Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@08:15:53 GMT

برگزاری شب فرهنگ و هنر قزوین در برج میلاد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۸۷۴۰

برگزاری شب فرهنگ و هنر قزوین در برج میلاد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از برگزاری شب فرهنگی قزوین و معرفی آداب و رسوم این استان در برج میلاد تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، محمد علی حضرتی بیان کرد: جشنواره بزرگ تابستانه چهارسوق به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به منظور آشنایی مردم با جاذبه‌ های گردشگری 31 استان کشور طراحی و در شب فرهنگی هر استان که در ایام تابستان هر شب در برج میلاد برگزار می شود، امکان معرفی ظرفیت ‌ها و عرصه رقابت برای جذب گردشگر فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به حضور هنرمندان قزوینی در روزهای 24 و 25 تیرماه در این جشنواره افزود: هنرمندان استان قزوین 24 تیرماه از ساعت 10 تا 12 در ایستگاه مترو جوانمرد قصاب و از ساعت 21 تا 23 در مرکز خرید دنیای نور تهران با اجرای برنامه‌ هایی چون نقالی، موسیقی محلی و رقص سنتی (چوب جنگ) به معرفی آداب و رسوم و آیین کهن استان پرداختند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین افزود: شب فرهنگ و هنر قزوین هم دوشنبه 25 تیر ماه از ساعت 21 تا 24 با حضور استاندار قزوین و جمعی از اساتید و هنرمندان نظیر پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات، استاد محمد ساربان هنرمند پیشکسوت و رضا ارداقیان شاعر برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌ هایی مانند نقالی و شاهنامه خوانی توسط مجتبی حسن بیگی، اجرای زنده هنر نگارگری، موسیقی سنتی و غیره در فضای برج میلاد برگزار می‌ شود که به صورت زنده از شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

 

گفتنی است جشنواره بزرگ تابستانه چهارسوق برای معرفی ظرفیت ‌ها و استعدادهای گردشگری ۳۱ استان طراحی شده به و شب فرهنگی ۳۱ استان کشور در ایام تابستان هر شب در برج میلاد تهران برگزار می ‌شود و مردم می ‌توانند با ظرفیت ‌ها و جاذبه ‌های گردشگری مناطق مختلف کشور آشنا شوند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت شیراز تصادف دولت مجلس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آیت الله محمدرضا حدائق جامعه روحانیت شیراز حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع شب فرهنگ و هنر برج میلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و ابنیه تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، فاطمه داوری در سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین اظهار کرد: شرایط آثار و ابنیه تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده، اما در راستای وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین یکی از برنامه‌هایی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها برگزار کرده است.

وی افزود: سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان، پروژه‌ای است که با همکاری میان معاونت میراث فرهنگی وزارت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، دانشگاه اصفهان، مؤسسه بین‌المللی ایسکارسا است که آخرین نتایج و دستاوردهای متخصصان داخلی و خارجی در زمینه فرونشست در ابنیه تاریخی عرضه می‌شود.

مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این سمینار نشان داد تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی فرونشست‌ها ما را با موضوعی تخریب‌کننده‌ای مواجه کرده بنابراین عزمی راسخ، جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کنیم.

داوری عنوان کرد: بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان یک نمونه و الگو فرایندی است که استاندارد نحوه مواجه با یک اثر تاریخی را با فرونشست در مطالعه و شناخت شناسایی کرد و اطلاعاتی جدید و به روز را در این حوزه اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا این الگو را کامل کنیم تا بتوانیم از آن به‌عنوان یک الگو اجرایی حفاظت و مرمت اثر به سایر آثار و ابنیه تاریخی تعمیم دهیم.

کد خبر 747823

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید