Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا - معاون آبزي پروري اداره کل شيلات سيستان و بلوچستان گفت: از ابتداي سالجاري تاکنون افزون بر 400 تن ميگو از استخرهاي پرورش ميگو گواتر چابهار برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

ميران صداقتي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: امسال 45 مزرعه 20 هکتاري به زيرکشت ميگو رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه برداشت ميگو تا مرداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پيش بيني مي شود تا پايان فصل برداشت بيش از هزار و500 تن ميگو برداشت شود.
معاون آبزي پروري اداره کل شيلات سيستان و بلوچستان گفت: سطح زير کشت ميگو در سالجاري نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 300 هکتار افزايش داشته است.
وي ادامه داد: از مجموع 400 تن ميگوي برداشت شده بيش از40 تن ميگو به کشورهاي عمان و امارات متحده عربي صادر شده است.
صداقتي بيان کرد: به طور متوسط هر هکتار مزارع پرورش ميگو زمينه اشتغال 2 نفر را فراهم کرده است و پيش بيني مي شود از هر هکتار با سيستم هوادهي بيش از 2 تا سه تن برداشت شود.
وي با بيان اينکه براي نخستين بار 250 ميليون پست لارو (بچه ميگو) در مرکز تکثيرميگوي آبزي پرور کنارک در جنوب سيستان و بلوچستان توليد شده است، خاطرنشان کرد: توليد پست لارو در اين شهرستان دسترسي آسان پرورش دهندگان براي افزايش سطح زير کشت و پرورش ميگو را در استان فراهم کرده است.
معاون آبزي پروري اداره کل شيلات سيستان و بلوچستان گفت: 20 سايت مستعد پرورش ميگو با مساحت حدود 42 هزار هکتار در سواحل چابهار و کنارک شناسايي شده است.
وي اظهار داشت: منطقه گواتر با ساحلي پاکيزه و بدور از آلودگي هاي صنعتي و شهري بهترين مکان براي پرورش ميگو در کشور است.
صداقتي با بيان اينکه چابهار به دليل نزديکي به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب است خاطر نشان کرد: درجه حرارت سواحل اين شهرستان در هشت ماه از سال مناسب براي پرورش ميگو است که اين امر سبب شده تا کارشناسان اين منطقه را به بهشت آبزي پروي تشبيه کنند.
وي افزود: سايت پرورش ميگو گواتر با چهار هزار هکتار مساحت 660 هکتار تاسيسات زيربنايي دارد که به 2 فاز شمالي و جنوبي تقسيم بندي شده است.
معاون آبزي پروري اداره کل شيلات سيستان و بلوچستان ادامه داد: فاز شمالي 107 مزرعه با تيپ 20 هکتاري طراحي شده که هم اينک 92 مزرعه با سطح مفيد حدود هزار و 410 هکتار به بهره برداري رسيده است.
وي اظهار داشت: 6 مزرعه 200 هکتاري در فاز جنوبي نيز طراحي شده که هم اينک سه مزرعه کامل و يک مزرعه تا 50 درصد با سطح مفيد 430 هکتار به بهره برداري رسيده است.
صداقتي با بيان اينکه تمامي زيرساخت ها براي سرمايه گذاري در بخش پرورش ميگو در سايت گواتر چابهار فراهم شده است خاطرنشان کرد: 47 کيلومتر جاده دسترسي آسفالته، 19 کيلومتر دايک حفاظتي به ارتفاع بيش از پنج متر، 33 کيلومتر کانال آبرساني، 39 کيلومتر کانال زهکش و 50 کيلومتر شبکه برق در سايت گواتر تا کنون اجرا شده است.
به گزارش ايرنا حدود 24 هزار صياد در قالب 34 تعاوني صيادي در آب هاي ساحلي شهرستانهاي کنارک و چابهار به وسيله 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قايق مشغول صيد و صيادي هستند.
سيستان و بلوچستان به سبب گستردگي منابع آبي داراي 2 اداره کل شيلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شيلات سيستان و بلوچستان(آبهاي داخلي) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظيفه کنترل و حمايت از منابع آبي داخلي و اداره کل شيلات سيستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهاي درياي عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کيلومتري جنوب زاهدان مرکز استان سيستان و بلوچستان از 3 شهر به نام هاي چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکيل شده است.
3043**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرگزی رئیس اداره شیلات زابل گفت:سیستان تا قبل از خشکسالی بواسطه‌ی تالاب هامون یکی از مراکز برداشت انواع ماهیان بوده است.
وی بیان کرد:در حال حاضر با شرایط خشکسالی مردم به کار پرورش ماهی در استخر‌های مختلف خاکی و بتنی روی آورده اند.
وی اضافه کرد:از اوایل شهریور تعداد ۸۰ هزار قطعه بچه ماهی بین پرورش دهندگان با کمک بخش خصوصی توزیع شده است و کار برداشت ماهی سردابی قزل آلا تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • سیل در سیستان و بلوچستان / قطع برق و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستا
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود