Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-28@12:48:01 GMT

درمان کرم روده با این نوشیدنی گوارا

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۸۵۷۷

درمان کرم روده با این نوشیدنی گوارا

رکنا: بیماری کرم روده به راحتی با نوشیدن آب هویج درمان می شود.

یک راه درمان برای از بین بردن انگلهای دستگاه گوارش به ویژه کرم روده گرسنه بودن به مدت یک روز و فقط خوردن آب هویج است.

 انگل ها یا کرمها توسط خوردن غذای آلوده، خوردن گوشت آلوده یا نپخته، سالادها و سبزیجاتی که به دقت شسته نشده اند، ایجاد میشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه گوارش ما میتواند توسط بسیاری از این کرمها و انگلها آلوده شده و به تبع آن بیماری ها و ناراحتی هایی را برای فرد ایجاد کند. کرمهای روده و انگلها بیشتر در کودکان شایع بوده، با این وجود بسیاری از افراد بزرگسال نیز درگیر این مسئله بوده اند.کرم روده

علایم این بیماری در بزگسالان و کودکان تقریبا مشابه بوده و شامل موارد زیر می باشد:

بی اشتهایی

درد شکم

اسهال

استفراغ

بثورات جلدی

خارش مقعد

سرفههای دورهای هنگام شب و در خواب

احساس خستگی

کاهش وزن

در موارد شدیدتر و در اثر عفونت کرم نواری، به علت تشکیل کیست در مغز، ممکن است تشنج نیز ایجاد شود.

درمان کرم و انگل دستگاه گوارش

یکی از درمانهای رایج برای از بین بردن انگلهای دستگاه گوارش به ویژه کرم روده گرسنه بودن به مدت یک روز و فقط خوردن آب هویج است. البته در مورد کودکان لازم نیست گرسنه بمانند، برای کودکان نصف فنجان آب هویج هر روز صبح به مدت ۳ روز خورده شود و تا سه ساعت بعد از آن خوردن این آب میوه به کودک هیچ غذایی ندهید. سایر درمانهای توصیه شده در طب سنتی و درمان خانگی از بین بردن کرم و انگل روده برای کودکان و بزرگسالان به شرح زیر است:

درمان کرم روده در طب سنتی برای بزگسالان:

۳ تا ۴ عدد حبه سیر را در یک چهارم فنجان شیر در هنگام شب خیس کنید. صبح روز بعد سیرها را پوست کنده و مایع صاف شده را بنوشید.

شبها یک حبه سیر خام را رنده کرده و در یک لیوان شیر گرم بریزید و میل کنید.

۸ تا ۱۰ عدد حبه سیر را پوست کنده و خرد کنید و در یک فنجان آب از شب تا صبح بخیسانید. صبح روز بعد محلول را صاف کرده و از این آب به منظور تنقیه استفاده کنید. این روش برای از بین بردن کرمهای پهن بسیار موثر است.

از دیگر راههای درمان کرم روده، جوشانده پوست درخت زیتون است. به این منظور یک قاشق غذاخوری پودر پوست درخت زیتون را با دو لیوان آب بجوشانید. تا حجم آب بافی مانده به نصف لیوان برسد. دو یا سه قاشق غذاخوری از این جوشانده را دو بار در روز و به مدت یک هفته بخورید. میتوان جوشانده فوق را همراه با شیر یا آب گرم خورد.

نصف قاشق چایخوری تخم شنبلیله را پودر کنید و سپس آن را بو دهید. میزان مصرف این دارو برای درمان و از بین بردن انگلهای روده ۳ بار در روز و به مدت دو روز است.

به اندازه یک قاشق غذاخوری تخم کدو را آسیاب کنید. آن را به یک فنجان شیر و یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید و قبل از خواب و به مدت ۳ تا ۵ شب از آن بخورید. به طورکلی بر اساس طب سنتی خوردن تخم کدوی خام به میزان ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری قبل از خواب باعث دفع انگلها از بدن خواهد شد.

خوردن شیره کلم پیچ نیز برای درمان انگل روده مفید است، به این منظور نصف فنجان شیره کلم پیچ را هر روز صبح و به مدت ۳ تا ۵ روز میل کنید.

درمان کرم روده در طب سنتی برای کودکان:

برای رهایی کودکان از وجود کرم و انگلهای دستگاه گوارش، یک قاشق غذاخوری نارگیل آسیاب شده را هراه با یک صبحانه سبک به کودک بدهید. پس از آن دو قاشق غذاخوری روغن کرچک و بعد از آن یک لیوان شیر داغ به کود داده شود، با این روش تمامی کرمهای موجود در روده دفع میشود. این روش برای درمان کرم روده در بزگسالان نیز موثر است.

یک قاشق غذاخوری شیره ترب دو بار در روز با کمی نمک به کودک داده شود. طول دوره این درمان ۴ تا ۵ روز است.

در پایان لازم به ذکر است، انگل روده بیماری نسبتا شایعی در مناطقی که آب آشامیدنی و مواد غذایی بهداشتی ندارند می باشد. درمان انگل گوارش به سادگی انجام می شود، اما روش درمان بستگی به نوع انگلی که بیمار را مبتلا کرده است دارد. کشتن Killing انگل با داروهای گیاهی نیز صورت می گیرد، اما به خاطر داشته باشید اولا این داروها را بدون تجویز پزشک Doctor استفاده نکنید، ثانیا حتما پزشک را در جریان دیگر داروهایی که مصرف می کنید، قرار دهید. با شستن دست ها قبل از غذا خوردن و مصرف آب آشامیدنی و غذاهای سالم می توان از ابتلا به انگل روده پیشگیری کرد.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت طب سنتی طب طب سنتی کشتن Killing پزشک Doctor غذا درمان خوردن بیماری آب نارگیل آب هویج عکس قتل خانواده حوادث فیلم ویدیو ها ایران مرد تصاویر پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفخ زیاد نشانه کدام بیماری هاست؟

خوشبختانه در بسیاری از موارد نفخ معده با رعایت رژیم غذایی متعادل و سالم برطرف می‌شود؛ اما اگر این مشکل ادامه‌دار و همراه با سایر علائم از قبیل موارد زیر بود، باید به دنبال بررسی‌های بیشتر پزشکی بروید.

علل عمده نفخ شامل موارد زیر است:

اختلالات گوارشی: اکثر مردم در برخورد با اختلالات مختلف گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر، کولیت اولسراتیو و بیماری سلیاک، علائمی مانند نفخ، اتساع و … را تجربه می‌کنند. برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که نفخ معده در ۹۶ درصد از افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر رایج است و ۵۶ درصد از افراد مبتلا به یبوست مزمن نیز آن را تجربه می‌کنند.

احتباس مایعات یا اِدم: گاهی اوقات مایعات می‌توانند در سراسر بدن از جمله در نزدیکی شکم یا لگن تجمع کرده و باعث نفخ بیش از حد و افزایش وزن موقت شوند. شما همچنین ممکن است تورم و درد در مفاصل را در نتیجه آن تجربه کنید. این روند می‌تواند ناشی از سرطان البته در موارد نادر باشد.

کم آب شدن بدن: مصرف غذا‌های شور یا نوشیدن الکل بدن را دچار پف و کم آبی می‌کند. یبوست ناشی از کم آبی بدن نیز علت دیگر تجربه نفخ است.

یبوست: یبوست ناشی از یک رژیم غذایی کم فیبر، کم آبی، کم تحرکی و استرس عامل دیگری برای احساس نفخ و ناراحتی در معده است.

حساسیت‌های غذایی: اغلب حساسیت‌های غذایی از قبیل عدم تحمل لاکتوز از دلایل شایع احساس نفخ در معده است. مواد غذایی حاوی گلوتن مانند غلات و حبوبات و برخی محصولات لبنی نیز این علامت را می‌توانند ایجاد کنند.

عفونت: شما می‌توانید در برخورد با یک عفونت و التهاب ناشی از آن، احساس نفخ را تجربه کنید. برخی از نشانه‌های دیگر ابتلا به عفونت مانند تب و تورم غدد لنفاوی نیز باید بررسی شوند.

انسداد روده: این نشانه همراه با یبوست، تهوع، استفراغ و البته نفخ است. انسداد روده توسط بافت اسکار یا تومور ایجاد می‌شود. روده مسدود شده مانع از خروج مدفوع شده و شرایط دردناک را همراه با نفخ ایجاد می‌کند.

تغییرات هورمونی: سندرم پیش از قاعدگی همراه با مسائل گوارشی از جمله نفخ است و فرد را در معرض یبوست و احتباس مایعات نیز قرار می‌دهد.

