Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@06:52:41 GMT

ولیعهد عربستان به مادرش هم رحم نکرد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۷۹۵۷

ولیعهد عربستان به مادرش هم رحم نکرد

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه ال موندو اسپانیا در گزارشی نوشت که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، مادر خود «فهدة بنت فالح» را با دستور مستقیم در حبس خانگی قرار داده است و هیچ کس جز با اجازه محمد بن سلمان نمی‌تواند با وی دیدار کند.

این موضوع بعد از آن اتفاق افتاد که مادر بن سلمان در قدرت پسرش برای تحمل مسئولیت حاکمیت در عربستان ابراز تردید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بن سلمان نگرانی‌هایی در خصوص تاثیرگذاری فهدة بنت فالح بر تصمیمات شاه عربستان داشت که در حال حاضر اوضاع جسمی مناسبی ندارد.

این گزارش در ادامه به تصمیم مقامات عربستان برای رفع ممنوعیت از رانندگی زنان در این کشور اشاره و تاکید کرد که این تصمیم نمی‌تواند بر اوضاع نابسامان زنان در عربستان سرپوش بگذارد.

فهدة بنت فالح همسر سوم ملک سلمان پادشاه کنونی عربستان و مادر 6 نفر از 13 فرزند وی است که در یک کاخ کوچک و به دور از همسرش در حبس خانگی قرار گرفته است. فهدة در حال حاضر تنها همسر رسمی ملک سلمان به شمار می‌رود. چراکه سلطانة بنت ترکی همسر دیگر وی در سال 2011 از دنیا رفته و ملک سلمان سارة بنت فیصل را نیز طلاق داده است.

الموندو می‌نویسد که 14 نفر از مسئولان عالی‌رتبه آمریکایی به شبکه آمریکایی nbc تاکید کردند که شاهزاده فهدة در حبس خانگی قرار دارد. آنها اعلام کرده‌اند که وی حدود سه سال است که با محمد بن سلمان دیدار نکرده است.

این روزنامه همچنین به نقل از خالد بن فرحان آل سعود که از شاهزادگان خاندان حاکم عربستان است و به عنوان پناهنده در آلمان زندگی می‌کند، این موضوع را تأیید کرده و می‌گوید این اتفاق زمانی افتاد که شاهزاده زن سعودی تمایل خود را برای تقسیم قدرت میان محمد و سایر برادران اعلام و ابراز داشت که محمد بن سلمان آمادگی لازم برای رهبری کشور را ندارد.

این معارض سعودی ابراز داشت محمد بن سلمان این تصمیم را در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما اتخاذ کرده است. بنابر گزارش‌های جاسوسی آمریکا پادشاه عربستان که اوضاع جسمی مساعدی ندارد، همه روزه از سرنوشت همسرش سوال می‌کند و اطرافیان به او می‌گویند که او در سلامت است و برای مداوا به خارج از عربستان سفر کرده است.

ملک سلمان حتی در سفری که در سپتامبر سال 2015 به آمریکا داشت، در دیدار با باراک اوباما در کاخ سفید به او گفت که همسرش برای مداوا در یکی از بیمارستان‌های نیویورک است. اما اوباما که از سرنوشت همسر ملک سلمان اطلاع داشت، او را از واقعیت ماجرا مطلع نکرد.

خالد همچنین تاکید می‌کند که ملک سلمان دچار آلزایمر شده و از اوضاع نابسامان مزاجی رنج می‌برد.

این روزنامه فرانسوی همچنین به نحوه انتقال حاکمیت در عربستان اشاره کرده و می نویسد که ولیعهد کنونی از پدرش خواسته است که به جای نوشته بیانیه‌ای برای انتقال قدرت به فرزندش، شخصاً در یک سخنرانی تلویزیونی این موضوع را اعلام کند تا شک و تردیدها را از بین ببرد.

الموندو مسیر پادشاهی محمد بن سلمان را هموار توصیف کرده و می‌نویسد که وی طی 12 ماه گذشته موفق شده حاکمیت خود در کشور را تقویت کند. وی در همین راستا سیاست عربستان در خصوص اسرائیل را تغییر داده و مجموعه‌ای از اصلاحات اقتصادی و اجتماعی را در کشور به راه انداخته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصادی و اجتماعی بیمارستان رانندگی زنان سلامت عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش

روز گذشته زن جوانی در حالی که به شدت گریه و بی‌قراری می‌کرد با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در استان کرمان در حالی که کودک ۴ ساله‌اش هم داخل خودرو بوده خبر داد.

شاکی گفت: خودرویم کنار خیابان خاموش شد و نمی‌توانستم آن را روشن کنم. بچه‌ام هم داخل خودرو بود. همان موقع ۲ مرد به بهانه کمک برای روشن کردن خودرو به من نزدیک شدند و یکی از آنها پشت فرمان نشست و دیگری شروع به هل دادن خودرو کرد که ناگهان خودرو روشن شد و هر دو سوار بر آن فرار کردند و بچه‌ام را هم با خودرو دزدیدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر گفت: در پی تماس این خانم، تیم‌های گشت انتظامی تمامی محور‌های اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و در نهایت واحد گشت کلانتری ۱۲ بم در کمتر از یک ساعت خودرو سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کرد و کودک خردسال را که داخل خودرو بود به والدینش بازگرداند.

وی افزود: بلافاصله پس از این عملیات نیز سارقان فراری با اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ عبدلی‌نسب گفت: این دو سارق زمانی که این خانم را با خودرو معیوب کنار خیابان مشاهده کرده بودند، در پی روشن کردن خودرو وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت خودرو خود را در حالت روشن ترک نکنید و در صورت معیوب شدن خودرو به افراد غریبه اعتماد نکنید.

منبع: ایران

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم