستان بردسکن را مشکل درمانگاه تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: حدود چهل هزار نفر از جمعیت شهرستان بردسکن تحت پوشش بیمه درمانی تأمین اجتماعی هستند؛ تا به حال دو زمین را برای ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی کلنگ زده‌اند، اما هر بار به دلایل غیر منطقی این ساخت و ساز به شروع نشده است.

امینی با اعلام اینکه حدود هشت ماه پیش در هفته دولت زمین دیگری برای درمانگاه تأمین اجتماعی کلنگ زنی شده است تصریح کرد: این بار هم زمزمه‌هایی مبنی بر تعویض زمین به گوش می‌رسد؛ این در حالی است که برای درمانگاه یک بار بودجه مقرر شد و به خاطر همین مشکلات زمین بودجه آن به مرکز برگشت داده شد.

امام جمعه بردسکن یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان بردسکن را راه‌اندازی درست و منطقی شهرکی صنعتی عنوان کرد و گفت: شهرک‌های صنعتی بردسکن با حدود ۳۵ سال سابقه، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است؛ اگر این شهرک صنعتی به شهر مجاور واگذار شود، بردسکن هیچ شهرک صنعتی نخواهد داشت؛ البته تمام زیر ساخت‌های شهرک صنعتی فراهم است اما کار پیش نرفته و واحدهای تولیدی کمتر از انگشتان در این شهرک مشغول به کار هستند که این موضوع در کنار بیکاری مردم آزار دهنده است.

وی در بیان موضوعی دیگر از مشکلات مردم بردسکن اظهار کرد: گلزار شهدا سیصد شهید دارد که بنیاد شهید برای ۲۵۷ شهید که پدر و مادرشان در این شهرستان مانده‌اند پرونده دارد؛ اکنون شاهد از بین رفتن قبور شهدا هستیم که وجود توجه به این مسأله از مرکز را استدعا داریم.

کد خبر 6064392

دیگر خبرها

  • محرومیت در راه‌های مواصلاتی بزرگترین مشکل شهرستان بردسکن است
  • بازچرخانی آب در شهرک صنعتی امیریه
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