Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس ارشد مدیریت گردشگری گفت: مسافران را به دیدن جاذبه‌های گردشگری روستایی ترغیب کنیم.

کیانوش بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: باید در زمینه آموزش در صنعت گردشگری دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستانی با این دیدگاه که آنان با آشنایی جوانب حوزه گردشگری در آینده می‌توانند آن را به عنوان رشته دانشگاهی و شغل خود انتخاب کنند، نگاه آنها را به این سمت تغییر ‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به این ترتیب جوانان در انتخاب رشته دانشگاهی، رشته گردشگری را مدنظر قرار داده و مشاغل منبعث از حوزه گردشگری را مورد توجه قرار می‌دهند.

بیرانوند تصریح کرد: از سال 93 تا سال 95 رشته گردشگری در دانشگاه آزاد هیچ‌گونه متقاضی نداشته و در عوض حسابداری مدیریت دولتی و بازرگانی و... متقاضی زیادی دارند، اما گردشگری در بین رشته‌های انتخابی جایگاه چندانی ندارد.

این کارشناس ارشد مدیریت گردشگری اضافه کرد: ما باید نگاه و درک دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستانی را نسبت به رشته گردشگری اصلاح کنیم تا در موقع انتخاب رشته، گردشگری را نیز با علم و علاقه انتخاب کنند.

وی یادآور شد: از طرفی صنایع دستی مختص به استان در توسعه گردشگری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، کسانی که در مشاغل فنی و حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند نسبت به صنایع دستی که به حوزه گردشگری مرتبط هستند، باید نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

بیرانوند خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش جوامع محلی و ایجاد درآمد پایدار در قالب تورهای گردشگری، مسافران را به دیدن جاذبه‌های مناطق روستایی ترغیب می‌کنیم تا بلکه بتوانیم ضمن معرفی ظرفیت‌های روستاها گاهی در تأمین معیشت و اقتصاد خانواده‌های روستایی برویم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام گردشگري منطقه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کریمیان با اعلام این خبر، گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

وی به متقاضیان شرکت در این آزمون توصیه کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.
وی در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • همه چیز درباره بخش نوعی نگاه، فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۲۴
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری