Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@23:51:44 GMT

پنج شگفتی جام جهانی ۲۰۱۸ چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۸۸۹۳

پنج شگفتی جام جهانی ۲۰۱۸ چه بود؟

به گزارش پارس نیوز، با اتمام بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می‌توان به جرات نام جام شگفتی‌ها را برای این رقابت‌ها در نظر گرفت.

حذف آلمان از جام جهانی روسیه

این اولین بار در طول تاریخ فوتبال بود که تیم قدرتمند آلمان از دور جام جهانی در مرحله گروهی کنار رفت. این تیم در اولین دیدار خود برابر تیم ملی فوتبال مکزیک با دریافت یک گل شکست خورد و در ادامه با پیروزی دقایق پایانی توانست تنها پیروزی خود در این دوره از جام جهانی را برابر تیم ملی سوئد به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما این تمام ماجرا نبود و تیم ملی فوتبال آلمان در برابر تیم ملی نه چندان قدرتمند کره جنوبی نیز شکست خورد تا به بدترین شکل ممکن از جام جهانی کنار رود. حذف تیم ملی فوتبال اسپانیا در دور اول دیدار‌های حذفی

تیم ملی فوتبال اسپانیا توانست به عنوان تیم اول از گروه B. مسابقات جام جهانی روسیه، به دور حذفی صعود کند و مقابل میزبان جام جهانی بیست و یکم قرار گیرد. این تیم از همان ابتدای مسابقات با حضور دخیا در درون دروازه و همچنین ناهماهنگی بازیکنان دچار ضعف شدیدی بود و در کمال ناباوری مقابل تیم ملی فوتبال روسیه شکست خورد و از جام جهانی کنار رفت. ماراتن کرواسی برای حضور در فینال جام جهانی روسیه

تیم ملی فوتبال کرواسی یکی از بهترین و شگفتی ساز‌ترین تیم‌هایی این دوره جام جهانی بود. این تیم با پیروزی برابر بسیاری از تیم‌های مطرح به فینال جام جهانی رسید.شاگردان دالیچ برای اولین بار به فینال جام جهانی راه یافتند و لقب نسل طلایی کروات ها را از آن خود کردند. شاگردان دالیج در فینال این رقابت ها مقابل فرانسه با نتیجه 4 بر 2 شکست خوردند. لهستان با شکست هایش شگفتی آفرید

تیم ملی فوتبال لهستان یکی از بهترین تیم‌های حاضر در دور انتخابی مسابقات جام جهانی بود. این تیم با گلزنی‌های فراوانرابرت لواندوفسکی توانست به آسانی به این مسابقات صعود کند، اما در ادامه دیدار‌ها لهستان مایوس و از مسابقات حذف شد. تمام نقشه‌های انگلیس برای قهرمانی نقش برآب شد

در این دوره از جام جهانی روسیه بسیاری از اصحاب رسانه و مخاطبان فوتبال در انتظار بودند که تیم ملی فوتبال انگلیس برای دومین مرتبه شگفتی سازی کرده و با گلزنی‌های هری کین به آسانی قهرمان شود، اما این تیم برابر تیم ملی کرواسی شکست خورد و در دیدار رده بندی هم مقابل تیم قدرتمند بلژیک با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و به مقام چهارمی رسید.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: آلمان جام جهانی فوتبال سوئد تیم ملی تیم ملی فوتبال روسیه رقابت فرانسه لهستان انگلیس اصحاب رسانه بلژیک جام جهانی روسیه پارس پارس نیوز رقابت ها پنج شگفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی

اندیشکده «شورای آتلانتیک» در گزارشی آورده است ایران به خوبی در راه تبدیل شدن به یک صادرکننده درحال پیشرفت تسلیحات در سطح جهان قرار دارد؛ تهران در سال‌های گذشته، فروش و انتقال پهپادهای خود را به نقاط مختلف جهان از آمریکای جنوبی تا آفریقا به سرعت افزایش داده است و به صورت ویژه کشورهای بیشتری به خرید این قابلیت‌ها از ایران علاقه مند شده اند.

