Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی استان با معاون استاندار کردستان مطرح شد که زنگ خطر مهاجرت در روستاهای کردستان به صدا درآمده و باگذشت ۳۵ سال جاده "بانه-مریوان" هنوز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی استان و روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها تابعه با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان عصر یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی استان کردستان در این دیدار با بیان اینکه جایگاه شورا در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تثبیت نشده است، اظهار داشت: متأسفانه اکثر فرمانداران شوراها را برای جلسات اداری دعوت نمی‌کنند و سئوال اینجاست که اگر اعضای شورا مشکلات مردم را در جلسات بیان نکنند، چه کسی بیان می‌کند.

ابوبکر درویشی افزود: یک‌سری از مدیران استان با اعضای شوراها غیرهمسو هستند و اگر این روند کنونی ادامه داشته باشد، مجبور هستم واقعیت‌ها را رسانه‌ای کنم،

باگذشت 35 سال جاده "بانه-مریوان" هنوز 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان اذعان کرد: متأسفانه علی‌رغم این همه پتانسیل‌ها در همه بخش‌های مختلف، توسعه‌ای در کردستان نمی‌بینیم، جاده بین شهری مسیر بانه-مریوان به‌طول 30 کیلومتر داریم که 35 سال است در دست احداث است اما هنوز 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سئوال اینجاست که با این وضعیت، تحول اقتصادی ایجاد می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان تصریح کرد: کنارگذر سنندج که 20 سال از آن می‌گذرد و هنوز 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جای نگرانی است و انتظار داریم این مشکلات برطرف شود.

"بدهی‌های سرسام‌آور" در شهرداری‌های کردستان

وی با اشاره به وضعیت شهرداری‌های استان اذعان کرد: شهرداری‌ها با بدهی‌های سرسام‌آوری مواجه‌اند و آیا با این وضعیت می‌توان چه خدماتی به مردم ارائه داد، امیدواریم تدابیری اندیشیده شود که شهرداری‌ها درآمد پایدار ایجاد و از این وضعیت نجات پیدا کنند.

درویشی افزود: "ایجاد درآمد پایدار" راه نجات شهرداری‌ها از این همه بدهی و وضعیت کنونی است تا بلکه بتوانند به شهروندان خدمات ارائه بدهند.

سنندج ظرفیت و پتانسیل تبدیل‌ به پایتخت نوروز جهان را دارد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه سنندج ظرفیت و پتانسیل تبدیل‌شدن به پایتخت نوروز جهان را دارد، اظهار کرد: امیدواریم که این اتفاق مبارک بیفتد و بتوانیم علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین مردم، سالانه گردشگران زیادی را به استان جذب کنیم.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه شوراها خادمان مردم هستند و دغدغه حل مشکلات مردم را دارند، گفت: باید در این وضعیت کنونی کشور، دستگاه‌های اجرایی با شوراها همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

فعالیت 4300 نفر شورا در کردستان

وی بیان کرد: چهار هزار و 300 نفر به‌عنوان شورای شهرها در سطح استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد چهار هزار و 160 نفر در روستاها و 166 نفر در شهرها خادمان مردم هستند و امیدواریم تدبیری اندیشیده شود که از ایده، تجربیات و ظرفیت این افراد نهایت استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان با اشاره به مهاجرت روستانشینان به شهرها خاطر نشان کرد: متأسفانه 30 درصد از مردمان استان تولیدکننده و 70 درصد مصرف‌کنند هستند و تداوم این روند کنونی، سبب خالی شدن روستاها می‌شود.

انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی کردستان

وی اضافه کرد: روستانشینان به حداقل‌ترین امکانات اولیه همچون اینترنت، جاده مناسب و بهداشت نیاز دارند و حق مصمم خودشان است و اگر بخواهیم از مهاجرت آنها جلوگیری کنیم باید نیازمندی‌های آنان را برآورده کنیم.

درویشی در بخشی پایانی سخنان خود با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی استان گفت: امیدواریم در انتصابات بازنگری و تجدید نظر شود تا مردم از این وضعیت تأسف‌بار نجات پیدا کنند.

انتهای پیام/م

R7848/P1486/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷

محسن زارعی شامگاه چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به برگزاری آزمون‌های نهایی و نظام سنجش غلط در سنوات گذشته گفت: اصلاح این ساختار  انجام گرفته و در سال ۱۴۰۲ سوابق تحصیلی دانش آموزان در آزمون‌های نهایی به ترتیب هر سال درصد خاصی به خود اختصاص داده که این درصد در سالجاری به ۶۰ درصد رسیده است.

به گفته وی، تا سال ۱۴۰۷ مراکز آزمون به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک استاندارد می‌شوند، هرچند برنامه‌هایی در این راستا هم اکنون در حال اجراست، اما برای اجرای کامل آن نیاز به مراکز آزمون استاندارد و مجهز به تجهیزات هستیم.

وی با بیان اینکه لو رفتن سوالات امکان ندارد، گفت: انچه امکان‌پذیر بوده انتشار است که افراد حاضر در جلسه آزمون از طریق ابزار‌های مختلف این سوالات را به بیرون ارسال کنند.

به گفته وی، در آزمون‌های نهایی پیش رو تقریبا یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز به صورت مستقیم درگیر خواهند بود.

لزوم استفاده از ظرفیت‌ها برای حرکت به سمت مهارت محور کردن نظام آموزشی

استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: برگزاری آزمون‌های نهایی کار بزرگ این دولت است، اما به خوبی تبیین نشده است.

وی بر ضرورت برگزاری کیفی‌تر آزمون‌های نهایی در سطح استان کردستان تاکید کرد و افزود: شورای آموزش و پرورش و شورای تامین شهرستان‌ها به طور ویژه برای این موضوع باید تشکیل جلسه بدهند و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری اطمینان بخش آزمون‌ها در هر سه پایه اندیشیده شود.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: در ایجاد هنرستان‌های مجاور صنعت در استان باید به صورت ویژه اقدام شود چرا که این مهم می‌تواند ما را از مشکل مدرک‌گرایی نجات دهد.

زارعی‌کوشا با تاکید براینکه همواره ضرورت مهارت‌آموزی در دولت‌های مختلف بیان شده، اما کمتر جنبه عملیاتی به خود گرفته است، گفت: باید با تمام توان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف به صورت ویژه به سمت مهارت محور کردن نظام آموزشی برویم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • مریوان در هزارتوی مشکلات شهری
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز