Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@15:58:35 GMT

بانک مرکزی سیاست ذخیره سازی را زیر پا گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۸۸۳۸

بانک مرکزی سیاست ذخیره سازی را زیر پا گذاشت

 حجت اله شفائی در همایش فرصت‌ها و چالش‌های صنعت طلا و جواهر، اظهار کرد: برای زبان صنعتی و بازاری باید زبان دولتی ایجاد کنیم تا نتیجه مطلوب بگیریم.

وی افزود: عدم ثبات سیاسی منطقه‌ای و جهان، خروج آمریکا از برجام، تشدید تحریم ها، سیاست‌های غیرکارشناسی بانک مرکزی، گرانی سکه، نوسانات شدید نرخ ارز در کشور و عدم اعتنا دولتمردان به فعالان بخش خصوصی و صنعتی کشور، صنعت طلا و جواهر را کاملا به تعطیلی کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر تصریح کرد: تولید، عرضه و فروش با مشکل مواجه شدندکه باید به دنبال راهکار و پیشنهاد به دولت باشیم.

وی گفت: متاسفانه سیاست بانک مرکزی اشتباه و غیرکارشناسانه است، علی الخصوص در بحث سکه، که برای صنعت طلا و جواهر مشکلاتی ایجاد کرده است.

شفائی افزود: با وجود جلسات متعدد در خصوص طلا و جواهر که در بانک مرکزی، صنعت و معدن، ستاد مبارزه با قاچاق کالا به مشکلات ریشه‌ای رسیدگی کردیم.

وی تاکید کرد: مواد اولیه را باید بانک مرکزی تامین کند، مانند ترکیه که علاوه بر تامین مواد اولیه تسهیلات هم دریافت می‌کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر با بیان اینکه سیاست بانک مرکزی سیاست ذخیره سازی است، تصریح کرد: متاسفانه بانک مرکزی در کوتاه مدت سیاست ذخیره سازی را زیر پا گذاشت و به بهانه حراج سکه و تنظیم بازار باعث پیش فروش ۷۰ تن سکه شد.

وی اظهار کرد: با علم به اینکه در بحرانیم، اما گردش جزیی وجود داشت و پیش فروش سکه بانک مرکزی باعث جذب مردم و مردن تولید و فروش صنعت طلا و جواهر کشور شد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: با این سیاستی که بانک مرکزی در پیش گرفته تا چند ماه آینده سکه یادبود بهار آزادی از سکه‌های رایج پیشی می‌گیرد.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی صنعت هفت هزار ساله طلا و جواهر را به نابودی کشانده و نیازی به تحریم نداریم چرا که سیاست نادرست بانک مرکزی و عدم فعالیت بخش خصوصی بیشتر از تحریم‌های موجود لطمه بیشتری به ما می‌زند.

شفائی افزود: صنعت طلا و جواهر، تولید و عرضه و فروش ندارد، چرا که ذخایر سکه به کشور تزریق و پول‌های مردم در بانک بلوکه شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه سکو پرتاب تولید است و حضور در نمایشگاه داخلی و خارجی بهترین فرصت برای نمایش گذاشتن توانمندی‌های هرصنعت است، اضافه کرد: متاسفانه صادرات ما با شروط دوازده گانه و اعلام خرید با ارز ۴۲۰۰ و خرید ارز۸۰۰۰ تومان یک سیاست اشتباه است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با اشاره به اینکه چهار ماه تعلیق در سال که ماه‌های محرم و صفر و رمضان است و بهترین فرصت مناسب برای صادرات است، گفت: طلا ورودش به کشور آزاداست، اما با توجه به ارزش افزوده ۹ درصدی از سال ۹۳، سه کیلوگرم شمش قانونی وارد شده که فاجعه است.

وی افزود: هفت کشور صنعتی برتر وجود دارد که یکی از آن‌ها ایران است که در بهترین شرایط مصرف کننده هستیم.

شفائی با بیان اینکه در میز طلا برای خروج از این بحران منتظر پیشنهادات هستیم، اظهار کرد: مصوباتی در تهران شکل گرفت تا برخی استان‌ها متحد شوند، چرا که تا زمانی که تفرقه وجود داشته باشد یک صدا نباشیم، دولتمردان به ما توجه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ترکیه تا ۲۰ سال پیش واردکننده جنس دست دوم ایرانی بود، اما اکنون دومین کشور تولیدکننده است، افزود: متاسفانه به علت تحریم‌ها مسائل امنیت و سیاسی اهمیت دارد که به مسائل اقصادی و تجارت نمی‌پردازند، هم‌چنین در روابط سیاسی امنیتی که تحت شعاع است اجازه ورود بحث اقتصادی را نمی‌دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بانک مرکزی سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری فارس گفت: درپی بارش‌های اخیر در بند‌های آبخیزداری شهرستان‌های ممسنی و رستم، ۳۶۰ هزار متر مکعب آب ذخیره و استحصال شد.
حسن حسنی افزود: بند‌های سنگی ملاتی حوزه آبخیزداری تُل مُشکی به میزان ۱۳۰ هزار متر مکعب، بند تنگ اژد‌ها ۲۰ هزار مترمکعب وچَمگل و شوراب شهرستان ممسنی به حجم ۱۵۰ هزار متر مکعب و نیز بند خاکی حوزه شوسنی ضامنی در شهرستان رستم نیز بالغ بر ۱۶۰ مترمکعب از جریان‌های سطحی و روان آب‌ها را استحصال و ذخیره کرده‌اند.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس اضافه کرد: آبگیری این پروژه‌ها ضمن جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش خسارات سیلاب تأسیسات شهری، روستایی وزیر بنایی، منجر به تغذیه سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی، چشمه‌ها و قنوات در این مناطق شده و اثرات قابل‌توجهی در کاهش اثرات خشکسالی و تأمین بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز به ویژه روستا‌های آهنگری، تُل مُشکی، مال محمود، حسین کوتاه و چَمگُل و دیگر مناطق زیر دست دارد.
وی معتقد است این آب ذخیره شده به کاشت محصولات زراعی، باغی، مرتعی و گیاهان دارویی نیز کمک می‌کند.
شهرستان ممسنی در شمال غربی فارس قرار دارد و بیش از ۳۰ سازه آبخیزداری در این شهرستان ساخته شده که آبگیری این سازه‌ها نقش بسزایی در توسعه کشاورزی و جلوگیری از سیلاب در این منطقه دارد.

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • تاریخ‌سازی سربازان گاز در سال ۱۴۰۲
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می‌دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می‌شود!
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می شود! / اوضاع به نام تولید اما کاملا به کام رباخواران است / نهادهای نظارتی کجا هستند؟
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