Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@10:28:24 GMT

علی ربیعی:آمارسازی اشتغال صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۸۰۲۴

علی ربیعی:آمارسازی اشتغال صحت ندارد

به گزارش برنا،طرح این موضوع با اعتراض تعدادی از نمایندگان روبرو شد که مهاجرت این قشر نشان از کاهش آمار بیکاری نیست که دکتر منصوری نیز در پاسخ گفت:سخن بنده نیز تایید حرف شماست.

نمایندگان که از سخن معاون وزیر قانع نشده بودند لذا بحث آمارسازی و تحریف شاخص اشتغال در جلسه مطرح گردید.

در ادامه  دکتر ربیعی در این خصوص توضیح مفصلی ارائه نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:آمار دارای شاخص هایی می باشد که توسط بنده و همکاران تعریف نشده است  بلکه 60 سال است در کشور سنجش بدین منوال صورت می گیرد.

شاخص اشتغال مرکز آمار  از  زمان جنگ و در تمام دولتها بر همین منوال بوده است و آقای پروفسور عادل آذر طراح آن بوده است و پس از ایشان نیز جانشینان ایشان ادامه دهنده آن بوده اند.

وی ضمن تایید این موضوع که این بدان معنا نیست که بیکاری وجود ندارد تاکید نمود اگر دنبال راهکار برای اشتغال و رفع بیکاری هستیم تنها منبع معتبر شاخصهای اعلام شده توسط مرکز آمار می باشد لذا با تکیه بر این آمار باید به راهکارهای بهتر برسیم و متولی اعلام این آمارها بنده و همکاران نیستیم و آمارسازی به هیچ عنوان صحت ندارد.

ربیعی افزود:نرخ بیکاری از جمعیت فعال اندازه گیری شود.وقتی تعدادی از جمعیت فعال استان به هر دلیلی مهاجرت می نمایند طبیعتاً  تعداد بیکاران  در جمعیت آماری کمتر خواهد شد.

او افزود:البته اگر این مهاجرت به دلیل بیکاری باشد قطعا دستاوردهایی در خصوص رفرم تعریف اشتغال زایی خواهد داشت.و نشاندهنده آن است که در بخشی از اشتغال استان به اشباع رسیده است و باید در بخش دیگر اشتغال زایی نمود به طور مثال باید به سمت صنایع بسته بندی  یا صنایع فرآوری حرکت نمود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اردبیل اشتغال شاخص معاون وزیر مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری

سازمان تامین اجتماعی به منظور حمایت از افراد شاغل طرحی را به عنوان بیمه بیکاری در نظر گرفت تا در صورت بیکار شدن کارکنان آنها بتوانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند و امرار معاش کنند.

اما به گفته شهروندخبرنگار با وجود اینکه در سال جدید تمامی حقوق ها افزایش یافته است اما این افزایش شامل بیمه بیکاری نمی شود.

وی با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و درود بنده ٢۴ سال پرداختی بیمه دارم و هنگامی که هرساله افزایش می‌خورد ما هم با همان افزایش همه ساله بیمه را پرداخت می کردیم. اکنون بنده یکسال و نیم تعدیل شدم و از بیمه بیکاری استفاده می‌کنم. اما با وجود اینکه در سال جدید همه حقوق‌ها افزایش داشته اما فقط بیمه بیکاری هست که افزایش شاملش نمی شود و وقتی این موضوع را پیگیری کردم به من اعلام کردند قانون افزایش نداریم. اما همه چیز گران شده است و از سوی دیگر بنده مستاجر و متاهل هستم و فرزند دانشجو دارم خواهش می‌کنم این موضوع را رسیدگی کنید مشکل خیلی از مردم است.

منبع: رنجبر - شهروند خبرنگار

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است