سرطان: نفخ می‌تواند یکی از نشانه‌های سرطان روده بزرگ یا سرطان رحم باشد. در صورت تشدید و ادامه دار بودن نفخ برای شناسایی این نوع سرطان‌ها حتما با پزشک خود در تماس باشید.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، رعایت نکات پیشگیرانه زیر مفید خواهد بود:

فیبر بخورید: رژیم غذایی شما نقش مهمی در پیشگیری و یا تشدید نفخ دارد. برای پیشگیری از نفخ باید مطمئن شوید رژیم غذایی حاوی فیبر بالا دارید. مصرف فیبر باید حداقل ۲۵ تا ۳۰ گرم در روز باشد. افزودن فیبر به رژیم غذایی سخت نیست و کافیست شما سبزیجات، میوه‌ها، آجیل و دانه‌های بیشتری را مصرف کنید.

آلرژی به گندم و یا حساسیت به لاکتوز را بررسی کنید. این ۲ ماده نفخ‌آور است، اما باید توسط پزشک تشخیص داده شود.

از سریع خوردن پرهیز کنید: سریع خوردن غذا بدون این که خوب بجوید باعث قورت دادن هوا و نفخ معده می‌شود. غذا خوردن باید حداقل ۳۰ دقیقه طول بکشد. توجه داشته باشید که هضم غذا از دهان شروع می‌شود و با جویدن بیشتر می‌توانید نفخ معده را کاهش دهید. یک ویژگی دیگر آهسته خوردن، احساس سیری است. بررسی‌ها نشان داده که هرچه کندتر غذا بخورید، مقدار کمتری غذا خواهید خورد.

از مصرف بیش از حد نوشابه‌های گازدار پرهیز کنید: این نوع نوشیدنی‌ها حتی انواع رژیمی آن‌ها می‌تواند منجر به گیر افتادن گاز در معده شود. به جای آن آب معدنی با طعم لیمو، پرتقال، خیار بخورید و یا مصرف روزانه نوشیدنی‌های گازدار را کاهش دهید. چای نعناع برای کاهش و تسکین نفخ معده نیز موثر است.

نمک را محدود کنید: مواد غذایی آماده سرشار از نمک و میزان پایین فیبر است که هر دو ایجاد نفخ می‌کند. هنگام خرید مواد غذایی آماده و کنسرو به محتویات آن توجه کنید.

مصرف حبوبات و سبزی‌های نفاخ را کاهش دهید: اگر به خوردن حبوب عادت ندارید، با خوردن سبزی‌هایی مانند کلم بروکلی و گل کلم، با نفخ مواجه خواهید شد. این کار به این منظور نیست که آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید بلکه آن‌ها را کم کم به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن به ترکیبات عادت کند.

به وعده‌های غذایی کوچک‌تر رو بیاورید: به جای ۳ وعده غذایی کامل به وعده‌های متعدد و کوچک‌تر بپردازید؛ این کار باعث می‌شود علاوه بر جلوگیری از نفخ، میزان قند خون و گرسنگی نیز کنترل شود؛ بنابراین به ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچک‌تر در روز و مواد مغذی توصیه شده رو بیاورید.

ورزش کنید: فعال بودن به تنظیم عملکرد سیستم گوارش، مبارزه با یبوست و بهبود گردش خون کمک می‌کند و فرایند سم زدایی از بدن را تسریع می‌کند. انجام حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش برای ۵ روز در هفته نشان‌های نفخ را می‌تواند تخفیف دهد.

با پزشک خود صحبت کنید: اگر نفخ به علت بیماری‌های زمینه‌ای دیگر باشد، شما نیاز به آزمون‌های تشخیصی برای تعیین علت نفخ دارید. پزشک شما ممکن است برای تعیین علت نفخ آزمایش خون، سونوگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکپی یا بیوپسی را تجویز کند.

منبع:عصرترکیه

دیگر خبرها

  • نفخ زیاد نشانه کدام بیماری هاست؟
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • پزشکان مارماهی زنده را از شکم یک مرد خارج کردند!
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • چه شربتی را جایگزین نوشابه و دلستر کنیم؟
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم
  • انبار بزرگ مواد غذایی و نوشیدنی در آبادان پلمب شد
  • استرس باعث این مشکلات گوارشی می‌شود
  • مزایای خوردن آب نارگیل برای سلامتی