«دنی سیترینوویچ» نویسنده این گزارش معتقد است که منافع اقتصادی ایران در این حوزه مشخص است زیرا تخمین زده می‌شود که هزینه هر پهپاد پرطرفدار شاهد ۱۳۶ بین ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار دلار باشد. این موضوع در کنار گزارش‌هایی مبنی بر فروش بیش از ۲ هزار پهپاد ایرانی فقط به روسیه، نشان می‌دهد که تهران میلیون‌ها دلار از این معاملات به دست آورده است.

این تحلیلگر آمریکایی تاکید دارد: با این حال، دستاورد ایران از چنین تحرکاتی، بیشتر از منافع مالی آن است، چرا که این معاملات موقعیت سیاسی جمهوری اسلامی را در کشورها عمیق‌تر می‌کند و وابستگی به تهران و تولیدات آن را ایجاد می‌نماید.

کارشناس این اتاق فکر آمریکایی سپس به مقایسه تولیدات ایران با نمونه‌های مشابه پرداخته و آورده است: در این زمینه، ایران در مقایسه با کشورهایی مانند انگلستان یا آمریکا که توانایی‌های مشابهی را به سراسر جهان صادر می‌کنند، از مزایای قابل توجهی برخوردار است. پهپادها و سایر قابلیت‌های نظامی ایران، مانند موشک‌های کوتاه‌برد فاتح ۱۱۰، ارزان‌تر از رقبای غربی آن هستند. ضمن آنکه هیچ محدودیت سیاسی یا قانونی که مانع فروش این تسلیحات در سراسر جهان شود، برای ایران وجود ندارد. به نظر می‌رسد تهران هم هراسی ندارد که این محصولات به دست طرف‌های خارجی خطرناک بیفتد.

نویسنده با اشاره به کارایی تسلیحات ایرانی تاکید دارد: از همه مهمتر این است که محصولات ایران در میدان جنگ خود را ثابت کرده اند و این موضوع در استفاده روسیه از آنها در جنگ اوکراین یا توسط گروه‌های نزدیک به ایران همچون حزب الله لبنان، انصارالله یمن یا شبه نظامیان شیعه در عراق مشخص شده است.

کارشناس شورای آتلانتیک معتقد است: این شرایط به ایران اجازه فروش قابل توجه تسلیحات به بسیاری از کشورهای جهان به‌ویژه دولت هایی که غرب در زمینه تسلیحات برای آن‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است، فراهم می‌آورد.

در بخش دیگری از گزارش با اشاره به جایگاه پیشین روسیه در بازار تسلیحات جهان، ادعا شده است که روسیه پس از حمله به اوکراین، به دلیل مجموعه‌ای از تحریم‌ها در بازار تسلیحات و تجهیزات نظامی دچار مشکلاتی شد. پس از این تحول ایران در نظر کشورهایی که پیش از این به تجهیزات نظامی روسیه وابسته بودند، به گزینه ای جذاب‌تر تبدیل شد. ضمن آنکه، سرمایه‌گذاری مشترک ایران و روسیه می‌تواند فروش تسلیحات متعارف آنها را افزایش دهد.

نویسنده این گزارش با اشاره به تحولات در دریای سرخ به کاخ سفید توصیه کرده است: دولت آمریکا باید جدی بودن شرایط را درک کند. نادیده گرفتن این روند می‌تواند به وضعیت غیرقابل برگشتی منجر شود که ممکن است ایران را به صادرکننده پیشروی تسلیحات در جهان تبدیل کند.

از دیگر پیشنهادهای این اتاق فکر به دولت بایدن آن است که تحریم‌های اقتصادی و سیاسی را علیه هر کشوری که به دنبال کسب توانایی‌های نظامی ایران است یا سرمایه‌گذاری‌های نظامی مشترک را با تهران انجام می‌دهد، اعمال کند زیرا این اقدام می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده باشد. همچنین تسهیل کمک نظامی به کشورهای معامله کننده با ایران، از بین بردن جذابیت تسلیحات ایرانی و بی اعتبار کردن توانایی‌های نظامی ایران از دیگر ترفندها علیه تهران بیان شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تیم بحران‌زده سری A، دوباره اینتر را شکست داد
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم
  • شگفتی از دستمزد میلیون دلاری بازیکن سابق استقلال
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک